2022-11-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Att restriktionerna lättat, vad innebär det rent praktiskt? betyder det endast att hon får kolla nyheter, eller kan hon få in här på fb också?

MGM kommer få lyssna på radio och läsa tidningar. se på tv gäller också men har svårt att se hur det ska bli möjligt då hon inte får vistas med andra intagna, hon lär inte ha tv på rummet?
Citera
2022-11-02, 10:19
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Jag tycker det här är snurrigt.. Va länge prat om en röd Audi och att den va avförd. Sen dök podden upp och nu är det en bil som passar i beskrivning med JJs egen bil. Är det poddarna som framställt det såhär för att det ska börja spekuleras en massa igen?

Ja mycket snurrigt tycker podden är dålig är bara gjord som underhållning. Massa strunt som sägs om och om igen och dåligt ljud nästan som de gjort det med flit.

Om JJ vill ha hjälp vore väl brodern mer lämplig än fadern tycker jag.
Citera
2022-11-02, 10:20
Medlem
När jag lever mig in i deras situation (MH och JJ) så hade man nog varit kall så länge man inte träffade någon anhörig, men skulle ens förälder dyka upp så hade det nog brustit för mig..
Citera
2022-11-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Sant men hon kanske har ett starkt psyke eller så har hon för stor skulle i det som hänt för att vilja prata om det. Kan också vara så att hon däckat i JJ:s lägenhet och tiger i förhören därför att hon faktiskt inte har en jävla aning om vad som hänt.

Intressant, då kan det vara sant det JJ sa att hon hade en däckad kompis i lägenheten.
MJ är ju känd för att nerusa dig för mycket
Citera
2022-11-02, 10:23
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag förstår inte riktigt frågan kan du förtydliga lite hur du menar med patrullen där?
Nu hittade jag lite mer:
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu spekulerar jag. Men förhören under söndagen var nog i vänlig ton. Dom ville nog mest ha upplysningar vad dom gjort, när dom senast såg henne osv. Måndagens förhör, efter dom hunnit prata med grannarna ställdes det nog mer kritiska frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja absolut. Jag menar bara att då hade säkert polisen uppgifter som gick emot deras story dom sagt på söndagen och kanske är av anledningen till att dom anhölls så snabbt in i förhöret på måndagen m( med förhoppningar om att dom hade mycket mer än bara storys som gick emot varandra) Fören på söndagen hölls tydligen på eftermiddagen och sen söktes hennes lägenhet igenom lågt in på natten ( enligt AB)

Länk från AB: https://archive.ph/Ixlil

Citat:
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan (MH) förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan (JJ) förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.
Citera
2022-11-02, 10:25
Medlem
okok1s avatar
Finns det inga bevis för att åtala?
Citera
2022-11-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag vet tyvärr inte det. men det måste ju finnas nått slags medel som stör hundens lukt av lik tänker jag

I princip inte. Knarkhundar klarar ju de flesta grepp. Förklaringen som ges är att lukter inte förändras, utan lägger sig lager på lager för hundar. Grovt förenklat, om vi kommer in i en lägenhet som luktar lite tvättmedel, lite mer rostat bröd och extremt mycket surströmming så känner människan bara lukten av surströmming. Hunden känner tydligt alla tre lukter parallellt.

Men, för fullständighetens skull, tror jag inte att det är precis så omöjligt att manipulera sökhundar som det sägs. I vart fall inte i teorin. Men förmodligen inte något som kan åstadkommas i fall som detta.
Citera
2022-11-02, 10:26
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Min gissning är att Nils 21 år och bror till JJ hade den lilla röda bilen på lördagen och då stämmer det vad GW säger (hur han nu kan veta) att JJ inte hade tillgång till bilen på lördagen. Så dessa två 20 åriga killar i en liten röd 🚗 på McD är Nils JJ bror och en killkompis. Klockan var mellan ca 02-03 på natten på McD, på Söndag morgon vid ca 9-10 tiden finns en röd 🚗 med 2 kvinnor (JJ+MH) på parkeringen vid Vetlanda katthem som ligger söder om staden. Bilens rutor är immade och de som observerat detta återkommer senare o då sitter de kvar. JJ är uppväxt i Nye en mindre ort söder om Vetlanda har bott där fram till nyligen. Hon är då välbekant med området och känner sig hemma där. Skulle gissa att Tove finns i skogarna i det området.
Så mellan 3 på natten och ca 9 på morgonen har de gömt kroppen.
Kan mkt väl vara så.
Tror på ett ganska okomplicerat scenario: Ej planerat mord utan bråk som gick fruktansvärt snett.
JJ tänkte sen gå ut för att typ reka/flytta cykeln/ ev avyttra TT:s mobil. Mötte tyvärr granne i trappen fick då köra med nödlögn om handla på McD. Sprang in kort för att meddela MH. Väl tillbaka från McD och fått tillgång till bil, bär MH o JJ ut kroppen, kör iväg och dumpar kroppen i de trakter de är bekanta med som du nämner. Tror definitivt att kroppen finns där.

Med förbehåll för hur JJ fick tag i bilen. Stod bilen parkerad utanför JJ, Eller kom någon med bilen tex denne Nils, pappan eller annan om nu GW har rätt i att man inte hade tillgång till bil.

Om de håller käften fullständigt i häktet vet vi inte. Men om, skulle det kunna vara för att slippa gola om en tredje inblandad. Och det vill de absolut inte av någon mkt känslig anledning.
Citera
2022-11-02, 10:27
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Advokaten som heter Birkhammar nämns som medverkande i VPs artikel och jag tror det var JJs försvarare.

Edit: Stämmer.

Så det är JJ som tagits upp på morronens häktningsförhandling, och alltså hon som nu får tillgång till media?
Citera
2022-11-02, 10:28
Medlem
Bylines avatar
Någon som vet vem det är som är omhäktad? Är det JJ, eller är det ingen som vet ännu?

Citat:
En av de två kvinnor som varit häktade misstänkta för människorov i samband med 21-åriga Toves försvinnande blir kvar i häktet.

Det beslutade Eksjö tingsrätt under onsdagsmorgonen, uppger P4 Jönköping.
Citera
2022-11-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Skulle inte bli förvånad om MH släpps.
dock tror jag fortsatt som jag sa igår att det blir en vända till, men intressant om hon släpps

Vad är det egentligen som talar för att hon varit delaktig i det här? Alltså vad vet vi? Vad jag vet så är dom kompisar och har umgåtts under kvällen men sen försvinner hon ur bilden. Allt som sen framkommit och skrivits om är om JJ, så kan det vara så att hon kanske inte är delaktig i själva brottet? För mig låter det mer logiskt i alla fall. Att två ostraffade unga tjejer begått ett mord/dråp gömt kroppen och tigit i över två veckor i häktet låter mer som i en film. Att en klarat av att tiga köper jag.
Citera
2022-11-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Hultaby slottsruin kanske
Just det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto