Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle19
Jag haft en fundering kring dessa dunsar.
Vi haft än så länge bara hört redogörelse från grannen mitt emot. Han hörde ljud, men jåmför det med möblering eller hamrande. Inget oroväckande.
Grannen under hörde också detta, men måste ha uppfattat det på ett helt annat sätt. De kan inte tänkt möbler eftersom dom knackar på. Och efteråt ta kontakt i trappen för att fråga hur det är och erbjuda hjälp.
Också att JJ lägger till att hennes kompis har trillat, det känns som en nödlögn för att täcka upp eventuella ljud (skrik?)
Något måste ha låtit för att göra grannarna under, oroliga.
Det är nog därför polisen/åklagare kan sätta tiden från 02.30.
Min teori är alltså att det var mer än några dunsar.
Det du skriver är intressant och öppnar kanske för en annan teori med andra mgm. Nästan allt vi vet som pekar mot JJ och MH kommer från grannarna nedanför. Det är de som är oroliga för dunsarna och intygar att de kommer från JJs lägenhet och att ingen öppnat dörren när man ringt på. Det är också de som skjutsar JJ till McD och det är de som uppger att JJ tagit något ur TTs cykelkorg.
Så till en alternativ teori:
TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.
Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?