2022-10-28, 16:24
Medlem
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-28/nya-uppgifter-vattennivan-sanks-i-en-damm--polisen-soker-fynd-efter-tove
” Nya uppgifter: Vattennivån sänks i en damm – polisen söker fynd efter Tove”
Citera
2022-10-28, 16:24
Medlem
Vad gäller TTs telefon och huruvida den är i polisens ägo är det ju ett strålande exempel på hur trådsanningar blir till.
Expressen skrev väl rätt tidigt att polisen hade teknisk bevisning på att TTs telefon befunnit sig i JJs lägenhet. Detta har sedan utvecklats genom visklek till att de har den.

Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?

Eller drog hon bara till med "mamma är på g" för att bli av med grannen? Väntade hon kanske på mannen i den röda Audin hon enligt podden samtalade med vid McD?
Citera
2022-10-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Jag kan i princip garantera dig att hon inte väntade på sin mamma och mamman inte ens har hört från sin dotter. Det var bara en ursäkt till varför hon sprang i trappan och sen var hon helt enkelt tvungen att följa med till McDonalds med killen när hon sa så.
Det låter osannolikt ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag har lyssnat och jag hörde inget om att telefonen skulle ha lämnats kvar .

Inte jag heller. Har lyssnat två ggr
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ja, men hon hade ju tydligen åkt med grannen? Annars måste det ju finnas kommunikation via ex.vis sms/samtal mellan JJ o den ömma modern?

Men vad vet jag?
Har inte lyssnat på podden.
Vad jag läst mig till så åkte dom/hon till donken med grannens son. Mamman var nog bara en dimridå.
Citera
2022-10-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ja, den uppgiften lär ju dessutom vara kollad med mamman redan. Så hon sitter nog häktad för att inget i hennes redogörelse stämmer med vittnesmålen.

Det måste de ha gjort. Spekulationen: Däremot är ju mamman sjuksköterska så att få bort blod och vara lugn och sansad är väl inom hennes område? Oavsett relation med dottern kanske man inte vill se henne åka fast om det varit en olyckhändelse eller vad som
Citera
Medlem
Mr.Storchs avatar
Senaste från Vetlanda-Posten:
"Vattennivån sänks i en damm – polisen söker fynd efter Tove"

Tidningen har fått uppgifter om att man inlett en sänkning av vattennivån i en damm i Vetlanda kommun under fredagen. Står att vattennivån ska sänkas till en nivå som inte skadar fiske och liv i sjön och att utflödet ska stoppas när nivån nåtts. Enligt källa till tidningen vill man i första hand leta efter personliga tillhörigheter, helst Ts mobiltelefon.

Anges inte vilken damm det gäller men i artikeln anges att det är samma vattendrag där räddningstjänsten de första dagarna hade en större sökinsats med flera olika tekniska hjälpmedel. Är även bilder från ett stämme eller nåt om någon från trakten kan identifiera platsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Någon som vet vart JJ's mamma bor?
Myresjö .
Citera
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Inte jag heller. Har lyssnat två ggr
Du kanske inte lyssnade tillräckligt noga, eller så hör du bara det du vill höra.
Jag hörde inget.
Citera
Medlem
Citat:
Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?
Mamman kanske också jobbar natt som syrra på sjukhuset?
Citera
2022-10-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-28/nya-uppgifter-vattennivan-sanks-i-en-damm--polisen-soker-fynd-efter-tove
” Nya uppgifter: Vattennivån sänks i en damm – polisen söker fynd efter Tove”

Vilken damm är det ?
Citera
2022-10-28, 16:28
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Mamman kanske också jobbar natt som syrra på sjukhuset?
Var det inte någon annans mamma som också jobbade som syrra på samma sjukhus?
Sett att du har bra koll på tråden så du har nog svaret på den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in