2022-10-28, 20:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Till Hammarlunds försvar var han bara oinformerad och ignorant, inte ett jävla svin i syfte att såra och sabotera. Han svalde något han fann trovärdigt med hull och hår, men verkade ta till sig vad jag svarade och var inte spydig under samtalet. Han hänvisade inte till irrelevanta domstolshandlingar såsom stödbevis för att jag är en värdelös människa värd att delta i drevet mot. Han uppvisade ingen direkt aggressivitet eller var provokativ i syfte att just provocera.

Om Henko kan lista ut varför jag inte anser Hammarlund vara en fiende medan jag fortsatt ser Henko som en fiende,skulle detta vara över.

Nu gör han inte det.

Ge herr Hanmarlund ett break nu.
Citera
2022-10-29, 12:17
Medlem
Det är nog ingen som seriöst har övervägt att Haveristerna-style trakassera Hammarlund i flera år pga. att han la sig i, då det tack o lov inte verkar existera fler grupper av människor i landet som gör så. Haveristerna med anhang är unika i sitt slag.
Citera
2022-10-30, 09:54
Medlem
Freakyshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det kan inte skada att det finns yttrat/skrivet i domstol/domstolsdokument gissar jag. Det var till viss del oväntat eftersom Henko i alla år fört sina krig via proxy-drängar. Mycket av det han i egenskap av ombudsman inte kan säga, säger Axel.

Ja, och av hundratals anmälningar har alltså tre gått till åtal och jag har fällts för ett fall av olaga hot i en dom som ännu inte vunnit laga kraft och givetvis kommer att överklagas.

Ja, genom sin sambo. Det är orimligt att han, som han hävdar i rätten, har fått förnyad sekretessmarkering på grund av att han springer till snuten och gapar om hot som i 99,9 % av fallen inte ens går till åtal. Det vore mycket enkelt för Henko att motbevisa att han själv har den grund han påstår till sin sekretessmarkering. Han vet att det är sekretessbelagt varför det också är en "säker lögn" omöjlig för någon att motbevisa såvida inte det sker en läcka från myndigheten som beslutat att ge även honom sekretessmarkeringen.

Henrik flyttade in i kåken sommaren 2016 med vad man får förmoda sambon och barnen. Hade han någonsin pratat om sin hemliga identitet innan dess? Jag har inte funnit att han i artiklar eller på IRM-sidan har gjort det iallafall. Däremot började han knappt ett år efter att han fick den eftersom hans sambo hade den tala om den och att det var på grund av nazister.

Kul citat från artikeln förresten med tanke på att hela Avestasnutens budget lär vara påverkad av Henkos haverism, och den där respekten för polisen kan nog den han satt och gapade på, slängde luren i örat på och dessutom spelade in i hemlighet för att göra "content" av det i sin podd inte hålla med om.

Nej det hade han uppenbarligen inte eftersom han inte röjdes av någon form av läcka. Han har helt på egen hand röjt den genom att lägga upp bilder på sin omgivning som gör att det går att ringa in honom med lite arbete. Han lägger dessutom ständigt ut bilder på fru och hennes barn när det alltså är dessa som har skyddad identitet på grund av hennes ex.

Säger Henko, ja.

Vilka risker syftar du på? Att vara ett as mot människor och tjäna pengar på det varvat med att grina om att nazister hotar honom när han egentligen snyltar på sambons och hennes barns hotbild? Att lägga upp dagsfärska bilder på den familj med en hotbild och därför har skyddad identitet? Att säga var han med sambons barn skall sälja tröjor nästa dag?

Det har jag förväntat mig. Jag är dock motiverad av personliga skäl, inte politiska som nu är viktiga för Henko att få folk tro motiverar mig. Den person jag beskrivs vara av Henko samtidigt som han förtalar och hänger ut mig gång på gång borde man också kunna räkna ut kan vara en ganska farlig väg att gå. Det behövs ingen politiskt ideologi för att bli arg när en kuksugare är en kuksugare, så att säga.

