2022-10-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Men hon kan ju ha blivit kidnappad & föraren valt att åka ut mot biltema där den sista signalen kom från hennes telefon .
Och på väg från mc d om man tar vägen genom stan åker man förbi JJs lägenhet & då kan hennes mobil automatiskt kopplats upp på JJs rauter eftersom hon var där efter krogen . Vad är det ni inte förstår ?

Föga troligt att den kopplas upp i en bil som passerar i hög fart.
Citera
2022-10-28, 21:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Det var ingenting om något släpande. Hela fokuset var på dunsarna, även i exemplet med en soffa.

Bra att du förtydligar.
Min text var menat som exempel om att jag inte hade reagerat, ens om en soffa släpats.
Citera
2022-10-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hörde kraftiga dunsar hemma mig för ett tag sedan.

Hör ni sådant så ring 112! Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Kolla är:

Ja jag vet, så tänker jag med, så helt rätt tänkt, bättre att knacka på en gång för mkt än en gång för lite om man misstänker något
Citera
2022-10-28, 21:53
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hur kan ni tycka jag sprider desinformation ? Oj jag råkade skriva att bilen var vinröd när den är röd & jag råkade skriva att dem satt i baksätet på den bil som var igen immad
Och där har inte ens trådskrivaren talat om VAR dem satt i bilen om dem nu såg tjejerna där , vilket är vesäntligt . Men jag skrev inte att det var en annan bil osv osv . Det är ju ändå huvudsaken , att dem satt i bilen i Ilharjen . Men det fanns tydligen inget svar på . Så att påstå att jag ljuger är bara ett sätt att se på det .
Trådskrivaren får gärna svara på VAR tjejerna satt i bilen och källa på det .

Vet inte om jag skulle kalla det att sprida desinformation, jag säger bara att du väljer att se det från en vinkel som när man väger in all information inte funkar. Du blundar för viss information och ger orimliga förklaringar på något som har enklare lösningar.
Citera
2022-10-28, 21:53
Medlem
Tycker ingen att det är konstigt att nån kör sin granne av och an till Donken kl 3 på natten? Vem gör så och varför?
Citera
2022-10-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tyvärr inget som framkommit i tråden. Ett alternativ är att hon lämnade lägenheten med en död eller döende T. Och att hon inte vet var T är nu.

Jag har svårt att föreställa mig att en 18 åring som fortfarande bor hemma med för
fördragna med tidigare utmattningsdepression och känslomässigt instabil skulle klara av att sitta isolerad med fulla restriktioner så här länge utan att prata.

Om polisen hade varit övertygade att det varit ett mord hade dem inte gått ut och sagt i media att dem hoppas på att hitta henne i liv .
Eller det låter inte motsägelsefullt ?
I mina öron låter det mer som att dem inte har tillräckligt att fastställa att det ens varit ett mord då dem har i tankarna ff att kunna hitta TT vid liv .
Och dem letar ff efter TT mobil som dom vill tömma på information . Tills dess vet dem nog inte mer .
Citera
2022-10-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Tycker ingen att det är konstigt att nån kör sin granne av och an till Donken kl 3 på natten? Vem gör så och varför?

Hemligt kär kanske.
Citera
2022-10-28, 21:55
Medlem
När planeras det att kolla dammen man tömmer?
Citera
2022-10-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Nya uppgifter i AB låst artikel så kan inte läsa OM DEN förbenade cykeln..... låst vid staket? Den stod ju mot husvägg?

Här kan du läsa artikeln
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Säker? Fick för mig att man kan aktivera det i Google Maps om man har iPhone med. Men är som sagt inte säker.

Sorry jag har fel. Det är klart det går även i iPhone/iPad numera.
Citera
Medlem
Vet inte om någon lyft denna teori innan, i sådana fall ber jag om ursäkt.
Det jag funderar på är om MJ, tillsammans med mannen i den bil som JJ hoppar ut och pratar med under färden från donken, har burit ner TT medan hon handlar. Att det var den mannen som JJ skulle ha mött upp, men stoppades av grannen och sonen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga

Precis jag tänkte samma! Har därför lanserat en egen teori som jag gärna vill få reaktioner på. Om den kan funka med det vi vet:

TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.

Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in