2022-10-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag har lyssnat och jag hörde inget om att telefonen skulle ha lämnats kvar .

Kanske för att den ännu inte har hittats?! http://www.bilddump.se/bilder/20221028162834-85.195.8.146.png
Citera
2022-10-28, 16:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Enligt poddavsnittet ska sonen (grannfamiljen under) ha öppnat dörren och frågat JJ när hon var Påväg ned om hon är okej, pga ljuden. Hon säger då att kompisen är full och hon ska invänta sin mamma som ska köra henne till donken, så hon kan köpa mat till den fulla kompisen. Sonen under erbjuder sig att köra. Väl på donken köper hon bara lite mat.

I mina öron låter det definivt som hon lämnade lägenheten av en annan anledning. Att kompisen var full och hon skulle till donken känns som en ursäkt eftersom hon också köpte så lite mat. Hon var helt enkelt Påväg ut för ett annat ärende men togs på bar gärning av grannen som bara ville vara snäll..

Tack!

Är det sonen som blir intervjuad, eller är det journalisten som återberättar?

Intresant att få veta om mamman verkligen var på väg att köra sin dotter?? Till donken mitt i natten?? Haha. Sämsta förklaringen.

Nog har vi varit vakna många nätter för att hämtadottern som varit ute och man vill försäkra sig om att de kommer hem säkert. Men jag kan lova att jag aldrig skulle gå upp ur sängen, ta på mig kläderna för att dottern behövde handla mat på Mc Donalds.

Det blir ju bara konstigare och konstigare...

Det är verkligen svårt att tro att de inte är skyldiga på något sätt, om det nu stämmer att JJ sagt att T*ove lämnat lägenheten vid den tiden.

Om nu säg grannen som skjutsade JJ skulle ha något med det hela att göra, varifrån kommer dunsarna? För andra grannar har också hört liknande ljud? Visserligen skulle en full person göra mycket ljud, men så mycket och så olika (W, på samma våningsplan nämner ju liknande hammarslag med sekunder mellan).

Grannen som skjutsar och dessutom jobbat innan, har han typ alibi (för snävt tidsfönster?) att ta någon av daga, göra sig av med kroppen för att sedan skjutsa JJ? Han skulle kunna ha hittat på att JJ tar upp påsen från cykelkorgen, men det blir otroligt ologiskt. Han skulle isf vilja att cykeln inte alls står där, utan att T försvunnit på sin cykel.

Nä, ju mer man hör, desto mer pekar åt samma håll.

Mycket om JJ dessutom. Inget om MH.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag fick först för mig att JJ hade öppnat när grannen nedanför knackade på med anledning av dunsarna och oljuden.

Men knackningarna resulterade bara i att det tystnade från JJs lägenhet. Ingen öppnade dörren. Först senare, gissningsvis efter ca tio minuter, lämnar JJ ensam sin lägenhet - på våningsplanet under stöter hon ihop med samma granne som tidigare varit uppe och knackat på..

..Han undrar vad som pågår, och JJ svarar då att hennes vännina är onykter och har ramlat. Med anledning av att hon lämnat lägenheten berättar JJ vidare att hon ska besöka Donken för att köpa mat till sig och sin kompis, och att hon nu är på väg ut för att invänta sin mor för skjuts dit. Grannen erbjuder sig då att skjutsa istället.

Ungefär så bör väl den initiala interaktionen ha utspelat sig mellan JJ och grannen nedanför aktuell natt?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-28 kl. 16:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Var det inte någon annans mamma som också jobbade som syrra på samma sjukhus?
Sett att du har bra koll på tråden så du har nog svaret på den frågan.
T’s pappas nya tjej jobbar natt på sjukhuset
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Från podden
När grannarna frågade sa hon att hon väntar på sin mamma som ska skjutsa henne till MCD då erbjöd grannen skjuts i stället
Då måste polisen ha frågat mamma, och då har hon antingen bekräftat, eller så har hon nekat till detta. Om det inte är sant, alltså, mamma ska inte komma, då har jj förstört sitt eget alibi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant.
Ja, inte är det JJ själv iaf.

