2022-10-22, 16:30
Medlem
I torsdagskväll körde jag 5 öl och 3 st Zopiklon 7,5mg

Jävlar vad det small iväg, Zopiklon-tomten hälsade på och minneslucka naturligtvis, gick runt och gjorde konstiga grejer i lägenheten, sen hamlade jag i sängs och vaknade upp som ett frågetecken om kvällen innan och som tur hade jag bara tagit 3 st och inte tryckt i mig hela min låda..

Sen igår körde jag 7 öl och 3 st Zolpidem, Zolpidem-tomten hälsade på ganska snabbt sen minneslucka där å hade tydligen setat och kollat barsnliga serier tills kl 4 på morgonen och sen vaknat upp som ett frågetecken igen

Tror jag ska chilla ner med Z analoger, och om jag ska ta det så passerar jag inte läkarens vanliga doser
Citera
2022-10-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd

Jävlar vad det small iväg, Zopiklon-tomten hälsade på och minneslucka naturligtvis, gick runt och gjorde konstiga grejer i lägenheten, sen hamlade jag i sängs och vaknade upp som ett frågetecken om kvällen innan och som tur hade jag bara tagit 3 st och inte tryckt i mig hela min låda..

Sen igår körde jag 7 öl och 3 st Zolpidem, Zolpidem-tomten hälsade på ganska snabbt sen minneslucka där å hade tydligen setat och kollat barsnliga serier tills kl 4 på morgonen och sen vaknat upp som ett frågetecken igen

Tror jag ska chilla ner med Z analoger, och om jag ska ta det så passerar jag inte läkarens vanliga doser

Framförallt kanske ta det lugnt med att blanda Z-analoger med alkohol.
Citera
2022-10-23, 15:53
Medlem
TechoNisses avatar
Jag har inhandlat mig 20st Imovane 10mg zopisign , vet att 7.5or funkar riktigt bra på mig,vad kan jag förvänta mig? Har ingen tolerans längre då de är en månad sen jag sist använde 7.5orna
Citera
2022-10-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Usch ja det var en sorgens dag när Nitrazepam avregistrerades förr oss som inte tål Z analoger utan får paradoxala reaktioner.

Doktorn löste dock det med att sätta in 0.25 - 0.5 mg Xanor v.b till natten tillsammans med allt ickeknark jag redan tar.

Hellre Nitrazepam eller Flunitrazepam till natten alla dagar i veckan än dessa djävulska Z analoger.

Du behöver inte överdosera utan det räcker med en vanlig standardos för att riktigt jobbiga saker skall hända om du är Z analog känslig tro mig.

Bad att få skiten spärrad i min journal av självbevarelsedrift, alltid bra om man råkar hamna på sjukhus eller liknande och inte kan styra över sin egen medicinering.

Hur yttar sig din allergi är det som noja som kommer då den går ur och ibland på ryuset isf tror jag att jag vet vad du pratar om. Även mardrömmar kan uppstå på Z analoger. På Nitrazepam somnar jag och sover som ett barn vaknar med ett big smile på läpparna och det är riktigt roligt att kliva upp på morgonen.
Citera
2022-10-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Jag har inhandlat mig 20st Imovane 10mg zopisign , vet att 7.5or funkar riktigt bra på mig,vad kan jag förvänta mig? Har ingen tolerans längre då de är en månad sen jag sist använde 7.5orna
Det beror på hur många du tar.

Har du tur så så somnar du bara och har du otur så vaknar du naken i en arrestcell med knivskador på kroppen utan att ha ett endaste minne av hur du hamnade där.

Imovane är mer förrädiskt än renodlade Bensodiazepiner (även om de ingår i narkotikaklass 5 och inte 4 som Bensodiazepinerna undantaget Flunitrazepam som ligger i klass 2) och det sista jag skulle experimentera med drogmässigt och dessutom helt utan tolerans pga att det är så oförutsägbart hur du reagerar och vad som kommer att hända.

Använd dem för att sova på men ta inte mer än 10 max 15 mg.
Citera
2022-10-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Hur yttar sig din allergi är det som noja som kommer då den går ur och ibland på ryuset isf tror jag att jag vet vad du pratar om. Även mardrömmar kan uppstå på Z analoger. På Nitrazepam somnar jag och sover som ett barn vaknar med ett big smile på läpparna och det är riktigt roligt att kliva upp på morgonen.
Jag är inte allergisk emot dem när jag skrev att jag inte tål dem utan jag får paradoxala reaktioner dvs drabbas av total psykos där vad som helst kan hända, även på standardoser.

Har bla demolerat lägenheten, tagit nattliga promenader, varit ute i bilen utan att köra iväg tack och lov, vaknat upp utomhus samt med köksknivar under huvudkudden osv.

