2022-11-01, 18:48
Medlem
Sveppss avatar
Finns det ritningar på lägenheten? Skulle vilja veta hur det ser ut ”till vänster” om ytterdörren.
Citera
2022-11-01, 18:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hoppas...
Vad har de för grund för misstanken om människorov?
Jag har inte hängt med i allt som skrivits, men är der klarlagt att JJ hade tagit med sig Toves telefon då hon blev skjutsad till McDonald's?
Nej, bara att telefonen rört sig samma färd fram och tillbaka.
Citera
2022-11-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hoppas folk slutar länka den där skitpodden. Tydligen ska journalisten ha kontaktat TTs mamma några dagar in i utredningen för att ställa frågor. Vidrigt narcisstiskt beteende

Mm riktigt sjukt beteende av poddmakaren. Polisen är nog inte så glad i att han springer runt och intervjuar vittnen heller.
Citera
2022-11-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tove ville antagligen gå hem till pojkvännen...

En svartsjuk och drogpåverkad JJ mha MH klarar inte av det.... och mördar den stackars flickan.

Har de inte fått fram hur involverade JJ och pojkvännen var/varit?
Citera
2022-11-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag ger mig tusen på att någonting hände i området kring Vetlanda kyrka och församlingsgården.
Där lämnade de henne. För att senare ta henne därifrån.

Ätandet på McDonalds fanns inte med i beräkningen. Den uppstod ju genom att hon mötte grannen i trappan.

Tror mer på att hon skulle ut och slänga iväg mobilen och göra sig av med cykeln.. dock kom en granne i vägen för dessa planer och hon slog till med att hon skulle till McD istället..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jag ringde in ett tips till polisen nu ikväll angående ett par skor som satts i varsin reflexkäpp intill vägrenen några mil utanför Vetlanda. Svårt o tro att det skulle vara hennes men verkade så konstigt då det var ett par rätt fina sneakers o såg ut o vara damstorlek så skulle känts bra om det gav nåt o tipset leder nånvart och det var i närheten av en plats som nämnts tidigare i tråden

Vart? Så fler håller utkik samma håll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom åklagaren fortfarande har hopp om att finna T levande torde alternativ tre ligga närmast till hands, dvs att de stängt in T med tanke på att återvända. Förhoppningsvis har hon tillgång till vatten och kan överleva.

3 minuter utan luft, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat, lyder en gammal tumregel!
Citera
2022-11-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det hoppas jag innerligt annars är det grovt tjänstefel.....

Hur skulle ni beskriva JJ?
Psykopat/antisocial personlighetsstörning?
Har vi en likhundar i sverige? i w*lma fallet lånade vi in från tyskland
Citera
2022-11-01, 18:51
Medlem
Vi tänker oftast det enklaste.
Men vad händer med tanken om det visar sig att T misshandlades eller/och dog ute.
Vad blir det då med bankandet och dunsar som granne hört?
Citera
2022-11-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, bara att telefonen rört sig samma färd fram och tillbaka.

Mkt konstigt och även att JJ ljög om att M varit med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jag ringde in ett tips till polisen nu ikväll angående ett par skor som satts i varsin reflexkäpp intill vägrenen några mil utanför Vetlanda. Svårt o tro att det skulle vara hennes men verkade så konstigt då det var ett par rätt fina sneakers o såg ut o vara damstorlek så skulle känts bra om det gav nåt o tipset leder nånvart och det var i närheten av en plats som nämnts tidigare i tråden

Bra gjort! Inte helt ovanligt att gm slänger ut tillhörigheter från bilar på måfå.

Tycker alla som har möjlighet borde ta sig en extra titt eller promenad på lite udda ställen och rapportera det som avviker.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nu är avsnittet släppt på Naudio
Ja, det ska bli intressant att höra den andre brodern som körde, och jämföra med den yngre brodern i SVT-intervjun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in