2022-09-06, 17:11
Avslutad
Man kan även undra varför mannen från Väja/Ådalsmannen inte var intressant i detta fallet, om det enbart berodde på att polisen hade sin Sture teori, eller om det berodde på något mer, att han hade alibi ?

Här har vi ju en man som mördat förut och också våldtagit kvinnor.
Känns ju direkt som det vore en intressant kandidat.
(FB) Mord och våldtäkt: Mannen från Väja, 1970-71. "Ådalsmannen".

Vart var Ådalsmannen den 25e September 1987 ?
Citera
2022-09-06, 18:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Man kan även undra varför mannen från Väja/Ådalsmannen inte var intressant i detta fallet, om det enbart berodde på att polisen hade sin Sture teori, eller om det berodde på något mer, att han hade alibi ?

Här har vi ju en man som mördat förut och också våldtagit kvinnor.
Känns ju direkt som det vore en intressant kandidat.
(FB) Mord och våldtäkt: Mannen från Väja, 1970-71. "Ådalsmannen".

Vart var Ådalsmannen den 25e September 1987 ?

Ådalsmannen ströp sina offer, modus operandi passar inte alls in på Eva's mördare.

Han bodde i Stockholm vid tidpunkten för Eva-mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-06 kl. 18:14.
Citera
2022-09-08, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Har man små barn som GN hade vid tidpunkten för mordet så reagerar man givetvis på en lösspringande hund i närormrådet. I synnerhet om den stryker runt ens hus och uträttar sina behov.

Enligt 'Sanninggerfrihet' var Anneli underlig, på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär.

Man kan då undra hur "ansvarsfull" hon var i sitt tänk med hunden? Om Laban oftast sprang lös utan att Anneli plockade upp efter honom kan det ha upplevts som väldigt provocerande - inte minst av GN.

Lösningen ligger nog i tatueringen.
Förgör du mig förgör jag dig.

Förgör PAB mig förgör jag PAB.
Anger PAB mig anger jag PAB.

Öga för öga tand för tand.
Citera
2022-09-10, 10:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Vem vinner på att peka ut GN som är psykiskt sjuk...

Fick nyss ett scenario till mig från ingenstans som ingen tidigare tänkt på. Det här känns nästan mest logiskt, alla bitar faller plötsligt på plats. Även cykeln vid mordplatsen får sin förklaring. Svenska Fall för FBI hade kanske "delvis" rätt ang. cykeln trots allt, dvs att den kom från föräldrahemmet.

*Scenariot förklarar Mr P's "alla" påstådda samtal till föräldrahemmet. Visst, han ringde dit, det stämmer, men han ringde bara ETT samtal (och Eva svarade).

*Scenariot förklarar även hur Mr P kunde hitta Eva direkt när han stannade till med bilen vid mordplatsen på lördagen.

Kanske gick det till ungefär så här:

Mr P ville prata mer och "privat" med Eva efter att alla hade lämnat hans lägenhet. Han visste vilken tid BÅ och Eva åkte (ca. 22:45) och tajmade sen sitt samtal, dvs han ringde till föräldrahemmet direkt när Eva hade kommit innanför dörren.

Man stämmer möte nere vid grusparkeringen vid Långbackens början (för att prata om något).
Mr P är där på 3 min och ställer bilen längst in så den knappt syns från vägen. Eva tar cykeln ner för att möta upp Mr P (även Laban följer med).
Mr P och Eva är redan osams om något så tjafs uppstår direkt och Eva mördas.

OM Eva nu verkligen klev av i korsningen (obs vittnen saknas!) bör hon ha varit hemma strax före 23.
Eller var de DET HÄR som BÅ ljög om för att skydda Mr P!? Eva fick kanske skjuts hela vägen hem i det dåliga vädret?

I sådant fall var hon hemma redan 22:50!

Mr P ringer så fort Eva kommer innanför dörren och dom stämmer möte nere vid Långbacken redan vid kl 23! Eva tar cyklen ner med Laban. Nu stämmer även tidsramen och uppgiften att hundvittnet's hund reagerade på något vid kl 23:03.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 10:58.
Citera
2022-09-10, 11:07
Avslutad
PAB vill mina kusiner minnas

PAJ och BÅ.

GN såg vad som hände?
VI VET

Undrar varför VI VET inte berättade vad som hände.

