2022-10-28, 21:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ska se imorgon hur många ”mastbyten” det blir på de olika rutter som diskuteras i tråden.

Uppkopplingar i rörelse mot Biltemahållet och även mot McD och de olika bostäderna är högintressanta.
Hur lång räckvidden är ungefär på en mast vid Biltema är bland de mest intressanta saker att försöka avgöra imorgon.

Helt fantastiskt att tråden har sin egen detektiv.
Ska bli intressant att höra din rapportering.
Kanske du stöter på lite andra detektiver, poliser mm
Citera
2022-10-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jo jag tar till mig det som BEKRÄFTAS av polis för annars är ju det mesta trådsanningar . Har polis tex bekräftat podden ?
Har polisen gått ut med uppgifter kring cykeln som dem ber om att få . Polisen ber om att få mer tips och att allt är av värde , det har inte hittats en telefon än , TT har inte hittats än, inget är färdigt än . Så släng inte skit på mig förrän dagen det står klart hur det gick till .
Hur kan ni va så säkra på er teori när inte ens polisen vet hur det gått till och var det hamnar .
Så var ödmjuk till andras idéer . Vi hjälps ju åt för samma syfte hoppas jag & det är att hitta TT , levande eller omkommen .

Polisen har bekräftat väldigt mycket som pekar mot de MGMen. Det kan vi väl vara överens om? Självklart är polisen intresserade av tips, och absolut, alla har rätt till att ge tips eller spekulera. Det jag menar är att jag tycker det är synd att bryta sönder bekräftade uppgifter. Som att mobilen kanske kopplade upp sig på samma mast för att JJ var på väg till McDonalds samtidigt som T*ve var på väg hem. Mobilen följde ju med JJs mönster tillbaka till lägenheten igen? Det är klart att T*ve kan i så fall vänt och cyklat hem till JJ igen, men hur troligt är det med tanke på alla andra bekräftade uppgifter? Det är det jag menar med att du inte vill se det mest uppenbara. Självklart ska man få kunna skapa sig sin egen teori, men då är det bra om man räknar med alla bekräftade uppgifter först och inte försöker gå emot dem.
Citera
2022-10-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag haft en fundering kring dessa dunsar.
Vi haft än så länge bara hört redogörelse från grannen mitt emot. Han hörde ljud, men jåmför det med möblering eller hamrande. Inget oroväckande.

Grannen under hörde också detta, men måste ha uppfattat det på ett helt annat sätt. De kan inte tänkt möbler eftersom dom knackar på. Och efteråt ta kontakt i trappen för att fråga hur det är och erbjuda hjälp.
Också att JJ lägger till att hennes kompis har trillat, det känns som en nödlögn för att täcka upp eventuella ljud (skrik?)

Något måste ha låtit för att göra grannarna under, oroliga.
Det är nog därför polisen/åklagare kan sätta tiden från 02.30.

Min teori är alltså att det var mer än några dunsar.

Det du skriver är intressant och öppnar kanske för en annan teori med andra mgm. Nästan allt vi vet som pekar mot JJ och MH kommer från grannarna nedanför. Det är de som är oroliga för dunsarna och intygar att de kommer från JJs lägenhet och att ingen öppnat dörren när man ringt på. Det är också de som skjutsar JJ till McD och det är de som uppger att JJ tagit något ur TTs cykelkorg.

Så till en alternativ teori:

TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.

Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?
Senast redigerad av kronertskocka 2022-10-28 kl. 21:51.
Citera
2022-10-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Styckning? Inte i JJ:s lgh iaf. Där har väl varit husis hoppas jag.

Nej men forsla bort kroppen Utan att ngn märkte
Citera
Medlem
Alltså allvarligt.. JJ är på något sätt iblandad i det här, hon har dödat Tove på något sätt.. antingen medvetet eller liiite medvetet.. Hennes pappa har velat hjälpa sin dotter att slippa fängelsestraff.. och gjort allt vad han kan för att undvika detta ... Tove är död.. och pappan vet var Tove finns .. eller iallafall var han släppte henne. JJ fick panik på natten när hon dödat Tove, ringde sin pappa och han kom till hennes hjälp.. dessa 2 tjejer har inte kunnat gömma Toves kropp själva.. Men pappan vet hur han ska göra..detta är min gissning .. pappan vet ALLT…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Ja. I Aftonbladets artikel från idag står det att både TTs och JJs telefon har åkt samma väg till McDonalds. Det finns också uppgifter där om att JJ beställt maten via mobil.