Se på det så här: om Henkos alla påståenden om pågående hot och aktioner mot honom faktiskt är sant, hur menar du då att socialtjänsten inte skulle vara aktuella för att säkra tryggheten för barnen som bor i det hus han menar det smyger tjackpundare i buskarna utanför och allt möjligt dravel? Om Henkos alla påståenden däremot bara är lögn där han gör allt detta mot mig och andra på statens bekostnad via polisen, åklagarmyndigheten och domstolsväsendet är han en karaktärsmördande mytoman och då skäms jag inte ett dugg för att min socanmälan alltså klargjorde att barnen tack och lov hade det bra där hemma men att Henko fick skämmas inför soc-kärringen. Han grinar till och med om frågorna gällande hans alkoholbruk men kan inte ens koppla det till det faktum att han sitter stupfull ibland på vardagarna i en podd i flera timmar och gapar könsord med barnen hemma.

Jag ligger inte sömnlös över den soc-anmälan, om man säger så. Om du anser att det första alternativet om hur Henko bara ljuger om det mesta och belastar rättssystemet på ett skamlöst sätt gör socanmälan till irrelevant och därför ett verktyg i min kamp mot väderkvarnar kan jag inte göra något åt. Henko har ju dessutom uttryckt hur hans familj lider under sitt fylle-twittrande mitt i veckorna, så jag ser inte hur det kunde skada mer än Henkos ego att någon såg att allt stod rätt till där hemma.

Haveristerna är en freakshow och då tänker jag i första hand på de som driver sajten, i andra hand på de som tittar på deras live och i tredjehand (PUN INTEND!) tänker jag på nils
Citera
2022-10-30, 15:54
Medlem
Haveristerna verkar gå in i samma tveksamma funkofobiska banor som när myra var en del av konstellationen iom att i avsnitt 163 sänder de ogenerat ut när folk berättar om psykisk ohälsa och missbruk i ett twitter spaces som de har våldgästat, samt trash-talkar de som talar där.

Axel: "Men jag vet. Jag skulle kunna gå in i det där. Jag skulle förmodligen kunna gå in i det där rummet och få folk att ta livet av sig och jag skulle känna noll inför det, för att det är värdelösa människor. De kan dra åt helvete. Det man ska göra med de där människorna är att mobba ihjäl dem."
Citera
2022-10-30, 16:04
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TavuS
Haveristerna verkar gå in i samma tveksamma funkofobiska banor som när myra var en del av konstellationen iom att i avsnitt 163 sänder de ogenerat ut när folk berättar om psykisk ohälsa och missbruk i ett twitter spaces som de har våldgästat, samt trash-talkar de som talar där.

Axel: "Men jag vet. Jag skulle kunna gå in i det där. Jag skulle förmodligen kunna gå in i det där rummet och få folk att ta livet av sig och jag skulle känna noll inför det, för att det är värdelösa människor. De kan dra åt helvete. Det man ska göra med de där människorna är att mobba ihjäl dem."

Axel är extremt dålig på att spela cynisk och tuff. Tveksamt om hans ens tror på det där själv.
Citera
2022-10-31, 10:37
Medlem
PlainviewLegacy och några fler diskuterar Haveristernas avsnitt 163 :
https://twitter.com/PlainviewLegacy/status/1586806358485106688

Bör lyssnas på! En spontan diskussion som innehåller mer djup än samtliga Haveristerna-avsnitt tillsammans.
Citera
2022-10-31, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNord
PlainviewLegacy och några fler diskuterar Haveristernas avsnitt 163 :
https://twitter.com/PlainviewLegacy/status/1586806358485106688

Bör lyssnas på! En spontan diskussion som innehåller mer djup än samtliga Haveristerna-avsnitt tillsammans.

