2022-10-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Instämmer! Tror deras misstag var/är att dom ej förstod hur mobiler loggar platser. Sedan är jag nästan 100 på att JJ aldrig trodde polisen skulle misstänka henne.

De lär sitta pyrt till på den fronten ja. Hittas TT så blir det ny rubricering och då börjar det bli allvar på riktigt.
Citera
2022-10-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Eller så var grannen med på efterfesten i lägenheten och under den tiden hände något som resulterar i TTs död.
Fast grannen tillhör ju den familj där flera var vakna och reagerade på ljuden från lägenheten. Då är det inte bara en granne utan flera i samma familj som är med på det hela. Inte omöjligt, men väldigt osannolikt.
Citera
2022-10-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det där är faktiskt lite intressant. Nu finns det diverse olika anledningar för telefoner att tillfälligt byta mast som kan vara svåra att provocera fram för hand. Men det är ändå spännande att se vilka stationer som täcker ungefär vilka ytor.

Hade behövt en vecka där med diverse manicker för att reda ut allt men får se vad kan åstadkomma på ett par timmar. Har gjort lite förarbete som kan underlätta dock.
Citera
Medlem
Citat:
Eller hela vägen ner i källaren och ta ut henna via dörren bredvid bilen.
Det alternativet är mer troligt. Hur som helst så får vi hoppas att TT inte färdats allt för långt och att hon snart hittas.

Go natt
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Mcdonalds var mötesplatsen med JJs kran.
Har du någon som helst motivering eller förklaring till varför det skulle förhålla sig på det sättet? Du får det att låta som en sanning, men är bara en vild gissning från din sida, eller hur?
Citera
2022-10-29, 01:35
Medlem
Citat:
Nej. Mcdonalds var mötesplatsen med JJs kran.

Du gissar detta får jag anta. Vilket inte framgår av ditt inlägg.
Citera
2022-10-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan de verkligen varit så klantiga att de tar med telefonen hem igen?
Såvida inte grannen dumpade kroppen senare på morgonen.
Alternativt tänkte hon byta telefonen mot droger men det gick inte kranen med på. Kanske tänkte hon att hon kunde sälja den dagen efter?
Citera
2022-10-29, 01:39
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Alternativt tänkte hon byta telefonen mot droger men det gick inte kranen med på. Kanske tänkte hon att hon kunde sälja den dagen efter?

Ånej, inte en till som har en så tjock foliehatt att fakta inte når fram...
Citera
2022-10-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan de verkligen varit så klantiga att de tar med telefonen hem igen?
Såvida inte grannen dumpade kroppen senare på morgonen.

Ja, jag reagerar också på det. Varför tar hon med sig mobiltelefonen till McDonalds och sen tillbaka igen?

Vems bil är det grannen kört när han har skjutsat JJ? Om de har tagit JJs bil, kan det vara så att TT ligger i backluckan, avsvimmad/död? Det skulle ju förklara varför de befinner sig vid Illharjen tidig söndag morgon i JJs bil.
Citera
2022-10-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svårt veta men pojkvännen kanske kan berätta om samtalet skedde utomhus (blåst, regn?) på väg eller inomhus?
Det som bekymrar mig är att jag minns att jag läste att det var ett röstmeddelande, dom kan tvinga att läsa in ett i sms format så länge hon är talbar men inte skicka iväg det förrän senare. Det behövs ju bara ett finger för det, ingen livlig röst.
Citera
2022-10-29, 01:49
Medlem
Citat:
Har du någon som helst motivering eller förklaring till varför det skulle förhålla sig på det sättet? Du får det att låta som en sanning, men är bara en vild gissning från din sida, eller hur?
Självklart kan jag ha helt fel.
Citera
2022-10-29, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Ånej, inte en till som har en så tjock foliehatt att fakta inte når fram...
Du får allt kolla upp definitionen av foliehatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in