2022-10-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klostergatan
Tekniker i lägenheten just nu..

Hade varit fint om du skrev källan också.

Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Står i Expressen att det finns luckor i misstänka kvinnans berättelse
Bland annat:
Hon uppger att TT cyklade hem vid 03-tiden
Dock har vittnen sett den stå kvar vi 04
För att senare under dagen vara flyttad

Ja eftersom dom inte hittat någon kropp så tror jag inte polisen har så mycket att gå på. Vet inte hur mycket som krävs för att man ska kunna bli häktad? Men om det bara räcker med att Tove är borta, vi (polisen) har bevis på att ni spendera kvällen tillsammans och nu har vi bevis på att din historia inte stämmer?
Citera
2022-10-24, 14:33
Medlem
Kan det vara så att hon undanhåller sig själv frivilligt efter bråket med kompisarna? Och att honungs vågar träda fram nu med tanke på pådraget..
Citera
2022-10-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Tror tvärtom, är de MGM har de fått hjälp med att göra sej av med kroppen.
Sen borde någon av dem brutit ihop och erkänt vid det är laget, så att detta tydligen inte hänt skulle kunna visa på att de är oskyldiga. Ett mycket speciellt fall (än så länge).

Om vi utgår från att dom två nu häktade haft ihjäl henne i lägenheten, så har dom tillgång till en lägenhet som dom kan låsa och planera nästa steg i fred. Två gm borde klara att bära/dra en 65 kg kropp 20-30 meter till en bil. Jag kan inte direkt komma på nån anledning till att ta risken att blanda in en tredje person, om det nu inte är en nära släkting som man har 100% förtroende för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Saken är dock den att de sitter häktade på den högre misstankegraden. Det räcker inte med att tro att de kan ha gjort något, utan polisen vet något mer som vi inte vet om. Om det är i lägenheten, från övervakningskameror eller att MGM ger olika versioner på historierna vet vi inte.

Sedan kan man slå ihjäl en person utan att "vara kapabel till det" i grunden, dvs det kanske inte ens var meningen att dräpa T och det behöver heller inte ha varit överdrivet mycket våld.

Det som talar emot att T lämnat lägenheten och att något annat har hänt är den låsta cykeln samt tidsfönstret på de ca 3-5 minuter det tar att cykla från JJs lägenhet till pojkvännen.

Det ser jag närmast som ett cirkelbevis. Alltså att du hänvisar till själva gripandet som någon sorts bevis för deras skuld.
Men jag kan tänka mig att eftersom dessa tjejer är de sista som man vet såg henne i livet, att man har sett att telefonen befann sig i lägenheten, att en granne har berättat om dunsar och spring i trappan och att de påstås ha varit gamla ovänner, kan ha räckt för gripande.
Men (polisen) jobbar säkert parallellt med andra spår. Allt annat är tjänstefel.
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Den som jag tror kan vara den tredje MGM är isåfall MH pappa som är pingstvän och predikar i kyrkan. Det är ju känt sen förut hur vissa kyrkanknytna fungerar, (Knutby).

Om TT har bragts om livet, så är det möjligt att kyrkan som han är pastor i har kremering. Vidrigt att tänka på men fullt möjligt.
Citera
2022-10-24, 14:35
Medlem
Första inlägget och har följt tråden ett tag nu.

De båda MGM sitter med restriktioner, får/kan inte träffa/ prata med varandra eller andra utomstående.

Vi kan konstatera att de sitter inlåsta för att det finns skäl till detta såsom oklar osämja, mobilping, en del kontakter från TT med TTs pojkvän och en del andra indicier som placerar TT vid plats och ungefärlig tidpunkt. Samt att det varit avvikande buller i JJs lgh vid tidpunkten.

Om vi tänker att en eller båda MGM haft del i eventuellt brott hemma hos JJ men behövt hjälp av tredje part vid bortskaffning men faktiskt inte själva sitter på informationen om var TT befinner sig i nuläget.

Polisen och MP verkar ju ha bantat sök påtagligt om jag förstår saken rätt och anledningen kan ju vara att det nu finns väldigt små möjligheter att finna TT vid liv.

Kan man även tänka att Polis i detta nu hårdbevakar personer av intresse för att se om dessa eventuellt avviker från sitt vanliga mönster och till och med tar vägarna förbi ett eventuellt gömställe? Kanske att man eventuellt tror sig veta vem personen är men avvaktar tills personen leder dem till rätt plats eller avslöjar annat via span?
Citera
2022-10-24, 14:35
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ok. Detta är lite förvirrande. Det bor två killar på Gränsgatan 16 som har förnamn på E och är 20 år gamla. Båda har bott i Linköping tidigare. Den ene spelar innebandy och den andra bandy.
Men du menar alltså att det var ES som var med på eventet och inte EN.