Tack för bra info!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jaha där ser man. Dig som granne skulle kännas tryggt.

Jag skulle nog aldrig bry mig av tre sparkar i vägg, golv eller tak. Eller en soffa som släpas runt.

Nej, jag tror fortfarande att grannarna under lägenheten hörde något annat än bara tre dunsar, som kan tolkas som en soffa.
Det var ingenting om något släpande. Hela fokuset var på dunsarna, även i exemplet med en soffa.

Citat:
Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon kanske flyttade på en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 gånger. Eller att någon typ hamrade en spik med några sekunder mellan varje duns"
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och har en mobil med operativsystemet Android. Utvecklat av Google.

Säker? Fick för mig att man kan aktivera det i Google Maps om man har iPhone med. Men är som sagt inte säker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Polisen har bekräftat väldigt mycket som pekar mot de MGMen. Det kan vi väl vara överens om? Självklart är polisen intresserade av tips, och absolut, alla har rätt till att ge tips eller spekulera. Det jag menar är att jag tycker det är synd att bryta sönder bekräftade uppgifter. Som att mobilen kanske kopplade upp sig på samma mast för att JJ var på väg till McDonalds samtidigt som T*ve var på väg hem. Mobilen följde ju med JJs mönster tillbaka till lägenheten igen? Det är klart att T*ve kan i så fall vänt och cyklat hem till JJ igen, men hur troligt är det med tanke på alla andra bekräftade uppgifter? Det är det jag menar med att du inte vill se det mest uppenbara. Självklart ska man få kunna skapa sig sin egen teori, men då är det bra om man räknar med alla bekräftade uppgifter först och inte försöker gå emot dem.

Men hon kan ju ha blivit kidnappad & föraren valt att åka ut mot biltema där den sista signalen kom från hennes telefon .
Och på väg från mc d om man tar vägen genom stan åker man förbi JJs lägenhet & då kan hennes mobil automatiskt kopplats upp på JJs rauter eftersom hon var där efter krogen . Vad är det ni inte förstår ?
Citera
2022-10-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
När JJ åkte fram och tillbaka till Mc Donalds så undrar jag
Var befanns sig MH då?
Det skrivs bara om JJ
Var MH kvar i lägenheten?

Tyvärr inget som framkommit i tråden. Ett alternativ är att hon lämnade lägenheten med en död eller döende T. Och att hon inte vet var T är nu.

Jag har svårt att föreställa mig att en 18 åring som fortfarande bor hemma med för
fördragna med tidigare utmattningsdepression och känslomässigt instabil skulle klara av att sitta isolerad med fulla restriktioner så här länge utan att prata.
Citera
2022-10-28, 21:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hör man upp till 10 dunsar av att möbler flyttas, går man oftast inte upp och knackar på. Men är det 10 dunsar i väggen så är ju sannolikheten större att man går upp och knackar på.

Jag hörde kraftiga dunsar hemma mig för ett tag sedan.

Hör ni sådant så ring 112! Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Kolla är:

Citera
2022-10-28, 21:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Vilken jävla tur dom har haft som har lyckats isf få ner henne genom trappuppgången i ett trapphus som lyser dygnet runt på första våning och sedan lassa in i en bil och köra iväg.
Det måste ju ha vart ganska nära i tidsfönstret efter det att hon och grannen har åkt fram och tillbaka, innan det blir ljusare ute och folk börjar vakna.
Hade grannen som nyss var ute o kört och hans familj som bor med honom äns hunnit somna om innan JJ måste bära ut TT till sin bil och köra iväg utan att ngn i huset som ju har vart lite oroliga under natten , missat just detta tillfället när TT förs ut, bara ngr timmar senare.... ?
Precis verkar orimligt, skulle aldrig vågat med en granne som är vaksam efter kvällens tumult. Är väl trätrappa i det huset gissar jag som kanske knarrar. Två unga tjejer bär på en lealös kropp nedför tre trappor mitt i natten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in