2022-10-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inquake
Ryktet säger att det va ett röstmeddelande till pojkvännen vid 2.30 och att han hört något skumt i bakgrunden vilket gjorde att han/dom ringde polisen.

Citerar detta inlägg från några dagar sen. Enligt grannen ska dunsarna ha hörts runt 1-2 tiden. Röstmeddelande från TT vid 2.30. Man undrar vad det skumma i bakgrunden ska vara.
Citera
2022-10-28, 17:18
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Visst kan det vara så, men jj och grannen var ju påväg hem redan när hon bad honnom stanna för att hon ville prata med folk i Audin. Om det hade varit jag som var jj skulle jag ha dröjt lite extra vid mcd kassan för att säkerställa att audin hunnit dit. Känns lite slumpartat att audin dök upp just som de var påväg att lämna mcd

Hur länge kan man dröja sig kvar vid köp av endast cheeseburgare och chilicheese?
Dessa produkter är alltid färdiga.

Vi snackar om en ung tjej som är sjukt stressad, skulle gissa att förmågan att planera och tänka ut bästa läget är något nedsatt.
Citera
2022-10-28, 17:19
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Fast borde inte den där lilla ön synas då? Det finns också en damm bakom Gatukontorets förråd på Upplandavägen, med cykelvägar precis intill.

Fotot i VP ser ut att kunna vara taget från stämmet i södra delen av dammen i riktning mot järnvägen i väst-nordvästlig riktning och då är ön långt utanför bild.

Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Åkte förbi Föredadammen vid 16-tiden och då stod räddningstjänstens släckbil där.

Låter ju som att de ska söka där igen då...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Bra om grannen kan berätta om hon fippla med sin telefon under färden
Ja, hoppas att han har intervjuat den grannen med, och att vi får höra. Om Alessandro är här inne, så vill vi helst höra näst pood nu med en gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoISC
Bilden ser ut att vara tagen från Kvarndammen.
Avrinningen som är till vänster om vattenfallen

Jag tänkte också så. Men jag tänker höger? Om man går över ”trappavrinningen” och bort mot äppellunden passerar man väl en till bro? Det var där jag trodde det var. Men jag kanske tänker helt fel. Kanske ska åka förbi.

Edit: På bilden är det väl Vattenfallet som är till höger om avrinningen? ”Trappan”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Okej! Dock så tror jag så som det skrivits i tråden att det blev ett missförstånd angående det som sades i podden. Att grannen menade att J sett en kompis som satt i sin bil. sin = kompisens bil och inte sin som i JJs bil. Reporten missade helt enkelt att ställa följdfrågor för att förtydliga.

Ja, tänkte det också när jag läste! Det är så lätt hänt att det blir en massa missförstånd i såna här långa trådar. Någon råkar skriva något som lätt kan misstolkas och vips, så spinns det vidare på något som inte alls stämmer 🙃. Bra att man kan hjälpa varandra och reda ut misstagen innan det går för långt!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Det där "torpet" som det var stort pådrag runt i podden. Har vi kommit fram till vem dom var hos?

Vilken podd är det som alla pratar om?
Citera
2022-10-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det hördes från lägenheten vid 1-2 tiden, hur förklarar man telefonsamtalet 2.30?
Grannen sa EFTER kl 1 eller 2. 2:30 är ju efter 2.. P4 Jönköping har dunsarna vid 2:30 så i anknytning med samtalet/röstmeddelandet.

JJ kan ha attackerat TT så fort hon lagt på luren efter samtalet/röstmeddelandet kl 2:30. Alternativt att de tvingat TT att ringa i något värdelöst försök att vilseleda från de själva för att sedan döda henne.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Jag tror nu efter jag hört podden att dom strypt TT i lgh sedan när grannen knackade på så blev JJ körd till donken, grannen sa att hon verkade inte som vanligt ( så klart skärrad ) sedan efter de återvänt hem väntat tills huset somnat sedan fraktat bort TT så har dom dumpat i emån i närheten där dom sågs tidig morgon. Jag tror detta eftersom dunsandet i nattetid tyder på strypning och därav att man bankar i golvet etc sista försöken att få hjälp
Det tror jag med. Strypning i lgh , inget blod.
Citera
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Kvarndammen = Föredadammen = Föreda kvarndamm (som den egentligen heter)
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, vet inte, men hon verkar ha agerat lite kaotiskt, och hon kanske inte kunde vänta för att det skulle bli uppenbart då att dom hade stämt träff, det kanske var viktigt att mötet verkade vara slumpartat?

Kan vara, men det har blivigt sagt tidigare i tråden att manen i Audin har blivit hörd. Om man hade en misstanke mot honom skulle han också sitta häktad för annars kan han röja bevis.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nej ingen röd Audi i familjen H inkl brodern.

Men om det stämmer så är personen i röda audin redan hörd och kontaktade själv polisen väldigt tidigt i utredningen och berättade att han stött på JJ uppe vid Mc Donalds därav att den uppgiften kom ut så snabbt, jag tror att det är personen i den röda audin som ryktet om den silvriga BMW kommer. Alltså bilen som grannen kör JJ i. Men att personen i audin har fått fel på bilmärke/färg eller om det har spridit sig fel ang vad för bil det var.
Så kan det givetvis vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in