2022-10-28, 16:42
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Varför inte Maja? Inget som säger att hon var kvar i lägenheten när dunsarna hände. Kanske Maja var ute och dumpade TTs tillhörigheter redan medans JJ höll på med kroppen?

Maja kan nog ganska lätt bli tagen för en pojke på håll skulle jag vilja säga.

Detta tänkte jag också på, att kan det ha varit M som körde Js röda bil? och att grannen misstog M för en kille, känns inte så långsökt framförallt inte eftersom det va mitt i natten.
Citera
2022-10-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tack.
Hela:
Under snart två veckor har polisen arbetat intensivt med att söka efter försvunna Tove, 21.

På fredagen påbörjades ännu ett försök att hitta fynd i en damm i Vetlanda. Enligt uppgifter till tidningen inleddes en sänkning av vattennivån under dagen i hopp om att hitta tillhörigheter.

Inlägget redigerat mht regel 1.02.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-10-28 kl. 18:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Mamman kanske också jobbar natt som syrra på sjukhuset?
När hon satin grannen att hon väntar på mamman( vilket hon knappast gjorde € fick hon säkert bra orsak att messa på mobilen till den som egentligen va på väg för att hämta upp henne eller Tove?
Citera
Medlem
Vad är det för påföljd på människorov, eller kidnappning?
En levande människa alltså, även om den skulle vara drogad?
Det måste vara betydligt lägre än överlagt mord?
Fattar inte att dom som eventuellt hjälpt till att göra bort T inte biter ihop och facear sin delaktighet och träder fram om det är så att dom manipulerats in i en situation dom själva från början inte skapat.
Citera
2022-10-28, 16:44
Medlem
C.Ps avatar
Man åker knappast från Myresjö till Vetlanda mitt i natten för att ain dotter promt måste ha chili cheese & en burgare.

Eftersom mamman enligt JJ var på väg så är det intressant att veta om hon skickat sms till ain mamma om att hon inte längre behöver komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad är det för påföljd på människorov, eller kidnappning?
En levande människa alltså, även om den skulle vara drogad?
Det måste vara betydligt lägre än överlagt mord?
Fattar inte att dom som eventuellt hjälpt till att göra bort T inte biter ihop och facear sin delaktighet och träder fram om det är så att dom manipulerats in i en situation dom själva från början inte skapat.

Straffet för människorov är fängelse i mellan 4 och 18 år, eller livstid. Är brottet mindre grovt döms till fängelse i högst sex år.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Detta tänkte jag också på, att kan det ha varit M som körde Js röda bil? och att grannen misstog M för en kille
Låter troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest
Vad gäller TTs telefon och huruvida den är i polisens ägo är det ju ett strålande exempel på hur trådsanningar blir till.
Expressen skrev väl rätt tidigt att polisen hade teknisk bevisning på att TTs telefon befunnit sig i JJs lägenhet. Detta har sedan utvecklats genom visklek till att de har den.

Eller drog hon bara till med "mamma är på g" för att bli av med grannen? Väntade hon kanske på mannen i den röda Audin hon enligt podden samtalade med vid McD?

Ja, så kan det ju vara.
Citera
2022-10-28, 16:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Om M är 170 cm lång så bör J vara åtminstone 178 (?) enligt bilden. Någon skrev att hon skulle vara liten och späd men jag tycker hon ser reslig och stark ut.

JJ står visserligen i förgrunden, men även om vi justerar för det så lär det ändå landa någonstans vid din uppskattning. Skulle också uppskatta det till minst 178 cm. Säkert i intervallet 178-180 cm.
Citera
2022-10-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Så uppfattade jag det? han säger "men sen så såg hon en av hennes kompisar i sin bil, en röd audi sa dom, och så gick hon över till honom"

Ok, lite svårtolkat. Men enligt uppgift så har JJ ingen egen bil.

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
JJ kan ha blivit inlurad i en bil när/om hon gick från JJ
Men allt JJ krånglade med donken och försökte skaffa alibi verkar det ändå dom inte JJ kom ut levsnde

Nu blev det nog ett JJ för mycket.

Men förstår vad du menar. Något hände nog i lgh.
Citera
2022-10-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En sådan förklring avslöjar att den är uppkommen i stressen.
Skulle vara intressant att höra vad mammans verson är. Och hur JJ förklarar varför hon sagt det till grannen om mamman förnekar.

Krävs ju nya lögner för det.

Eller hur! Detta samt att hon enligt grannen betedde sig märkligt under färden samt köpte väldigt lite mat får resan till Mc Donalds att enbart verka som ett sätt att få alibi. Mamman gissar jag kanske inte ens är kontaktad av henne. Det kan väl i sig vara en av anledningarna till att hon sitter där hon sitter just nu.
Citera
2022-10-28, 16:46
Medlem
I min mening, just nu, intressanta personer:

1. Grannarna (var för sig) - Grannarna sitter på de få vittnesuppgifter som vi har att gå på just nu. Därför styr de också mycket av hur vi spekulerar. Det vi vet är att ena grannen och JJ synts på McDonalds. Det har dunsat från JJs lägenhet. Man har hört spring i trapphuset.
Det är väl det enda? W*lhe*m som bor på samma våningsplan är nära vän till TT's kusin enligt honom själv i podden.

2. JJ's Mamma - Vad som framkommit i tråden är att mamman jobbar som syrra på ett sjukhus i länet. Vanligt inom vården är att man har olika skift, kan hon haft nattpass just denna kväll? Kan man styrka vad hon haft för sig under natten/söndag förmiddag? Kan JJ ha talat sanning att mamman är på väg för att åka till McDonalds (Men på mammans intiativ för att ge ett alibi - (Förutsatt att hon redan vet vad som hänt i kontakt med JJ)
JJ tvingas dock åka med grannen.

3. Okänd MGM - Okänd MGM läser vad som skrivs här. Följer tråden med största intresse och försöker manipulera vad som sägs och skrivs.
Senast redigerad av Stablemaster 2022-10-28 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in