2022-10-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Kan ju vara så att dom planerat eller betalat någon för att göra sig av med T..
för vad det verkar som verkar ju en vara en målvakt..
Bruden är bokstavligen målvakt i handboll, inte ekonomisk målvakt
Citera
2022-10-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är nog ganska få här som är intresserade av hur just du eller jag hade gjort i det läget. Det vi kan konstatera är att vi alla agerar olika och att pojkvännens agerande inte i det stora hela är misstänkt enbart på det faktum att han inte är ute och letar.

Jag och de flesta jag känner hade gjort likadant! Jag hade lett tills jag stupade av utmattning och gjort ALLT jag kunnat. Men som sagt du har givetvis rätt.....man ska göra som dig och låtsas som att det regnat medans ens partner kan ligga mördad/ avliden någonstans.
Citera
2022-10-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En tidig tanke jag fick var annars att hon drullat, att hon drunknat, eller något. Men, det finns ju inget som pekar på att hon ska ha varit kraftigt berusad. Känns annars som en sådan där typisk grej som händer regelbundet (dock oftast män).
Det finns väl ett annat fall med en saknad student från Linköping för ett gäng år sedan. Han försvann efter en fest och saknades spårlöst i över en vecka innan man hittade honom. Hade helt osannolikt cyklat av vägen rakt ned i ett vattenhål på golfbanan och omkommit.

Edit:
https://www.expressen.se/nyheter/kropp-hittad-i-sokandet-efter-student/
Citera
2022-10-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Danijela Meletic i Emmaboda äger 18 fordon. Verkar tillhöra motorcykelgäng hell angels typ enligt fb ingen man skulle vilja vara ovänn med.

Hahaha! Absolut inga kvinnor får vara medlem i HA, hur hittar man hennes profil?
Citera
Medlem
Jag tror ganska snart att flickorna kommer att släppas. Det verkar inte komma fram mer om dem och de erkänner inte. Man kan bara säga att T har varit i JJ:s lägenhet. De har diskuterat något. Hon har meddelat pojkvännen att hon är där och att hon är på väg hem (troligen till pappan).
Någon granne har uppgett att de har hört dunsar och spring i trapphuset, men det behöver inte vara relaterat till något brott. Sedan verkar tjejerna ha lämnat lägenheten någon gång efter 3. JJ och kanske MH gick till donken, medans Tog cykeln därifrån. 03:50 har man pejlat sista signalen från T:s mobil vid Biltema.
Jag tror att man måste börja söka alternativa teorier. Vad hände med T efter att hon hade lämnat JJ:s lägenhet. Det är där fokus måste ligga fortsättningsvis.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej såklart men de borde kunna se vart de befunnit sig och sökt utifrån den informationen.
Eller så har de stängt av sina telefoner under natten vilket såklart är en röd flagg det också.

Kanske lämnat mobilen men observerats/fångats på bild någon annanstans. Man har sett det förr...
Gm tycker sig smart, men snavar på sin egen smarthet.
Citera
2022-10-24, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tillhör motorcykelgäng hårdbarkade typer

Man brukar äga MC då.
Citera
2022-10-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror ganska snart att flickorna kommer att släppas. Det verkar inte komma fram mer om dem och de erkänner inte. Man kan bara säga att T har varit i JJ:s lägenhet. De har diskuterat något. Hon har meddelat pojkvännen att hon är där och att hon är på väg hem (troligen till pappan).
Någon granne har uppgett att de har hört dunsar och spring i trapphuset, men det behöver inte vara relaterat till något brott. Sedan verkar tjejerna ha lämnat lägenheten någon gång efter 3. JJ och kanske MH gick till donken, medans Tog cykeln därifrån. 03:50 har man pejlat sista signalen från T:s mobil vid Biltema.
Jag tror att man måste börja söka alternativa teorier. Vad hände med T efter att hon hade lämnat JJ:s lägenhet. Det är där fokus måste ligga fortsättningsvis.

Ja, häktnigstiden går väl ut snart, hade de varit skyldiga hade de kvittrat för längesen
Citera
2022-10-24, 12:27
Medlem
miamanias avatar
JJ ger mig verkligen psychovibbar, kan tänka mig att hon har MT helt under kontroll och har instruerat henne noga vad hon ska säga eller inte säga i förhör. Troligtvis håller hon sig till manus eftersom hon vet att det är hennes enda chans, annars kommer JJ att skylla allt på henne. Hon har ju redan sett till att skaffa sig alibi genom att träffa någon på McDonalds, högst beräknande skulle jag tro.
Min teori är att T ringde till pojkvännen och sa att hon var på väg hem för att hon var rädd och ville signalera att hon var i fara. Kanske förstod inte pojkvännen detta i stunden? Strax efter samtalet kan bråket ha urartat och exempelvis stryper JJ T och MT håller fast (känner sig därför delaktig och håller käft) Efter utfört dåd springer Jj iväg till Donken och drar upp planer för hur de ska göra sig av med kroppen. Maja får i uppdrag att flytta på cykeln. Sedan är frågan hur de lyckats göra sig av med kroppen utan att den hittats. Kanske kan ta tid om ingen pratar.
Ni som har svårt att tro att “unga tjejer” skulle kunna vara kapabla till något liknande kan gärna ta en titt på den här listan:
https://thecrimewire.com/true-crime/Ten-Notorious-Female-Teen-Killers
Citera
2022-10-24, 12:27
Medlem
Ja dom kommer släppas, o vipps är det.ett Cold case
Citera
2022-10-24, 12:28
Medlem
panzertaxs avatar
Exakt var har JJs pappa gården där grepen syntes mm?
Citera
2022-10-24, 12:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det finns väl ett annat fall med en saknad student från Linköping för ett gäng år sedan. Han försvann efter en fest och saknades spårlöst i över en vecka innan man hittade honom. Hade helt osannolikt cyklat av vägen rakt ned i ett vattenhål på golfbanan och omkommit.

Edit:
https://www.expressen.se/nyheter/kropp-hittad-i-sokandet-efter-student/
Mycket bra exempel på det jag hade i åtanke. En annan gång för några år sen hade en karl fallit i vattnet i Stockholm på fyllan. Tog också tid innan kroppen hittades. Nu säger jag verkligen inte att något liknande inträffat i Vetlanda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in