Därav att jag bad vården att spärra Z analoger i min journal och fick Nitrazepam som ersättning som saknade sömngång som biverkan och efter det en låg dos Xanor att sova på v.b
Citera
2022-10-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Framförallt kanske ta det lugnt med att blanda Z-analoger med alkohol.

Tror jag ska ha det som regel att undvika att blanda dessa Z sömnmediciner med alkohol, man får väl helt enkelt köra lergigan de kvällar man dricker eller ingenting alls, men tyvärr är jag beroende av sömnmediciner annars blir jag i princip sömnlös!

Jag tänker inte cpa upp mig själv igen och vakna upp som ett frågetecken, man riskerar ju hjärnskakningar och annat då man tappar kontrollen totalt och blir helt väck, jag är nästan helt säker på att jag slog i huvudet under detta, hade lite blåmärken å på armarna men fyfan vilken tur att man bara var hemma, råkar man gå ut lr något under denna kombination är man 100% körd!
Citera
2022-10-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd

Hehe ja du borde tagga ner med drickandet. Själv smäller jag i mig 4-5tabletter och 1-2öl har väll hänt, sitter och pratar i telefonen med någon random kompis som dragit hem från krogen. Brukar inte ha något minne direkt av vad vi snackar om mer än minnesluckor och att jag kommer på mig själv att jag skulle sova för 2-3 timmar sedan. Har än sålänge inte gjort något dumt då jag inte får totala blackouter, men jag har kanske lite tur med
Citera
2022-10-28, 15:33
Medlem
Psykonaut-s avatar
Hur känns avtändning för er på Zopiklon?
Jag försöker komma på vad som beror på piller eller ej då jag har lite olika problem just nu med måendet. Käkar typ 20st på två tre dagar som jag får per månad. Jag hatar dem men de är typ gratis om man är uppe i högkostnadsskyddet och man kan liksom inte låta bli att hämta ut dem.
Har slutat att dricka sprit samtidigt, det är inte bra.......
Citera
2022-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hur känns avtändning för er på Zopiklon?
Jag försöker komma på vad som beror på piller eller ej då jag har lite olika problem just nu med måendet. Käkar typ 20st på två tre dagar som jag får per månad. Jag hatar dem men de är typ gratis om man är uppe i högkostnadsskyddet och man kan liksom inte låta bli att hämta ut dem.
Har slutat att dricka sprit samtidigt, det är inte bra.......

Så runt 50mg per dag i 3 dagar? ingen "avtändning" på det men du lär ju vara lite seg dagen efter. som referens kan jag gå på 30mg/dag en hel månad och sluta tvärt, blir lite mindre sömn några dagar efter.
Citera
2022-10-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag är inte allergisk emot dem när jag skrev att jag inte tål dem utan jag får paradoxala reaktioner dvs drabbas av total psykos där vad som helst kan hända, även på standardoser.

Har bla demolerat lägenheten, tagit nattliga promenader, varit ute i bilen utan att köra iväg tack och lov, vaknat upp utomhus samt med köksknivar under huvudkudden osv.

Därav att jag bad vården att spärra Z analoger i min journal och fick Nitrazepam som ersättning som saknade sömngång som biverkan och efter det en låg dos Xanor att sova på v.b

Förstår inte hur svenska vården tänkt då man tycker det är okey att fasa ut alla sömtabletter som är benso. Känns som en stor förändring har skett runt synen på sömntabletter sedan 2014 då jag fiuck mina imovane för första gången. Det började redan året efter med att Sonata Zaleplon) togs bort. Sen så var det Halcions tur nåt år senare. Då tänkte väl de flesta att nu blir det Flunitra och Nitra som gäller. Ytterligare något år senare togs Flunitrazepam bort och nu sist Nitrazepam. tittar man på det med årtal så är det precis som att runt 2013-14 har man kommit överens om något sjukt förslag att fasa ut sömntabletetr innehållande bsnodiazepiner till förmån för Imovane/stilnoct. Går i snitt 2 år sen ryker en sort till. Är väl bara en tidfråga innan Lorazepam också försvinner som KAN användas mot sömnproblem men inte är huvudndamål. Och avd det gäller Imovane så är det lika svårt att få ut det idag som det var att få ut Nitra för ett par år sedan istället erbjuds man Olanzapin som jag bev erbjuden sist.
Citera
2022-10-31, 16:53
Medlem
Roasties avatar
Tja, har en karta Zopiklon och tänkte prova för första gången imorgon. Har tagic lyrica idag (2.4g), kommer det bli något problem? Kan man poppa den på morgonen och njuta hela dagen? Vad kan jag förvänta mig händer från att ta en 7.5mg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in