Citat:
Ursprungligen postat av
Hawaiiharald
Lever alla som har nån anknytning till händelsen? Tänker vänner, familj och mer eller mindre misstänkta?
Tänker om någon insluter av livet kan ha delat med sig av något till en anhörig, försöker bara spekulera på hur man ska få fram ny information.
Jag har tidigare skrivit att man bör göra en rekonstruktion av händelsen, lägga upp den på nätet och be dom som har information litet som stort att en sista gång höra av sig. Tror man måste börja tänka om och göra det enklare för människor att dela med sig av vad dom hört, många drar nog sig att höra av sig till polisen.
Vad jag vet, lever de flesta personer som har diskuterats i tråden. Men säkert finns det personer som har förekommit i utredningen som nu är döda. Enligt tidigare uppgift från polisen är det en stor utredning, och många är förhörda.
Det tycks trots allt inkomma en del tips till polisen, vilket är positivt.
Ångermanland 2022-08-20: …”
Trots att det gått så pass lång tid sedan Eva mördades inkommer fortfarande tips till polisen. Något som Ola Ehrenberg är tacksam över. Utredarna följer även det som skrivs online och hoppas på att en dag kunna lösa det… Det finns även tekniska spår. Jag tänker inte gå in på exakt vad, säger han”…Det är ett hemskt mord som vi arbetar med i vissa delar”…
Det går absolut att tipsa polisen anonymt om man vill det. Men givetvis är det allra bäst om en tipsare inte är anonym. Polisen kanske anser det nödvändigt att ställa en rad följdfrågor efter en tid, och det går ju inte om tipsaren är anonym. Men ett tips är alltid bättre än inget alls.
Det faktum att utredarna läser vad som skrivs online (om man nu fortfarande gör det??) gör att man inte ska underskatta den betydelsen. Det handlar även om att kunna läsa mellan raderna, vilket jag är övertygad att dom kan. Det finns alltid en möjlighet att torgföra sina idéer i tråden om man vill det.
Det finns företeelser att diskutera i tråden, även saker som inte har diskuterats tidigare. Dock är det i princip omöjligt att komma vidare. Det är så det är, tyvärr!
I artikeln i ”Ångermanland” nämns också; att det tar tid att få ordning på alla uppgifter som tidigare framkommit i utredningen. Förhoppningsvis kommer Kalla fall med tiden att gå ut mer offentligt och prata om fallet.
Man får hoppas att mordet tas upp i någon podd. Jag tror att mordet inte finns med i någon podd i dagsläget, men jag är inte säker. Däremot finns det en ljudbok av ”Annika Sohlander Cassel”.