Intressant att det där dyker upp sådan spridning av personligheter och vilka perspektiv de har på olika saker. Den där "Johan" verkar vara snudd på lika skadad som Haveristerna när han framför att "man får räkna med" att Haveristerna dyker upp och att det är deras grej, som att beteendet att gå in och spela in när man ber folk som mår dåligt att ta livet av sig skulle vara normaliserat och accepterat? Halvlustigt med folk som tar alla tillfällen som ges att "trolla", skämta, deraila och på andra sätt försöka snacka bort allvarliga samtal. Likgiltigheten är ganska plågsam att lyssna på, som att man lägger sig och ger upp.

Man kan såklart vara härdad och missa nyanser men någon form av känsla för vad som är mänskligt beteende och vad som är långt bortom alla gränser behöver man ha. Det spelar väl ingen roll vad Haveristerna har för USP ? Ska man i sin vardag behöva ta hänsyn till alla andras USP så kan man inte göra något alls. Det var tröstande att höra att de andra behöll sin syn på Haveristernas vidriga beteende utan att vika sig för villospåret. I ett väl fungerade samhälle så ska man kunna skapa ett twitter-space, eller whatever, där folk kan få prata ut om sina problem utan att psykopater dyker upp och förstör allting genom att bete sig som .. psykopater.

Som Sahlström sa att när han drabbades av hjärtproblem så fick han mängder av hån och vidrigheter från samma ringhörna, de skrattade åt honom och önskade att han skulle dö med mera. Det är rent människoförakt och varför alla de här gränslösa "människorna" samlas inom "vänstern" kan man spekulera i.

En annan detalj är hur hårt Haveristerna vaktar sitt intresse att de ogillar Myra:
https://twitter.com/AssarChristian/status/1586748753666531334
Senast redigerad av TavuS 2022-10-31 kl. 11:58.
Citera
2022-10-31, 13:40
Medlem
p3wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
På lördag ska communityt kring haveristerna ha någon sorts livesändning på discord när de äter vindaloo tillsammans.

Minns första gången jag blev lurad av min kompis att äta d, hahahaha. Jag dog nästan o klarade inte av o äta upp allt! Har knappt vågat gå på indisk restaurang sendess.

Ska bli kul o se hur många som pallar med!!

Men vänta nu.. Vad Haveristerna faktiskt gjorde var att spela in ett twitter-space, där man explicit hade bett om att ingen spelar in pga. det känsliga ämnet, där en dam öppnar sig och bland annat berättar om hur dåligt hon mår efter att hennes son har begått självmord, och Haveristerna kommenterar det med att hon är fascist och en värdelös människa och skulle hur lätt som helst kunna gå in där och "mobba sönder människor" tills de begår självmord? Och att de inte skulle känna någonting av att göra det? Pga. att någon (vem?) hade kallat Axel n-ordet nån gång i något sammanhang? hallå?

Alltså vad händer? Exakt vad har damen som Haveristerna spelade in och i princip önskade att hon begår självmord med saken att göra? Vet hon ens vilka Haveristerna är? Knappast, va?

Det går utför med Haveristerna, så skadade med alla skygglappar som finns i universum på djupt inne i sina konflikter med randoms att de helt har tappat förståndet och koppling till verkligheten. Förstår de inte att det är riktiga människor med allvarliga problem som de jävlas med som inte har något alls med dom att göra? Har Haveristerna världens största egon och tror att allt kretsar kring dom själva? De har gått och blivit fullständigt galna.
Citera
2022-10-31, 15:10
Medlem
denieds avatar
Det där som Axel publicerar med Haveristerna-kontot om att han avskyr myra har väl mest att göra med att Henko var otrogen mot sin fru med Myra och att Myra knullade Em*lies man bakom ryggen på Em*lie? Delvis säkert så .. eller inte alls därför. Axels avsky beror främst på att Myra sen har berättat om det. Då blir det repressalier i några år.

Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Ja jo det finns allt det här tjatet om att han är creepy när han kritiserar X och Y, men det är väl lite av en nyhet att det skulle finnas en hög aktivister på IRM som han varit obehaglig mot. Det vore ju kul om Nytorgsprinsessan kunde specificera det lite. Vilka fler handlar det om förutom Anny och Myra? Plus att Myra drog väl långt efter att IRM påbörjat sin avveckling och mer kopplat till Haveristerna.

Nä, jag tänker mig att Henkos obehagligheter mot kvinnor är mest kopplat till Henko. Jag kan ha fel men så tänker jag.

IRM är inte avvecklade. Jag tittade senast igår och kontona är fortfarande aktiva.
Senast redigerad av denied 2022-10-31 kl. 15:20.
Citera
2022-10-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khazod92
Det är nog ingen som seriöst har övervägt att Haveristerna-style trakassera Hammarlund i flera år pga. att han la sig i, då det tack o lov inte verkar existera fler grupper av människor i landet som gör så. Haveristerna med anhang är unika i sitt slag.

Det finns ett ordspråk som lyder typ "Utmana inte grisar på grisbrottning, du blir bara smutsig och svinen älskar smutset" och andemeningen är något med att man ska inte sänka sig till samma låga nivå som de man ogillar.

Den enda som jag kan tänka mig utmanar på Haveristernas smutsigt låga nivå är Christian Peterson på Exakt24 men inte ens han skulle börja jaga en så löst kopplad och tillsynes helt ovetandes profil som Hammarlund på det sätt Haveristerna jagar alla som ansluter sig bakom och tar ställning för någon som de genuint hatar och föraktar.

Den där tjejen som blev utkastad pga. att hon sa något bra om myra, som jag länkade till i mitt förra inlägg här, är väl typexempel på hur alla med avvikande åsikter på ett närmast sektliknande sätt omedelbart utesluts ur gemenskapen. Det handlar i grunden om makt och kontroll som utövas med psykopatiska metoder som hot om hämnd och att statuera exempel på vad som händer om man yttrar sin åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Axel är extremt dålig på att spela cynisk och tuff. Tveksamt om hans ens tror på det där själv.

Osäker på vad du menar. Vad är "cyniskt och tufft" med att spotta och fräsa åt en dam som berättar att hon mår dåligt efter att hennes son har begått självmord och kalla henne fascist och önska att hon ska ta livet av sig? Vi två måste ha olika uppfattning om vad som i grunden karaktäriserar en tuff man.

Axel kanske har en idé om att han "är tuff" när han gör så men han är nog ganska ensam om att tycka det.
Senast redigerad av TavuS 2022-10-31 kl. 16:09.
Citera
2022-10-31, 17:54
Medlem
Fy f-n vad sjukt gjort. Förföljer och stalkar Haveristerna den där PlainviewLegacy? Vad hade de i hans twitter-space att göra och hur kan man somna om natten efter att ha hånat deprimerade, missbrukare och sjuka som man inte känner som bara ville prata av sig ?
Citera
2022-10-31, 17:59
Medlem
Missade hela dramat men ser på Twitter följande meningsutbyte:
Plain
Har inte någon könssjukdom och jag vill att du och andra knutna till Haveristerna slutar hota och trakassera mig med omedelbar verkan.

Haveristerna
hur har jag hotat och/eller trakasserat dig?

Plain
Har inget mer att säga till dig och önskar inte bli kontaktad av dig.
Vänligen respektera detta.

Haveristerna
du blir nog tvungen att exemplifiera hur jag har hotat och/eller trakasserat dig om vi ska ta oss vidare från det här på det sätt du vill.
Och iom det så blockade plain Haveristerna. Så nu kan man hoppas att Haveristerna slutar (men med tanke på hur de verkar helt oförstående så gissar jag att trakasserierna kommer fortsätta. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in