Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Tänk om fallet inte är svårare än så att T slogs ihjäl i lägenheten, MGM möter upp någon med bil som kan hjälpa till att frakta bort kroppen. Kroppen bärs ut och fraktas bort runt 04-snåret, efter att ha MGM hämtat hjälp vid McD. På vägen tillbaka kommer de på cykeln som flyttas lite sporadiskt bara så den inte ska stå precis utanför. Och att sista pejlingen mot masten vid Biltema faktiskt tydde på att de har fört kroppen "åt det hållet". Nord/nordväst.
Ibland behöver saker och ting inte vara mer komplicerade än så. Frågan är bara vem medhjälparen med bilen var/är och hur långt de kan ha forslat kroppen.
Tror samma.
Anledningen till att tråden är väldigt spretig är för att tjejerna håller tyst och inga nya fynd görs. Vi har ju i stort sett ingenting nytt nu på på 4-5 dagar. Det finns ingen ny information att jobba med och man greppar efter halmstrån och fantasier istället. Tolka mig rätt, det är FBs charm att spekulera och jag gör ju det själv. Men sanningen är nog att det inte är svårare än så du beskriver det.
Mannen som JJ mött upp vid donken 03-04 utgår jag ifrån är medhjälparen. Utgår även ifrån att polisen jobbar stenhårt med just detta och försöker klargöra hennes manliga vänkrets.
Hon har beskrivits flera gånger som psykopat och vem vet vem hon har runt sitt lillfinger? Kanske någon man anser vara icke benägen men är dödligt kär i henne.
Läste tidigare i tråden att de båda häktade har hängt en del med 2 pojkar som begick ett butiksrån 2021 - fanns det någon substans i detta?
Vi behöver fler Vetlandabor in i tråden, gärna med insyn.