2022-10-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag har jobbat på sjukhuset i Eksjö och har många samtal per dag till avdelningen där man beställer sängar ” transportör ” heter den avdelningen . Har aldrig sett TT där .
Hur länge jobbade hon på sjukhuset ?
TT ska ha sommarjobbat i minst 3 månader på Höglandssjukhuset mellan juni-augusti 2022.
Citera
2022-10-28, 21:39
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Det jag menar är att jag tror på det polisen bekräftar och det som inte bekräftats spekuleras det i tills dess att allt ligger på bordet . Vilket polisen oxå ber om .
Ni skriver som i texten att allt i podden stämde och det enda det fokuseras på från er sida är att få andrq övertygade att TT blivit mördad. Vilket inte finns belägg på än . Och jag ger mina spekulationer att jag tror att TT blivit kidnappad på vägen hem till sin pojkvän som bor precis vid mc Donalds . Det är vad jag tror .
Polisen har inte bekräftat ett jäkla dugg, tror du börjar bli bra onykter nu, stavfel på stavfel eller känner du dig pressad?
Citera
2022-10-28, 21:40
Medlem
Citat:
Varför i hela friden skulle JJ ha TTs jacka på sig om hon precis mördat henne ?

Man har varit med om värre saker, något klädesplagg från Tove saknas och har med största sannolikhet setts nånstans (donken) eftersom polisen letar efter de

MGM hade ju med sig hennes mobil till donken när Tove troligtvis var död, så varför inte hennes jacka och väska också
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-10-28 kl. 21:43.
Citera
2022-10-28, 21:41
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag reagerar på om grannen ovanför sparkar i väggen, och denna grannen kanske mäktade med att gå upp och knacka på medans dom andra antingen sov eller inte brydde sig

Jaha där ser man. Dig som granne skulle kännas tryggt.

Jag skulle nog aldrig bry mig av tre sparkar i vägg, golv eller tak. Eller en soffa som släpas runt.

Nej, jag tror fortfarande att grannarna under lägenheten hörde något annat än bara tre dunsar, som kan tolkas som en soffa.
Citera
2022-10-28, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
TT ska ha sommarjobbat i minst 3 månader på Höglandssjukhuset mellan juni-augusti 2022.
Den du citerar påstod att TT jobbade på ett gymnasium tillsammans med journalisten på Aftonbladet som intervjuade JJs kompis.

Ta vilseledandet med några ton salt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Det är bara om man själv har aktiverat det på sitt google-konto.

Och har en mobil med operativsystemet Android. Utvecklat av Google.

Edit: Funkar på iPhone också.
Senast redigerad av Avel 2022-10-28 kl. 21:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Fattar du ingenting? Jag har INTE påstått att samtalet inte har ägt rum. Jag undrar bara hur du VET att det var ett samtal och inte ett sms/röstmeddelande. OM det var ett samtal, hur kommer det sig att pojkvännen inte blev orolig när hon aldrig dök upp?

Han kanske somnade och inte vaknade förrän han vaknade och blev orolig ??? Eller som andra skriver att hon skulle hem till sin mamma .
Men hennes mamma bor väl i Myresjö . Har TT någon annan än pojkvännen att åka till ?
Inget säger att han inte somnade om & sov hårt tills det var morgon?
Citera
2022-10-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ligger en timme efter i läsningen här men ska man tolka det som att sista uppkopplingen (sista = inte första, vilket kanske betyder att det är JJ’s hemmamast) sker när JJ(?) och TT’s mobil återkommer hem från McD?

Nej du ska tolkades som att JJ och hennes granne åker mc Donalds tur och retur.
Grannen erbjöd sig att köra JJ till mc Donalds och JJ tackade ja. Trots att mamman enligt JJ skulle skulle köra. TT var dock inte med på färden.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Det är fortfarande svårt att se något motiv till att 2 tjejer skulle mörda en tredje (strypning?) på detta sätt. Jag tror fortfarande på möjligheten att det finns sexuella motiv. Tove kanske förstått att de var flator. Och kanske gjorde dom ett närmande på Tove där hon inte var intresserad. När hon hotade att avslöja dom (för kyrkan?) hoppade dom på henne. Men det är förstås svårt att tro att detta beslut togs gemensamt på direkten. Därför tror jag att mordet var planerat sen tidigare.
Homofiler har ju som bekant svårt för det där med spärrar...
Hur som helst verkar de båda ligga väldigt risigt till, ju fler detaljer som kommer fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Inte omöjligt! Wilmas ex gjorde ju de!!!

Styckning? Inte i JJ:s lgh iaf. Där har väl varit husis hoppas jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja helt korrekt.
Därför kan jag även anse att det är viktigt att alla i tråden faktiskt läser på sidan 1 vad som skett, sagts och vad som är aktuellt.
Även om jag följt tråden från inlägg 1, så märker jag att jag missat enstaka inlägg och det är synd eftersom typ 90% av allt som skrivs här består av upprepade frågor, "påhopp" av användare och rena felskrivningar.
Jag "vet" (kan inte ge källa på det) sen tidigare fall att polisen sagt att de håller koll på FB då de är medvetna om att djungeltelegrafer är snabba med att skriva här.
De vet också att det mesta som skrivs på FB är rena sörjan, men att de även blivit hjälpta och fått bra tips av insatta personer.
Så att hålla tråden så ren och sann det går hjälper polisen, allt annat hjälper inte.
Om alla vore intresserad att hålla sig ämnet och undvika att bråka och komma med osanningar då skulle nog hela diskussionstråden bli mer seriös och det skulle nog bidra till att polisen får hjälp med att föra utredningen framåt om många som är insatta samt ha god kännedom samt att man har följt diskussionen från start det vill säga ruta 1 och läst startinlägget som ingår i ämnet Fallet med försvunna Vetlandakvinnan Tove .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jaha där ser man. Dig som granne skulle kännas tryggt.

Jag skulle nog aldrig bry mig av tre sparkar i vägg, golv eller tak. Eller en soffa som släpas runt.

Nej, jag tror fortfarande att grannarna under lägenheten hörde något annat än bara tre dunsar, som kan tolkas som en soffa.

En granne sa ju upp till 10 dunsar, och var dom så kraftiga hade jag reagerat så sent på natten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in