Har redan kollat den där adressen. Bor flera bandyspelare där, och sen 8 veckor även en handbollsspelare (dam, A*** H*****) som trol spelat i samma lag som MH. Tog över lgh från en bandyspelare(LS) som nu flyttat. Denna tjej (AH) är vän med MH på facebook. Men ingen av de boende där finns förekommande på Lexbase.
Citera
2022-10-24, 14:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
På adressen där TT:s cykel hittas bor också en tjej i samma ålder som TT. En *lma *eiver. Hon är kompis med M.H på Facebook. Kan det ha något samband tro?

Bra span, var det MH som flyttade cykeln så kan det ju ha varit bra med en för henne känd plats. Men kan ju å andra sidan bli lättare att bli igenkänd......

Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Kan som det antytts i tråden också gå dagar mellan förhören, timmarna är oerhört långa då, har de dessutom fulla restriktioner får de inte ens se tv, vilket de nog har nu eftersom fallet tas upp i olika program.

Jag tror de bara får läsa pappersböcker och gå ut i rastgården (en instängslad bur) 1 timme om dagen, om de vill. Duscha när vakterna har tid, te/kaffe när vakterna har tid, använda tråkiga fula illasittande osexiga begagnade häkteskläder.
Citera
2022-10-24, 14:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det ser jag närmast som ett cirkelbevis. Alltså att du hänvisar till själva gripandet som någon sorts bevis för deras skuld.
Men jag kan tänka mig att eftersom dessa tjejer är de sista som man vet såg henne i livet, att man har sett att telefonen befann sig i lägenheten, att en granne har berättat om dunsar och spring i trappan och att de påstås ha varit gamla ovänner, kan ha räckt för gripande.
Men (polisen) jobbar säkert parallellt med andra spår. Allt annat är tjänstefel.

Gripande ja men nu var det misstankegraden jag pratade om, där man har gått på den högre misstankegraden vilket man inte brukar göra om man inte har någon omständighet, teknisk bevisning, vittnesmål eller annat som styrker brottstesen man utgår ifrån.
Citera
2022-10-24, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi utgår från att dom två nu häktade haft ihjäl henne i lägenheten, så har dom tillgång till en lägenhet som dom kan låsa och planera nästa steg i fred. Två gm borde klara att bära/dra en 65 kg kropp 20-30 meter till en bil. Jag kan inte direkt komma på nån anledning till att ta risken att blanda in en tredje person, om det nu inte är en nära släkting som man har 100% förtroende för.
En kvinna i England drog en resväska med ett lik i genom stan föra bare en eller två veckor sen. Ensam.
Citera
2022-10-24, 14:41
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tänk om fallet inte är svårare än så att T slogs ihjäl i lägenheten, MGM möter upp någon med bil som kan hjälpa till att frakta bort kroppen. Kroppen bärs ut och fraktas bort runt 04-snåret, efter att ha MGM hämtat hjälp vid McD. På vägen tillbaka kommer de på cykeln som flyttas lite sporadiskt bara så den inte ska stå precis utanför. Och att sista pejlingen mot masten vid Biltema faktiskt tydde på att de har fört kroppen "åt det hållet". Nord/nordväst.

Ibland behöver saker och ting inte vara mer komplicerade än så. Frågan är bara vem medhjälparen med bilen var/är och hur långt de kan ha forslat kroppen.

Tror samma.

Anledningen till att tråden är väldigt spretig är för att tjejerna håller tyst och inga nya fynd görs. Vi har ju i stort sett ingenting nytt nu på på 4-5 dagar. Det finns ingen ny information att jobba med och man greppar efter halmstrån och fantasier istället. Tolka mig rätt, det är FBs charm att spekulera och jag gör ju det själv. Men sanningen är nog att det inte är svårare än så du beskriver det.

Mannen som JJ mött upp vid donken 03-04 utgår jag ifrån är medhjälparen. Utgår även ifrån att polisen jobbar stenhårt med just detta och försöker klargöra hennes manliga vänkrets.
Hon har beskrivits flera gånger som psykopat och vem vet vem hon har runt sitt lillfinger? Kanske någon man anser vara icke benägen men är dödligt kär i henne.

Läste tidigare i tråden att de båda häktade har hängt en del med 2 pojkar som begick ett butiksrån 2021 - fanns det någon substans i detta?

Vi behöver fler Vetlandabor in i tråden, gärna med insyn.
Citera
2022-10-24, 14:41
Medlem
sebno1s avatar
Kan inte sparkarna i väggen vara TT som påkallar hjälp om hon blivit fastbunden eller nåt? Medan de misstänkta är ute och möter upp nån vid McDonalds för att sedan återkomma med någon som slutför det och tar med kroppen?

Tänkte med att mobilen först stängs av runt 04?
JJ och den andra kanske bara var lockbetet.

Då blir väl barmannen eller pojkvän genast intressant, Vad har barägaren för bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in