Såg att det är mycket aktivitet runt förhör. Någon hade redan varit inne på sitt 4:e förhör enligt någon av kvällsmedia.

Kommer bli fler...

Vem 4 ggr?
Citera
2022-10-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).

Får inte ihop det logiskt.

Är den imte bara pejlad där då?
Citera
2022-10-28, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vilken bra förklaring hon hade. Uppenbart skyldig till något om det stämmer att hon sa så.

Dessutom sades det att JJ inte uppträde på samma sätt hon brukar. Maten hon köpte från McD vara bara en cheeseburgare och en chilicheese, mat för typ en person.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Grannen och hans son hörde att JJ var i trappuppgången (efter att de hört dunsar). De frågar om allt är ok varpå hon svarar att hennes kompis druckit för mycket och ramlat samt att hon väntar på sin mamma som skall köra henne till Mc Donalds. Grannen erbjuder sig då att köra istället eftersom de ändå var vakna. (Enligt podden)

En sådan förklring avslöjar att den är uppkommen i stressen.
Skulle vara intressant att höra vad mammans verson är. Och hur JJ förklarar varför hon sagt det till grannen om mamman förnekar.

Krävs ju nya lögner för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Är den imte bara pejlad där då?

Enligt Vetlanda Posten letar polisen efter hennes mobil i en damm idag, så ja, att dom har pejlat mobilen till lägenheten är inte samma sak som att den ska ha hittats där. Den har inte hittats där, annars hade man inte sökt i vattendrag efter hennes mobil.
Citera
2022-10-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Kanske för att den ännu inte har hittats?! http://www.bilddump.se/bilder/20221028162834-85.195.8.146.png

Polisen söker efter TTs telefon. Framgår av artikeln i Vetlanda Posten. Är en av anledningarna till varför dem sänker vattennivån i ett vattendrag.
Citera
2022-10-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Är det sonen som blir intervjuad, eller är det journalisten som återberättar?

Intresant att få veta om mamman verkligen var på väg att köra sin dotter?? Till donken mitt i natten?? Haha. Sämsta förklaringen.

Nog har vi varit vakna många nätter för att hämtadottern som varit ute och man vill försäkra sig om att de kommer hem säkert. Men jag kan lova att jag aldrig skulle gå upp ur sängen, ta på mig kläderna för att dottern behövde handla mat på Mc Donalds.

Det blir ju bara konstigare och konstigare...

Det är verkligen svårt att tro att de inte är skyldiga på något sätt, om det nu stämmer att JJ sagt att T*ove lämnat lägenheten vid den tiden.

Om nu säg grannen som skjutsade JJ skulle ha något med det hela att göra, varifrån kommer dunsarna? För andra grannar har också hört liknande ljud? Visserligen skulle en full person göra mycket ljud, men så mycket och så olika (W, på samma våningsplan nämner ju liknande hammarslag med sekunder mellan).

Grannen som skjutsar och dessutom jobbat innan, har han typ alibi (för snävt tidsfönster?) att ta någon av daga, göra sig av med kroppen för att sedan skjutsa JJ? Han skulle kunna ha hittat på att JJ tar upp påsen från cykelkorgen, men det blir otroligt ologiskt. Han skulle isf vilja att cykeln inte alls står där, utan att T försvunnit på sin cykel.

Nä, ju mer man hör, desto mer pekar åt samma håll.

Mycket om JJ dessutom. Inget om MH.

Det är en annan granne som berättar detta, grannen bredvid. Han har talat med grannen under och återuppger för journalisten vad denne ska ha sagt. Är 110% säker på att JJ inte väntade på mamman utan hade andra planer som hon inte kunde berätta om för grannen. Som någon annan skrev, hon fick snällt följa med helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in