2022-10-27, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av H3ffaklump3n
Någon som vet Toves facebook?
sida ett
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det var tydligen ett röst meddelande, vi vet inte vad som pågick i bakgrunden, och vi vet inte vad som hände sen.
Vad jag skulle vilja veta är VAD sysslade de båda mgm med på söndagen, för dom fick veta att T aldrig kom hem redan kl 11. Vad gjorde dom efter dom fick veta att deras kompis var försvunnen?
JJ satt och la upp annonser på Facebook för 500kr. Väldigt orolig över sin försvunna vän som var i hennes lägenhet 14 timmar tidigare. Verkar annars som att hon annars ringde till kompisar och förklarade att hon och Tove minsann blev sams där i lägenheten efter deras bråk på Nöjet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oj om du visste så många oskyldiga som häktas pga sk.indicier.
Det värsta exemplet var ju grabben som fick se sin flickvän huggas ner, men som blev häktad själv. Mördaren var i själva verket den där kannibalen, en fosterbror till mordoffret.
I det här fallet kan jag eg inte se minsta tillstymmelse till bevis, men varför de häktades lär väl komma fram, och även vad polisen följe för spår ...
Andelen häktade som senare fälls för brott är dock väsentligt större än den andel av de häktade som senare visar sig vara helt oskyldiga. Skulle tippa på att även den andel som är skyldiga men ändå frias på grund av bristande bevisning är större än det relativa fåtal som är genuint oskyldiga men ändå häktats på sannolika skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det var tydligen ett röst meddelande, vi vet inte vad som pågick i bakgrunden, och vi vet inte vad som hände sen.
Vad jag skulle vilja veta är VAD sysslade de båda mgm med på söndagen, för dom fick veta att T aldrig kom hem redan kl 11. Vad gjorde dom efter dom fick veta att deras kompis var försvunnen?

Nja, bara för EN skriver här att det ryktas om röstmeddelande istället för att dom talades vid så betyder inte det att det är sant.
Citera
2022-10-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast länge in i tråden hittades cykeln på en annan adress . Se om någon kan skriva adress för jag har glömt men tror det var Gränsgatan där det bor en ung handbollsspelare.
Det är länge in i tråden som cykeln hittades på marken och damen i huset hade ställt den mot väggen . Har den historian helt ändras utan att folk lägger märke till det ?

Ok du är ute efter att ändra det narrativ som målats upp, intressant.

Låt oss gå igenom vad som sagts om det så du kan sluta sprida tvivel i onödan.

Först framkommer rykten om att cykeln ska ha hittats ”utanför Arena”. Med det menades pizzerian.

Dessa uppgifter korrigeras dock till, från trådens sammanfattning, ” Gränsgatan 16, en tvärgata mitt emot Pizzeria Arena, ca 200 m från JJ:s bostad på Storgatan 71. Uppställd mot vägg. Låst. (Polisen).”

Uppgiften om att cykeln ska ha stått utanför huset vid ca 03 - 04 fortfarande ska komma från vittnen. Jag kan lätt tänka mig vem som gjort den observationen men låt oss lämna det till polisen.
Citera
2022-10-27, 19:31
Avslutad
Citat:
Ja det kan man undra . Någon i tråden sa att en person gått fram till en bil som var igen immad på en parkering vid Ilharjen och att JJs pappa var och promenerade där .
Dem kanske rentav letade själva efter TT på söndagen och då är den platsen givet för många som bor i Vetlanda då det är den populäraste gångbanan
En röd bil och detta var mycket tidigare än kl 11. Alltspå. Ingen visste ännu att hon inte kommit hem.
Citera
2022-10-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nä indicier är alls inga bevis.
stor skillnad

Nämnde inget om indicier. Även kallat indirekt BEVISning dock.

Rätten har bedömt att tjejerna ska sitta med restriktioner för de anser sig övertygade av den bevisning (direkt eller indirekt) åklagaren lagt fram att det finns skäl för att tjejerna gjort detta.

Man kan vända på det och mena att tjejernas berättelse inte övertygat polisen/åklagaren/rätten om att de inte har med människorovet att göra.

Hade de haft en stund tillsammans hemma hos JJ och TT åkt därifrån och det var sista platsen/människorna som såg henne så hade det varit lugnt.

Ungefär som att TT hade kunnat varit hos en släkting eller annan vän.
De sista personerna som träffar en person behöver inte bli misstänkta. Beror på omständigheterna.

Och här så verkar det finnas skäl till att tro att omständigheterna/bevisen/indicierna är försvårande för dem.
Citera
2022-10-27, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
JJ satt och la upp annonser på Facebook för 500kr. Väldigt orolig över sin försvunna vän som var i hennes lägenhet 14 timmar tidigare. Verkar annars som att hon annars ringde till kompisar och förklarade att hon och Tove minsann blev sams där i lägenheten efter deras bråk på Nöjet.
Japp det är allt vi vet. Så hon ringer och berättar att dom blivit osamms, men hon VET att T aldrig kommit hem, det fick hon veta kl 11. Då borde samtalet handlat om, VAR FAN är T?
Vad har hon och MH gjort hela söndagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ja eller så vet dem inte var hon är .
Dem kan ha tjafsat men sen åkte hon hem .
Hennes pojkvän hörde ju att det var hon 02.30 och hon lät lugn och inte speciellt orolig .
Hade man varit så osams att man är rädd för sitt eget liv hade man ju visat det i samtalet .

Vet inte vad polisen har hittat i JJ S lägenhet som styrker på att hon blev mördad där så fall och att hon inte tog sig hem och nåt hände på vägen

Såvida det inte var JJ som pojkvännen pratade med i telefon vid 02:30 fast via TT's telefon?
Men det hade inneburit att han var med på det här också och det har ju polisen utom tvivel kontrollerat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ja det kan man undra . Någon i tråden sa att en person gått fram till en bil som var igen immad på en parkering vid Ilharjen och att JJs pappa var och promenerade där .
Dem kanske rentav letade själva efter TT på söndagen och då är den platsen givet för många som bor i Vetlanda då det är den populäraste gångbanan
Så de letade efter Tove före hennes familj ens visste att hon var borta? Då är de utan tvekan skyldiga.
Citera
2022-10-27, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nja, bara för EN skriver här att det ryktas om röstmeddelande istället för att dom talades vid så betyder inte det att det är sant.
Det är en av dom jag har valt att lita på av alla här inne. Dom flesta verkar va troll eller så skippar dom att läsa sammanfattningen. Som sagt, jag väljer dom vittnen som är trovärdiga i mina ögon.
Citera
2022-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om man kör rattfull och/eller med ett lik i bilen och vill undvika att möta polisen eller någon som kan känna igen en, vilken väg kör man då?

Vägen mot korsberga är en större trafikerad väg men när sedan svänger av i korsberga blir det en mindre ”landsväg”.

väg 125 som man vanligtvis kör om man är i Vetlanda och ska till nye är ju definitivt mindre trafikerad och ganska öde egentligen om man tänker nattetid/morgon.

Risken att möta tex polisen är ju helt klart större om du tar riktning mot korsberga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in