2022-10-28, 18:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, det var bara ett exempel.

Undrar bara varför båda är misstänkta för samma brott, tror man att de är lika delaktiga?

Åklagaren bör ha en någorlunda god bild av vad som har hänt tänker jag.
Vi får nog se om rubriceringen ändras i samband med omhäktning 3/11
Citera
2022-10-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
TerorJJ som sagt lämnade lägenheten för o dumpa mobilen....blev överumplad av grannen o gjorde resan till MD tur o retur.....kan kl varit 03.30 när hon kom till ska till lägenheten? Sedan har Maja eller JJ låst upp TT's cykel o cyklat iväg med den till gränsgatan....Telefonen har dumpats på vägen dit...eller på hemvägen i en gatubrunm eller i kvarndammen....03.50 slocknar den...

Låter väldigt trovärdigt detta
Citera
2022-10-28, 18:48
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Då är du bra klen. Två vuxna karlar klarar utan några som helst problem att dela på 60 kg.

Klarar det, ja? Men det är absolut jobbigt.
Vet inte när du sist bar 60kg möbler uppför/nedför trappor? Själv gjorde jag det för 1 månad sen.

Sen var ju min poäng inte om två vuxna karlar klarar det eller ej, snarare att peka på att det förmodligen är tufft för två yngre kvinnor, även fast de är vältränade.

Och framförallt när man bär i trappor som man rimligtvis också behöver göra i JJs hus så får den som går längre ner i trappan bära mer än hälften.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Finns det några vittnen som sett TT gå in eller ens vara utanför JJ’s lägenhet?

Jag har utgått från att polisen varit säkers på från början att TT kom till lägenheten. Men egentligen vet vi ju bara att hennes mobil var där, vid någon tidpunkt.

JJ & MH har ju själva uppgivit att hon var där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
OM det var en likhund som var inne i JJ lägenhet i måndags så kan den inte ha fått fram spår av lik i lägenheten för då borde det ha ändrats från människorov till mord vid det här laget va?
Enig. Jag uppfattar det som om polisen inte har några bevis öht som tyder på att TT är bragd om livet. TT är försvunnen, puts väck, efter att hon senast var i sälkskap med de två mgm. Hon kan vara död, mest troligt är hon det, men döden kan ha inträffat på annan plats än lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag tänkte att hon gått med Toves mobil för att polisen ska tro att det är Tove som levt och lämnat lägenheten själv men blev avbruten av grannen som var orolig för henne.

Men det hela fallerar då hon hade sin egna mobil med sig med....
Varför har hon lämnat lägenheten med både sin och Toves mobil?
Om hon nu skulle dumpa Toves mobil nånstans så är det idiotiskt att även ha med sin egna telefon.

Ingenstans nämner grannen mitt emot TT.
Om han jobbat till stängning och varit hemma så han kunde hört dunsar 1-2 så var han ju antagligen hemma mellan 1-2. Han kom med två olika versioner om när ljuden kom . Först var det 1-2 och sen mellan 2-3 .
Han hade olika versioner
Citera
2022-10-28, 18:49
Medlem
JJ kan ju också ha tagit TT:s mobil efter att hon blivit golvad. JJ ville ha kontroll på vad som skedde med inkommande samtal på TT:s mobil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Exakt, och jag skulle nog säga dig att mytomaner är EN utav dom mest farligaste..
Tack för svar
Narcissism i kombination med mytomani måste vara extra otrevlig kombination
Är det vanligt att dessa kombineras hos en person ? Kan ju isåfall förklara uthållighet i häkte och vid förhör
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag tror TT är kvävd efter meddelandet till pojkvännen.
Det var den signalen som krävdes för att tjejerna skulle våga genomföra planen.

Dunsarna som grannarna hör är när JJ och MH försöker flytta på kroppen, dra ner henne från soffan eller liknande innan dom hittar något att bära henne i/med.

Sån tur att grannarna var uppmärksamma och handlingskraftiga.
Citera
2022-10-28, 18:50
Medlem
Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.

Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan.

Klockan 01.49 Tove fick ett samtal från sin pojkvän, enligt polisen. Under samtalet säger hon inget som skulle tyda på att något inte ska stå rätt till.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil
Citera
2022-10-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Fast avrinningen från Kvarndammen ser ju inte ut så, den går i etage ner med ett vattenfall.
Det är väl Harjendammen?
Citera
2022-10-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Fast det vet du ju inte om hon har

Lider man utav depression etc är man per automatik utav det vekare virket. Jävla jippo-''sjukdom''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in