2022-11-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
JJ eller MH hoppar jämfota och sliter sig i håret i panik/skräck/rädsla över vad de presis gjort?

Skulle gapskratta om det inte vore för allvaret som egentligen gömmer sig i frågan.
Citera
2022-11-01, 20:11
Medlem
Dom har en aning vad som hänt henne, och hoppas att hon ska hittas vid liv? Då kan de inte bara så säkert vad som hänt än..
Citera
2022-11-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
ursäkta, det har varit så mycket kring dessa män, man, okänd, kompis, röd bil, silvrig bil, Audi osv osv.
Senaste jag kom ihåg var att det var en röd bil med EN man i.

Då backar jag. Sorry

Ber om ursäkt om jag lät otrevlig. Det är iallafall så ryktet gått sen första veckan här innan det ens kom fram att JJ åkt med grannen. Då var det att dom vittnena såg JJ i en bil tillsammans med EN man vilket då kommit fram är grannen.
Citera
2022-11-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
JJ eller MH hoppar jämfota och sliter sig i håret i panik/skräck/rädsla över vad de presis gjort?

Tror snarare att de dunkar det sista ur TT.. Att de har ihjäl henne :-(

Att hon inte skriker kan bero på chock, att hon har munkavel eller är medvetslös efter tex slag mot huvudet.
Citera
2022-11-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
(Hoppar in och lägger mig i efter att bara ha läst.) Tänkte just på det här. Om det hänt något obehagligt ute som fått T att tuppa av eller avlida kanske J eller M i tyst frustration/panik helt enkelt dunkar näven i väggen. Ni vet, sådär som folk gör på film. Det verkar ju som att de inte fört oväsen på något annat sätt.

Det är väl inte helt rationellt att börja hamra på väggarna om man är tyst för att undvika att väcka grannarna men jag har själv gjort så en gång. Jag slog foten en natt och dunkade näven flera gånger i väggen istället för att skrika. Grannarna kom och knackade på. Inte så smart kanske

Jag tror att någon av de två. Dvs MH eller JJ har fört liv i lägenheten med bankande och skapat dessa dunsar. Just pga frustration/panik. Så där är vi inne på samma sak.
Citera
2022-11-01, 20:14
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
börjar inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10–14 timmar.

Hypotetisk fråga.
Skulle det vara lättare/smidigare att förflytta en stel kropp?

Skulle söndag natt vara bättre för förflyttning och icke vakna grannar?

Å andra sidan, lång panikslagen söndag dag i så fall. Men troligtvis läskigare att flytta en slapp kropp och veta att grannarna är vakna och påflugna.
Citera
2022-11-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Men det förklarar ju mycket.

Om de hade redan had bragt TT om livet eller åtminstone gjort henne medvetslös så är det såklart att JJ inte uppger TT:s namn som ägare till cykeln.

Och, än mer intressant. Tidigare har ju många varit oförstående till varför JJ plockade med sig påsen, det framstod ju som onödigt att dra grannens uppmärksamhet till cykeln och påsen.

Men nu framstår det snarare som att JJ inte hade något alternativ i praktiken. Om någon påpekar att det är något glömt i min kompis cykel skulle ju det enda naturliga vara att ta med påsen upp. Så - JJ var så illa tvungen.

Och det kan ju finns bra förklaringar till varför grannen inte såg och påpekade cykeln innan Mcdonalds-besöket. De kan t.ex. ha gått åt ett annat håll till bilen från porten eller så var de mitt i en diskussion. Finns tusen bra anledningar.

Mystiken tätnar.

Precis så MEN grannen påpekar cykel både INNAN och EFTER McDonalds. Innan Mc Donalds är det grannen som ställer upp den mot staketet då den står konstigt och då framkommer det från JJ att det är hennes kompis … sen väl tillbaka från McDonalds påpekar grannen att kompisen glömt en påse i cykelkorgen. Tror han säger att påsen är röd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Så uppfattar jag det i podden - att grannen uppmärksammar JJ om påsen och inte tvärtom

Vad kan ha funnits i påsen?

När och var dumpade JJ TTsmobil?
Citera
Medlem
typ 1500 inlägg på denna tråd, stort antal från vetlanda, så ni sitter hellre framför datorn och spånar vad som hänt istället för att ge er ut och söka?

jävla patrask
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sen tar vi bråket som skulle startat ja jag kommer inte ihåg när, men det delade gänget på 2 och för några månader sedan eskalerade bråket.
Att alla 3 gick till Lägenheten för att J och T skulle reda ut ett eskalerande bråk på ca 30 -60 min tror jag inte på.
Anledning är något helt annat om varför man gick dit.

Om man inte har gjort det redan så dags att syna alla dessa vänner som har tagit J's parti och ställde sig på hennes sida då bråket startade från början.
Har J haft hjälp med T's försvinnande så tror jag mer på någon som valde henne då bråket delade gänget, eller någon kille som trånade efter henne, eller en pojkvän som skulle göra allt för henne.

Sen är det betydligt lättare att få någon som hjälper till om den försvunne lever.
Har mycket svårt att se någon offra sitt eget liv och framtid för medhjälp till mord, undanröjande etc.
Då får man vara riktigt tajta som en far, bror, morbror/farbror etc
Har även där svårt att tro att anhöriga hjälper till att dölja ett mord/dråp.
Precis! Att ställa upp på ett prank är det nog många som kan tänkas göra, OM det nu är så att de inte utfört allt själva.
Citera
2022-11-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Skulle gapskratta om det inte vore för allvaret som egentligen gömmer sig i frågan.

Fast som jag skrev tidigare så kan JJ fått panik.. kastat saker i ilska, hatat TT för att hon gjorde henne så arg att hon kände att hon var ”tvungen till att döda henne”, att TT själv var skulden till att hon mördades..många tankar som gjorde JJ galen.. och att hon kastade tunga saker på golvet.. kastat runt med soffan, tvbordet och dylikt..
Citera
2022-11-01, 20:16
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Dom har en aning vad som hänt henne, och hoppas att hon ska hittas vid liv? Då kan de inte bara så säkert vad som hänt än..

Självklart hoppas man det, men undra om det finns något som ens tyder på det? Samtidigt tömmer man dammar o letar..
Vete fan om dom kan få loss med cash för utredning om dom kan peka på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in