2022-10-28, 17:24
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för info👍 Men tror inte att polisen är alltför glad över denna podd.

Såg alltså JJ att en vän var ute och körde med hennes bil?

Nej ladylagun far med egna ord här, ingen har sagt så, det var en röd Audi, JJ har en röd Suzuki.
Citera
2022-10-28, 17:24
Medlem
Testar en liten kul grej här. Jag har gjort min privata tidslinje fr.t.om 22 okt. Dagarna går och mer info kommer fram. För skojs skull jämför jag här Grevens teori med min tidslinje med mycket spekulationer som fanns under den tiden 22 okt. Jag tycker vår info överenstämmer ganska väl. Vad jag skulle kunna se är, kan Biltemas mast ändå ha en viss betydelse?. Det var ju där 1a söket var med MP och det gick mot Ekenässjön.

https://www.bildtagg.se/bild/ii571j41eio9ymvvywxdhuxl
Citera
2022-10-28, 17:25
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Här hade hon ju bara kunnat tacka nej till skjutsen eftersom enligt henne var hennes mamma redan på väg.
Jag hade iaf fet tackat nej till det erbjudandet i det läget hon var i.
Här blir ju dock "skaffa sig alibi" tanken rätt motiverande.

Kan hända eller så insisterade grannen på att skjutsa, vilket gjorde henne tvingad att acceptera för att inte verka misstänksam
Citera
2022-10-28, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja jag vet iallafall att personer i en bil på mc Donalds är hörda och kontaktade själva polisen tidigt i utredningen och jag vet att denna person är ”vän” med JJ och att han sagt att han stötte på JJ på McDonalds.
Då var det en slump då. Vet han varför jj hoppade ut och stannade och pratade med honom, och är det normal beteende från henne?
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Fundering..någon nämnde i förbifarten att JJ blivit hämtad senare på natten. Vet ej om det stämmer.
Kan det vara så att de, JJ och MH, hjälptes åt att transportera ner T för trappen, släpandes, i armkrok
med typ luva på och fortsatt på påståendet om den fulla kompisen. Om någon skulle se dom
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Hur länge kan man dröja sig kvar vid köp av endast cheeseburgare och chilicheese?
Dessa produkter är alltid färdiga.

Vi snackar om en ung tjej som är sjukt stressad, skulle gissa att förmågan att planera och tänka ut bästa läget är något nedsatt.

Sant, men man kan gå på toaletten osv. Finns flera sätt att stalla på
Citera
2022-10-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Ligger inte kvarndammen mer inne i stan mittemot Hasses Gatukök? Eller finns det flera "Kvarndammar"?

Det stämmer Hasses ligger där på andra sidan vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Snarare en massa trasiga pundare än den evige Pingstkyrkan.
Ja tystnadskulturen är i alla fall lika i det avseendet.
Fast dessa tjejer har sportat sen barnsben, knarkar man då? Bästa vännen Anna var i mitt tycke uppenbart med i pingstkyrkan, svårt att se att droger är inblandade i större utsträckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).

Får inte ihop det logiskt.
nej telefinen var inte hittats i J.J bostad. Även i podden sägs detta..
Telefonen Hade befunnit sig i bostaden. Det hade Tove också.
Den låg alltså inte kvar i bostaden.
Antar att det blivit trådsanning detta att Toves elefon fanns kvar efter att Tove försvunnit
Toves telefon har inte återfunnits- eller vad har sagt i media angående telefonen...
att telefonen o Tove befunnit sig i J.J,s verkar ha bekräftats av polisen-
Tove försvann o telefonen var med henne då hon försvann..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, Kvarndammen är inte Föredadammen. Kvarndammen ligger i närheten av JJs lägenhet, Föredadammen är utanför staden vid en rastplats när man kommer norrifrån. Och jag har nog aldrig hört den kallas för Föreda kvarndamm.

Samma här. Bott hela livet i Vetalnda och första gången jag inser att den också heter kvarndammen fast då Föreda kvarndamm är när Polisen gick ut med sök där i anslutning när hon försvann.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-28 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det omöjligt att tänka sig att dunsarna kommer från försök att skaka liv i Tove efter att någon, förmodligen JJ, i affekt tillfogat henne ett slag som tagit extremt olyckligt och inte var menat som dödligt våld?

Toves livlösa kropp gör tjejerna panikslagna och de gör allt för att Tove ska vakna till liv - Flyttar runt henne i nya positioner, skakar om henne, hjärt/lung-räddning, ser till att luftvägar är fria, konstgjord andning etc. I tumultet i den lilla 1:an, förmodligen trångt möblerad dessutom, blir det en massa oljud som grannarna uppfattar?

Senare blir tjejernas fokus att mörka det olyckliga brott de gjort sig skyldiga till.

Men borde det inte ha skrikits också då? Panikslagna tjejer skriker ju, att inte någon av dem skulle ha skrikit på något sätt känns väl orimligt?

Så denna teori borde kunna förkastas, eller vad säger ni.

Nej, det handlar nog om ett medvetet, dock inte överlagt, mord, i affekt..

Tror jag med, i affekt så vill man ju bara krama livet ur personen o det var just det som JJ gjorde. Sedan har dom gömt kroppen väl.
Citera
2022-10-28, 17:28
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja jag vet iallafall att personer i en bil på mc Donalds är hörda och kontaktade själva polisen tidigt i utredningen och jag vet att denna person är ”vän” med JJ och att han sagt att han stötte på JJ på McDonalds.

Tack för denna info! det har jag själv helt missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in