2022-10-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Skall ta en sväng till naturreservatet imorgon igen, kolla av området lite mer noggrant där jag kände liklukt. Denna gång utan ungar, lättare då.
Skall även köra förbi Helvetets Håla och kika lite.

Var någonstans exakt i reservatet kände du liklukt , skulle vilja gå med hunden där ( han är bra på hitta märkliga saker i skogen och han ryggar alltid när det ligger något dött djur i närheten) så hade ju velat gå där omkring med han för o se om han reagerar på något
Citera
2022-10-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon tog ju inte sin cykel av en anledning . Vi vet inte varför ? Kanske för att hon inte hittade nyckeln , en orsak , kanske att hon var för onykter för att cykla 1 orsak till, vi vet ju inte om något gått sönder på cykeln på vägen hem heller ? Eller om nån av JJ och MH gjort någonting med cykeln så att TT ska behöva gå hem och bli bortrövad .
Någonting ligger ju bakom att hon inte valde att ta cykeln hem .
Och istället gå hem .
Kan vara så att nyckeln var borta eller att låset till cykeln strulade , därför låset ser vridet ut som många skriver .

Uppenbarligen hade hon inte möjlighet att varken cykla eller gå därifrån, eftersom hon inte var vid medvetande när hon lämnade lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Men jag tror inte att dem hittat någonting alls av värde på att det skulle va ett mord i JJs lägenhet .
Isåfall vill jag att ni som påstår det länkar bevis på detta .
Hade det funnits sådana bevis kända här så hade givetvis polisen också känt till dem och då som sagt rubriceringen varit ändrad. Det finns inga bevis. Men det finns starka indicier som pekar åt det hållet. Samtliga finns i den eminenta sammanfattningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Definitivt att dem hade ändrat rubriken .
Om nu polisen påträffat liklukt och hundarna reagerat så lär dem vara helt säkra . Men jag tror inte att dem hittat någonting alls av värde på att det skulle va ett mord i JJs lägenhet .

Isåfall vill jag att ni som påstår det länkar bevis på detta .

Om dom inte hittat något av värde, vad skulle då alla dessa maskade bilder innehålla i ett dokument på 115 sidor? Det måste du väl ändå förstå att det finns något på bilderna.
https://anonfiles.com/65LbGeEby3/Eksj_TR_B_1877-22_Aktbil_28_Sekretess_pdf
Senast redigerad av Haldane 2022-10-28 kl. 13:50.
Citera
2022-10-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Var någonstans exakt i reservatet kände du liklukt , skulle vilja gå med hunden där ( han är bra på hitta märkliga saker i skogen och han ryggar alltid när det ligger något dött djur i närheten) så hade ju velat gå där omkring med han för o se om han reagerar på något

De få ggr jag besökt Ilharjen har det varit massor Av människor som är där både och promenerar , grillar osv. Det är ju väldigt populärt . Så att gömma ett lik där känns konstigt . För där skulle det ju upptäckas ganska fort om man jämför att dumpa nån i en avsides sjö eller långt långt ute i skogen under massa grenar osv .
Ilharjen är ju det ställe där dem flesta vetlandabor motionerar dagligen och massor av människor som promenerar
Citera
2022-10-28, 13:50
Medlem
algenurbos avatar
Är det någon som har bättre koll på det juridiska här? Att MGM misstänks för människorov kl 02:30 betyder det att man misstänker att BO bragts om livet exakt just då, eller kan det vara ett annat brott som "börjat" då? Tex frihetsberövning? Men att själva "rovet" skett senare under natten?
Citera
2022-10-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Där sa ni ju något. Har polisen kollat igenom soprum i närheten så hon inte ligger i något soprum
att dom gömde henne där ?

Finns det någon stor återvinningscentral i närheten av staden?? Och vilken tid öppnar den på en söndag?
Citera
2022-10-28, 13:52
Avslutad
Citat:
Hon tog ju inte sin cykel av en anledning . Vi vet inte varför ? Kanske för att hon inte hittade nyckeln , en orsak , kanske att hon var för onykter för att cykla 1 orsak till, vi vet ju inte om något gått sönder på cykeln på vägen hem heller ? Eller om nån av JJ och MH gjort någonting med cykeln så att TT ska behöva gå hem och bli bortrövad .
Någonting ligger ju bakom att hon inte valde att ta cykeln hem .
Och istället gå hem .
Kan vara så att nyckeln var borta eller att låset till cykeln strulade , därför låset ser vridet ut som många skriver .
Visst.... eller så valde hon att inte cykla för att hon var död?
Citera
2022-10-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddan02
Hittar inte videon längre, så dem har nog tagit bort den. Och denna "Anna", är säker på att det är Mirj*m (låter exakt som hennes röst) och hon gjorde sig privat på insta vilket hon inte var innan..
De har tagit bort hela artikeln verkar det som.

Mirjam kanske förstod vilken jävla vidrig idiot till människa hon framstod som. Borde hon gjort när hon sitter och vurmar om misstänkta mördare medans deras troliga offer är försvunnen, men vissa har inte alla får i hagen.
Citera
Medlem
Citat:
De få ggr jag besökt Ilharjen har det varit massor Av människor som är där både och promenerar , grillar osv. Det är ju väldigt populärt . Så att gömma ett lik där känns konstigt . För där skulle det ju upptäckas ganska fort om man jämför att dumpa nån i en avsides sjö eller långt långt ute i skogen under massa grenar osv .
Ilharjen är ju det ställe där dem flesta vetlandabor motionerar dagligen och massor av människor som promenerar

Precis som du säger så är ju det området väldigt populärt, eller det va förr iaf.
Gissningsvis är risken stor att stöta ihop med någon där som bara vill ha lite frisk luft.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Och att polisen uppger att Toves cykel stod kvar när MGM åkte till Mc Donalds ignorerar du, eller?

Hade polisen haft tillräckligt som du uttrycker dig hade dom hittat Tove!!!
Dom jobbat nog parallellt fortfarande med två teorier ( beroende på vad dom har)

Du kanske skulle rita upp en tidslinje så kanske det blir tydligare för dig att se vart alla olika befinner sig enligt uppgifter som framkommit även att det skiljer sig lite fram och tillbaka. Slutledningsförmågan kanske blir högre då.

Ingen här inne kan säga vad som hänt eller vem som är skyldig eller inte skyldig. Men man måste försöka förhålla sig till det som presenteras. Det är självklart välkommet med teorier MEN när teorien går emot en annan uppgift så klart att man kommer påpeka det.

Tidslinjen finns på sida ett, föreslår återigen att du läser den
Citera
2022-10-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tidslinjen finns på sida ett, föreslår återigen att du läser den

Det var ett försök till att avleda. Jag hoppas och tror att du inte menar att jag ska läsa tidslinjen. För jag har koll på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in