2022-10-28, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Senaste från Vetlanda-Posten:
"Vattennivån sänks i en damm – polisen söker fynd efter Tove"

Tidningen har fått uppgifter om att man inlett en sänkning av vattennivån i en damm i Vetlanda kommun under fredagen. Står att vattennivån ska sänkas till en nivå som inte skadar fiske och liv i sjön och att utflödet ska stoppas när nivån nåtts. Enligt källa till tidningen vill man i första hand leta efter personliga tillhörigheter, helst Ts mobiltelefon.

Anges inte vilken damm det gäller men i artikeln anges att det är samma vattendrag där räddningstjänsten de första dagarna hade en större sökinsats med flera olika tekniska hjälpmedel. Är även bilder från ett stämme eller nåt om någon från trakten kan identifiera platsen?
Står det "helst mobilen"? Då har dom inte mobilen alltså.
Citera
2022-10-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Liten sammanfattning av vad som sades i podden (som jag tyckte va intressant)

Grannen som bor dörren bredvid JJ:
- Bekräftar att det hörts dunsar, någon gång efter 1-2 tiden. Lät inte som en efterfest, utan snarare att möbler flyttades eller som att någon hamrade 2-3 ggr. Har inte hört några släppande ljud eller så i trapphuset.
- Grannarna under (sonen och pappan) har i samband med dunsarna varit och knackat på dörren men ingen öppnade. När dom sedan hörde att ytterdörren öppnades och någon gick ut så gick dom ut i trappen och mötte där JJ. Hon ska "verkat lite annorlunda jämfört med vad hon brukar" och på frågan vad det va som lät så ska JJ svarat "att hennes vän druckit lite för mycket och ramlat". På frågan vart hon skulle så svarade hon att hennes mamma skulle komma och skjutsa henne till McDonalds. Då ska sonen ha sagt att han kunde göra det istället. JJ ska ha sagt att hon skulle köpa mat till sin fulla vän eftersom hon inte ätit något men på McD bara köpt typ en liten cheeseburgare och chili cheese. När grannen skulle skjutsa tillbaka henne så såg hon helt plötsligt en vän (man) i hennes bil, en röd audi, och gick då fram och pratade med honom i ca 1 minut innan hon gick tillbaka till grannens bil och fick skjuts hem. Detta är alltså återberättat av grannen bredvid och inte grannen som skjutsade, så inte förstahands källa på detta. Verkar som att intervju med den grannen kommer i del 2?
- Den finns en grå BMW som folk i orten är rädda för som "åker runt och försöker plocka upp tjejer" (som även JJ ska åkt i? det va lite svårt att förstå vad han menade)

Tack för info👍 Men tror inte att polisen är alltför glad över denna podd.

Såg alltså JJ att en vän var ute och körde med hennes bil?
Citera
2022-10-28, 16:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Alltså jag förstod det som att grannen mittemot är vakt på Nöjet. Pappan i familjen under gick upp till JJ och knackade på men fick inget svar. En stund senare när grannarna hörde att någon gick i trappen så öppnade dom dörren och där står JJ. De frågar vad som står på, varpå hon säger att hennes kompis är full och hon skall få skjuts av sin mamma till McD. grannen säger att hon kan avboka mamman för deras son kan köra henne. Hon köper väldigt lite mat tycker grannen (en osthamburgare och chilichees), hon sätter sig i bilen med grannen som hinner köra en bit när hon säger att han skall stanna för att hon skall prata med sin vän i en röd audi. samtalet vara i nån minut varpå hon åter sätter sig i grannens bil och dom kör hem.

Såg han att hon pratade med vännen? Kanske hon passade på att ringa/messa till MH också?
Citera
2022-10-28, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).

Får inte ihop det logiskt.
Obekräftat att polisen letar efter Ts mobil i ån. vetlanda posten, men låst artikel. Vet inte om det stämmer.
Citera
2022-10-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Är det sonen som blir intervjuad, eller är det journalisten som återberättar?

Intresant att få veta om mamman verkligen var på väg att köra sin dotter?? Till donken mitt i natten?? Haha. Sämsta förklaringen.

Nog har vi varit vakna många nätter för att hämtadottern som varit ute och man vill försäkra sig om att de kommer hem säkert. Men jag kan lova att jag aldrig skulle gå upp ur sängen, ta på mig kläderna för att dottern behövde handla mat på Mc Donalds.

Det blir ju bara konstigare och konstigare...

Det är verkligen svårt att tro att de inte är skyldiga på något sätt, om det nu stämmer att JJ sagt att T*ove lämnat lägenheten vid den tiden.

Om nu säg grannen som skjutsade JJ skulle ha något med det hela att göra, varifrån kommer dunsarna? För andra grannar har också hört liknande ljud? Visserligen skulle en full person göra mycket ljud, men så mycket och så olika (W, på samma våningsplan nämner ju liknande hammarslag med sekunder mellan).

Grannen som skjutsar och dessutom jobbat innan, har han typ alibi (för snävt tidsfönster?) att ta någon av daga, göra sig av med kroppen för att sedan skjutsa JJ? Han skulle kunna ha hittat på att JJ tar upp påsen från cykelkorgen, men det blir otroligt ologiskt. Han skulle isf vilja att cykeln inte alls står där, utan att T försvunnit på sin cykel.

Nä, ju mer man hör, desto mer pekar åt samma håll.

Mycket om JJ dessutom. Inget om MH.

Konstigt, var katten var MH då vid denna tidpunkt?
Verkligen kvar i lägenheten?
Citera
2022-10-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag är på plats imorgon i Vetlanda men går inte i ett organiserat sök. Någon som är nyfiken på nåt speciellt jag ska kolla/hålla utkik efter?
Tänkte annars mäta master o dyl.

Toppen! Dessa mätningar ska bli intressanta!
Citera
Medlem
vemvisstes avatar
Den här vännen i en röd Audi som hon pratat med en kort stund, vem är det?
Citera
Medlem
Mobiltelefonen är fortfarande saknad..
Dom har bara pejlat hennes sista signal.
Däremot kan dom ju se som sagt efter begärda uppgifter om den stängts av manuellt, dött pga batteriet osv..
Citera
2022-10-28, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vem 4 ggr?
"Genomsökta platser undersöks nu på nytt och vittnen kallas in igen.

– Jag var på mitt fjärde förhör i dag, säger en person till Aftonbladet.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7MRpR/stora-sokinsatser-efter-forsvunna-tove-vittnen-kallas-in-igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Myresjö .
Nej rättar mig . Det är TT S mamma som bor i Myresjö eller Landsbro eller var det stod . Mj mamma vet jag inte var hon bor .
Ber om ursäkt att jag tänkte på fel
Citera
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för info👍 Men tror inte att polisen är alltför glad över denna podd.

Såg alltså JJ att en vän var ute och körde med hennes bil?

Så uppfattade jag det? han säger "men sen så såg hon en av hennes kompisar i sin bil, en röd audi sa dom, och så gick hon över till honom"
Citera
2022-10-28, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Det är en annan granne som berättar detta, grannen bredvid. Han har talat med grannen under och återuppger för journalisten vad denne ska ha sagt. Är 110% säker på att JJ inte väntade på mamman utan hade andra planer som hon inte kunde berätta om för grannen. Som någon annan skrev, hon fick snällt följa med helt enkelt

Låter onekligen så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in