Men vad då så länge polisen slösade resurserna på Sture så var det grönt ljus.
Citera
2022-09-10, 12:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
OM Eva nu verkligen klev av i korsningen (obs vittnen saknas!) bör hon ha varit hemma strax före 23.
Eller var de DET HÄR som BÅ ljög om för att skydda Mr P!? Eva fick kanske skjuts hela vägen hem i det dåliga vädret?

Det här kan vara en viktig detalj, kanske rent av avgörande för att GM lyckades komma undan.
Mordet blev ett mysterium, en gåta.

Om Eva mördades av Mr P enligt scenariot i mitt tidigare inlägg så behövde mördaren sen "skapa ett tillfälle", en tidslucka där Eva kunde mördas (för att själv komma undan). Det blir under en påstådd promenad hem som aldrig skedde.

Kan det vara så att BÅ omedvetet hjälpte Mr P genom att hävda att hon släppte av Eva i korsningen Limstagatan/ Herrgårdsvägen?
Kanske gjorde hon det i egenskap av vän, rent av "i god tro" om Mr P drog en snyftvals om att han annars skulle bli misstänkt? Slughet av GM som använde sig av manipulation/ övertalning?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 12:24.
Citera
2022-09-10, 12:36
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Idag, 10:15 länk
Pudelfrillan
Citat:

Fick nyss ett scenario till mig från ingenstans som ingen tidigare tänkt på. Det här känns nästan mest logiskt, alla bitar faller plötsligt på plats. Även cykeln vid mordplatsen får sin förklaring. Svenska Fall för FBI hade kanske "delvis" rätt ang. cykeln trots allt, dvs att den kom från föräldrahemmet.

*Scenariot förklarar Mr P's "alla" påstådda samtal till föräldrahemmet. Visst, han ringde dit, det stämmer, men han ringde bara ETT samtal (och Eva svarade).

*Scenariot förklarar även hur Mr P kunde hitta Eva direkt när han stannade till med bilen vid mordplatsen på lördagen.

Mr P ville prata mer och "privat" med Eva efter att alla hade lämnat hans lägenhet. Han visste vilken tid BÅ och Eva åkte (ca. 22:45) och tajmade sen sitt samtal, dvs han ringde till föräldrahemmet direkt när Eva hade kommit innanför dörren.

Man stämmer möte nere vid grusparkeringen vid Långbackens början (för att prata om något).
Mr P är där på 3 min och ställer bilen längst in så den knappt syns från vägen. Eva tar cykeln ner för att möta upp Mr P (även Laban följer med).

Mr P ringer så fort Eva kommer innanför dörren och dom stämmer möte nere vid Långbacken redan vid kl 23! Eva tar cyklen ner med Laban. Nu stämmer även tidsramen och uppgiften att hundvittnet's hund reagerade på något vid kl 23:03.

Idag, 12:17 länk
Pudelfrillan

Citat:
Det här kan vara en viktig detalj, kanske rent av avgörande för att GM lyckades komma undan.
Mordet blev ett mysterium, en gåta.

Om Eva mördades av Mr P enligt scenariot i mitt tidigare inlägg så behövde mördaren sen "skapa ett tillfälle", en tidslucka där Eva kunde mördas (för att själv komma undan). Det blir under en påstådd promenad hem som aldrig skedde.

Kan det vara så att BÅ omedvetet hjälpte Mr P genom att hävda att hon släppte av Eva i korsningen Limstagatan/ Herrgårdsvägen?
Kanske gjorde hon det i egenskap av vän, rent av "i god tro" om Mr P drog en snyftvals om att han annars skulle bli misstänkt? Slughet av GM som använde sig av manipulation/ övertalning?

Marpet1 har en bra fras för nedplitade dumheter och trams:

2019-06-07, 11:21 länk
Marpet1
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Men har det brunnit i hela ditt huvud ?

2022-08-05, 23:17 länk
Pudelfrillan
Citat:
Ok så du misstänker att A N N E L I kan vara mördaren?

Är Anneli och GN dina hetaste kandidater eller är GN ruled out? Kryptiskt värre.. är det här nån gissningslek?
är GN ruled out?
Kryptiskt värre.. är det här nån gissningslek?
Kryptiskt värre.. är det här nån gissningslek?
Citera
2022-09-10, 13:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Marpet1 har en bra fras för nedplitade dumheter och trams:

2019-06-07, 11:21 länk
Marpet1

Exakt vad i mina senaste inlägg är nedplitade dumheter och trams?

Kanske är det "oförskämdheten" att överhuvudtaget ens misstänka Mr P?

