2022-10-28, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Där sa ni ju något. Har polisen kollat igenom soprum i närheten så hon inte ligger i något soprum
att dom gömde henne där ?
Soprum är ju tydligen ett vanligt ställe att göra sig av med en kropp, men polisen har sökt hela huset. Jag letade efter sopstationer runt vetlanda, men jag tror att alla har stängt på natten, och dessutom måste man betala för att använda dom. Kan ha missat något där.
Citera
2022-10-28, 14:04
Medlem
Hästar äter ensilage, runt balarna har man plast för att inte syre skall komma in och gräset börjar mögla. Borde vara ganska vettig emballage till ett lik. Finns möjlighet att JJ kan ha hunnit hämta en rulle plast i stallet på söndags morgonen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
På TikTok verkar det dock som att hon har en bra relation till sin pappa. Han är med på några av hennes tiktoks.

Jag hoppas det för hennes skull för Pingstkyrkan generellt är inte kända toleranta i de frågorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Här håller jag med användare Modig. För jag tror inte på Illharjen. Det är ett populärt besöksmål för promenader osv med gångbroar och liknande. Det är sista stället jag hade valt. Iaf att parkera vid den ”riktiga” parkeringen vid katthemmet/McDonalds

Ja , jag tror inte många väljer ett sånt populärt ställe att gömma ett lik på . Alla ställen förutom det vore bättre.
Dessutom ett ställe som JJs pappa jobbar på och kollar vatten osv genom kommunen . Låter väldigt knäppt så fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Är det någon som har bättre koll på det juridiska här? Att MGM misstänks för människorov kl 02:30 betyder det att man misstänker att BO bragts om livet exakt just då, eller kan det vara ett annat brott som "börjat" då? Tex frihetsberövning? Men att själva "rovet" skett senare under natten?
Rubriceringen människorov indikerar ju att man inte i det läget i första hand misstänker just ett mord. Man var inledningsvis väldigt tydlig med att man arbetade utefter att hon var vid livet och att detta handlade om människorov. Det säger inte jättemycket, men man har i alla fall inga tydliga spår i tex lägenheten som indikerar ett så pass grovt våldsbrott.

Tidpunkten motiverade man, enligt en tidslinje i AB, med att det är då hon ringer pojkvännen samt MGM uppger att hon lämnade lägenheten. Man tror inte på deras historia och sätter därför tidpunkten till där deras berättelse divergerar från verkligheten.
Citera
2022-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, inget om badkar har framkommit.

Tveksamt i en etta väl
Säkert trångt, svårt att döda nån tyst där
Var väl inte planerat, tjejer har sällan verktyg med, nån kökskniv kanske, eller om de stryper henne.
Borde blivit spår
Citera
2022-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Flishultstippen, ungefär en halvmil utanför på vägen mot Sävsjö. Har stängt på söndagar.

Har häktade vänner/bekanta på IG eller FB som jobbar där? Tänker på någon med tillgång till anläggningen
Citera
2022-10-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ja jag håller med dig i allt har själv varit där några gånger och alltid massor av folk där , men värt ett försök ändå kanske

Absolut är det värt att besökas och kollas igenom . Jag tycker det är värt att kolla överallt flera gånger om man kan . Jag funderar på att vara med på MP S sök imorgon . I vilket område kommer det sökas då ?
Är lite rädd faktiskt att faktiskt hitta henne död och att det fastnar hårt i huvudet sen .
Därför är jag osäker . Tycker det är otäckt med skallgångar & speciellt om man får se en två v gammal kropp som börjat lukta
Citera
2022-10-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Aja så om det stämmer skulle då MH kunna ha haft tycke för TT och inte tålde höra hon var på väg hem till nån annan?

Hur tänker du nu?
Citera
2022-10-28, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Det låter rimligt. Men då kvarstår frågan, hur fan har två kompletta idioter i så fall lyckats städa undan varje millimeter av möjliga spår till brottet i lägenheten. Asså det är ju något som till och med proffs misslyckas med. Mig veterligen har ingenting kommit fram om att man hittat blodspår eller annat i lägenheten
Det har inte kommit uppgifter om att INTE hittat någonting heller, så vi vet helt enkelt inte vad som hittat eller inte hittat. Att de har en massa bilder i häktningsframkallan talar i mitt tycke snarare för att de hittat någonting som åtminstone tillhör TT i lägenheten. Klädesplagg, blod, mobil, nycklar.

Finns inte ett fall vad jag kan minnas där man ringer till Aftonbladet så fort man gör ett fynd. Tvärtom får man oftast inte veta 95% av sakerna förrän FUP kommer.
Citera
2022-10-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Absolut är det värt att besökas och kollas igenom . Jag tycker det är värt att kolla överallt flera gånger om man kan . Jag funderar på att vara med på MP S sök imorgon . I vilket område kommer det sökas då ?
Är lite rädd faktiskt att faktiskt hitta henne död och att det fastnar hårt i huvudet sen .
Därför är jag osäker . Tycker det är otäckt med skallgångar & speciellt om man får se en två v gammal kropp som börjat lukta

Tycker du ska gå och live-rapportera.
Citera
2022-10-28, 14:10
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedkaparen
Hästar äter ensilage, runt balarna har man plast för att inte syre skall komma in och gräset börjar mögla. Borde vara ganska vettig emballage till ett lik. Finns möjlighet att JJ kan ha hunnit hämta en rulle plast i stallet på söndags morgonen?

Låter inte orimligt.Eller om de kört kroppen dit , emballerat och därefter använt grepen till att begrava henne i en gödselstack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in