2022-10-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Här hade hon ju bara kunnat tacka nej till skjutsen eftersom enligt henne var hennes mamma redan på väg.
Jag hade iaf fet tackat nej till det erbjudandet i det läget hon var i.
Här blir ju dock "skaffa sig alibi" tanken rätt motiverande.

Helt enligt mina tankar , hon har köpt sig alibi ! Grannen borde rimligtvis hört om hon nu har ringt till mamman för att säga du behövs inte ! Eller att han sett henne smsa henne , och min tanke är att i förhör till mamman så föll detta då hon kanske låg o sov
Citera
2022-10-28, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Kan vara, men det har blivigt sagt tidigare i tråden att manen i Audin har blivit hörd. Om man hade en misstanke mot honom skulle han också sitta häktad för annars kan han röja bevis.
Just det, det stämmer förstås
Citera
2022-10-28, 17:22
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Bra om grannen kan berätta om hon fippla med sin telefon under färden

Precis! förhoppningsvis kommer intervju med den grannen i del 2 som släpps på måndag!

Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Vilken podd är det som alla pratar om?
https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq?si=fd78c8d1f9c4495d
Citera
Medlem
Citat:

Podden heter Försvunnen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom häktade är tonåringar.
Ton-åringar! Arton och nitton.
De flesta dom tycks umgås med är betydligt äldre kring tio år minst, deras umgänge finns helt klart inom pingstkyrkan. Ingen vettig människa umgås med tio år yngre snorungar, till vardags. Man har liksom annat för sig, ett liv. Det har dessa med men inom en sekt.
Snarare en massa trasiga pundare än den evige Pingstkyrkan.
Citera
Avslutad
Citat:
https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq
Citera
2022-10-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så kan det givetvis vara

Ja jag vet iallafall att personer i en bil på mc Donalds är hörda och kontaktade själva polisen tidigt i utredningen och jag vet att denna person är ”vän” med JJ och att han sagt att han stötte på JJ på McDonalds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag tänkte också så. Men jag tänker höger? Om man går över ”trappavrinningen” och bort mot äppellunden passerar man väl en till bro? Det var där jag trodde det var. Men jag kanske tänker helt fel. Kanske ska åka förbi.

Edit: På bilden är det väl Vattenfallet som är till höger om avrinningen? ”Trappan”

Tog en sväng förbi innan och då gick polisen som var med i inslaget på efterlyst förra veckan och en annan man och kollade i bäcken efter vattenfallen. Precis efter vandrarhemmet
Citera
Medlem
Om man nu dessutom ska köpa fyllekäk till sig o sin kompis köper man väl mer än en cheeseburgare och chilicheese
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är det omöjligt att tänka sig att dunsarna kommer från försök att skaka liv i Tove efter att någon, förmodligen JJ, i affekt tillfogat henne ett slag som tagit extremt olyckligt och inte var menat som dödligt våld?

Toves livlösa kropp gör tjejerna panikslagna och de gör allt för att Tove ska vakna till liv - Flyttar runt henne i nya positioner, skakar om henne, hjärt/lung-räddning, ser till att luftvägar är fria, konstgjord andning etc. I tumultet i den lilla 1:an, förmodligen trångt möblerad dessutom, blir det en massa oljud som grannarna uppfattar?

Senare blir tjejernas fokus att mörka det olyckliga brott de gjort sig skyldiga till.

Men borde det inte ha skrikits också då? Panikslagna tjejer skriker ju, att inte någon av dem skulle ha skrikit på något sätt känns väl orimligt?

Så denna teori borde kunna förkastas, eller vad säger ni.

Nej, det handlar nog om ett medvetet, dock inte överlagt, mord, i affekt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Kvarndammen = Föredadammen = Föreda kvarndamm (som den egentligen heter)

Nej, Kvarndammen är inte Föredadammen. Kvarndammen ligger i närheten av JJs lägenhet, Föredadammen är utanför staden vid en rastplats när man kommer norrifrån. Och jag har nog aldrig hört den kallas för Föreda kvarndamm.
Citera
2022-10-28, 17:24
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Kvarndammen = Föredadammen = Föreda kvarndamm (som den egentligen heter)

Ligger inte kvarndammen mer inne i stan mittemot Hasses Gatukök? Eller finns det flera "Kvarndammar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in