Det skulle kunna vara så med tanke på att du själv har misstänkt och pekat ut precis ALLA utom just Mr P

Eller är ditt undvikande av Mr P en ren tillfällighet?

Hata slumpen.

Och nej! det har inte "brunnit i hela mitt huvud"
Men det var visst nåt som tog en jävla fyr hos dig nu av någon outgrundlig anledning!

Varför detta bisarra utspel i total affekt?
Vad fan tog det åt dig?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 13:38.
Citera
2022-09-10, 14:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Om du får med att Eva glömt sitt anteckningsblock hos Mr P och att det var något i den som förargade honom och som han ville prata med Eva om så kan det vara något. Varför skulle annars Eva ta med sig blocket ner till Långbackens början?
Citera
2022-09-10, 15:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om du får med att Eva glömt sitt anteckningsblock hos Mr P och att det var något i den som förargade honom och som han ville prata med Eva om så kan det vara något. Varför skulle annars Eva ta med sig blocket ner till Långbackens början?

Bra att du har huvudet på skaft, jag hade inte en tanke på blocket.
Det kan mycket väl ha varit som du föreslog, dvs att Eva glömde kvar blocket. Mr P gick sen igenom det och hittade något som förargade honom (lindrigt formulerat) vilket blev triggern.

Mr P ringer Eva direkt, dom stämmer möte nere vid Långbackens början vid 23. Eva tar med sig Laban och rullar ner på cykeln för att möta upp. Mr P konfronterar Eva med Blocket, situationen spårar sen ur.

Blocket hittas dagen därpå av en granne vid ett av träden längs med grusvägen. Om det hamnade där under tumultet eller pga nattens höstoväder är okänt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 15:24.
Citera
2022-09-10, 15:22
Avslutad
Citat:
Exakt vad i mina senaste inlägg är nedplitade dumheter och trams?

Kanske är det "oförskämdheten" att överhuvudtaget ens misstänka Mr P?

Det skulle kunna vara så med tanke på att du själv har misstänkt och pekat ut precis ALLA utom just Mr P

Eller är ditt undvikande av Mr P en ren tillfällighet?

Hata slumpen.

Och nej! det har inte "brunnit i hela mitt huvud"
Men det var visst nåt som tog en jävla fyr hos dig nu av någon outgrundlig anledning!

Varför detta bisarra utspel i total affekt?
Vad fan tog det åt dig?

Brunnit i huvudet var när Badkarsrunkaren skrev inlägget om AS som mördaren.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Men kanske var det Mr P som var intresserad av Evas dagbok/anteckningsblock, för att ta reda på vem hennes Toyboy var. Om det var ett svartsjuke motiv.

Kanske var det Eva som ringde Mr P och sade att hon glömde anteckningsblocket i hans lägenhet. Mr P blir nyfiken och börjar skumma det och hittar något om ett möte med Evas toyboy.
Han konfronterar Eva om hennes toyboy.

Eva tar cykeln för att möta Mr P vid Långbacken, hon hade ringt hemifrån och sagt att hon glömt blocket.

Mr P kör nästan på Eva, hon faller i backen, därför cykeln ligger i diket.

Dock kyligt om han sedan ställer den tillbaka hos Evas föräldrar kl 4 på natten i deras källare.
Men kanske gick det att gå in in källaren utan att störa resten av familjen.

På så sätt skulle deras story hålla om att Eva gick sista biten hem.
Därför måste cykeln vara tillbaka i källaren, annars hade inte storyn om att Eva gick hem hållit.

I såna fall kom Eva troligen hem och ringde från villan, föräldrarna och brodern hade redan somnat och märkte inget, bara att Laban skällde till när Eva var hemma och vände i farstun.

Eva beger sig sedan ut igen och tog då sin mammas cykel och mötte Mr P strax vid 23.00 i Långbacken.

3 minuter senare mördas hon brutalt.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-10 kl. 15:29.
Citera
2022-09-10, 15:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Brunnit i huvudet var när Badkarsrunkaren skrev inlägget om AS som mördaren.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Det är klart att Handfatstrallaren aldrig har kunnat glömma att Marpet1 skrev det här till Badkarsrunkaren...
Lämpligt dessutom att dra fram för att såga mitt scenario vid fotknölarna.

Brände det till för att jag kom för nära sanningen nu?

Badkarsrunkaren's inlägg är f.ö. sjukt och vidrigt, det känns som att det är fyllt av hat, leakage och skrivet i affekt. Jag förstår verkligen att Marpet1 undrade om det hade "brunnit i hela hans huvud".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in