2022-10-28, 09:15
Medlem
Inte läst i tråden på morgonen så ursäkta om detta redan avhandlats men kan någon som har lite överblick sätta ihop en enkel karta med var Missing People har gjort sina sök? Det har underlättat i diskussionerna (och sök) i andra trådar/fall.
Senast redigerad av Avel 2022-10-28 kl. 10:15.
Citera
2022-10-28, 09:15
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Här är inlägget . Står inget om baksätet . Men att dem satt i denna bilen .
Och att någon sett pappa till JJ på Ilharjen

Precis, alltså är det DESINFORMATION att ange att de satt i baksätet.
På samma sätt som att det är fel att sprida fel färg på en för ämnet intressant bil.
Citera
2022-10-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Om du tror att en Aftonbladet journalist är kompis med JJ och har jobbat på samma gymnasium så ska du tro det du citerade.

Det underliggande är ofta en drivande faktor i folks handlande och intressant att spekulera vidare i när vi inte har mer information att gå på.

Att ventilera tankar som vi gör på FB är långt ifrån att tro på något.

Var och en är kapabel till sin begränsning.
Citera
2022-10-28, 09:18
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Jag har inte skrivit något om års . 3 på Brinell . Bara att hon har varit vikarie där .
Och jag VET att den skolan visst tar emot vikarier då jag har kompisar vars barn går där.
Så sluta anklaga mig för att ljuga .

När gjorde hon det ? 20/21 var hon på en högstadieskola i Vetlanda
Citera
2022-10-28, 09:19
Medlem
stastnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Det har jag tyvärr inte.. Vet bara att det är i Nye, sen vilket hus det rör sig om vet jag inte

antar att ni syftar på
"H@dderödje 4 57498 Nye"?
JJ's pappa samt storebror N*ls bor där.
Citera
2022-10-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är kanske det klassiska scenariot där en svaga, föränderlig individ dras till den dominanta styrande och vice versa.
Problemet är väl det destruktiva i JJ (droger, kriminellt beteende etc).

Om det stämmer att MH är homo-eller bisexuell är hon 110% utkörd från Pingströrelsen/familjen och helt utlämnad.

Kan inte vara lätt att växa upp med att behöva gömma sig själv och aldrig vara accepterad om annat.

Kanske inte då så konstigt om MH förändrats till ”sig själv” i JJs sällskap.

De förstår nog varandras problematik och är starka ihop.
Aja så om det stämmer skulle då MH kunna ha haft tycke för TT och inte tålde höra hon var på väg hem till nån annan?
Citera
2022-10-28, 09:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Nej det gör jag INTE!
sluta hoppa på mig för allt jag skriver . Kommer snart maila varenda en av moderatorerna. För det är påhopp ni gör på mig .
Inte ok någonstans

Hade du hållt dig till fakta och inte hittat på en massa egna grejer som fel färg på bilen osv osv så hade det ju inte varit några problem, och du hade inte behövt känna dig påhoppad.

Det enda folk i tråden ber dig om är att hålla dig till sanningen. Alles. Det kan väl inte vara så svårt?

Man får gärna spekulera hej vilt kring vad man tror har hänt, men den informationen som trots allt finns och har verifieras kan man ju ändå hålla sig till i sina spekulationer.
Citera
2022-10-28, 09:23
Medlem
Jag har svårt att se att det skulle vara på något annat sätt.
Säg nu att det var nån gång efter 11 på söndagen som pojkvännen ringer till JJ.
Hur nojig hade hon blivit isåfall om cykeln hade stått kvar? Och kånka runt på den 200m bort till Gränsgatan mitt på dagen.
Stor risk att någon skulle uppmärksamma henne. Vill minnas att det finns uppgifter om att cykeln låg på marken på morgonen och att någon ställde den mot huset.
Missade att söka efter det inlägget men jag utgår från att den personen pratat med polisen om detta och kan ange tid för detta.

Att JJ skulle flytta en cykel vid 11, låter högst otroligt då hon både riskerar att bli upptäckt samt att grannarna säkerligen varit ute och traskat innan dess (behöver så klart inte vara så eftersom det är helg).
Under den 200m långa promenaden med en cykel som vi får anta redan är låst hos JJ, bärandes/dragandes på bakhjulet drar många nyfikna ögon till sig, så det kan vi nog helt utesluta eftersom även polisen bad om iakttagelser som rörde TT cykel under lördagsnatten-söndags fm om jag inte missminner mig.

Sen vet vi INTE säkert om denne boende på Gränsgatan som ska ha ställt cykeln mot väggen då den låg slängd existerar, eftersom det inte är något polisen har gått ut med. Om så är fallet bör polisen följt upp det.
Har denne då angett tid som cykeln ställdes upp har vi en bättre tidslinje över när cykeln forslats bort, men jag känner mig nog rätt säker på att det är kring 4 snåret det görs.
Citera
2022-10-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jo, polisen borde ha en fb-kommunikatör som kunde dela med sig av icke-kritiska uppgifter som skulle göra att fb-resursen kunde att bidra mer effektivt!

Vem vet, de kanske de har
Citera
2022-10-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Nej ingen skriver det, nu får du sluta förvränga saker och hitta på egna sanningar hela tiden. Hela dokumentet är 115 sidor. Det är inte 150bilder.

Var får du saker ifrån? Du påstår att Tove jobbat på brinellgymnasiet senaste året vilket inte stämmer. Hon började läkarprogrammet förra hösten. Har under sommaren arbetat på höglandssjukhuset och nu på en skola i Vetlanda.
Vilken avdelning på Eksjö Lasarett/Höglandssjukhuset sommarjobbade Tove på ?
och vilken skola i Vetlanda jobbade Tove på innan hon försvann?
Och den lila cykeln av modell Neptun Atlantica som också figurerar i utredningen
Är den cykeln är inköpt på Bengtssons fritidsbutik i Korsberga någon som känner Tove har pejl om cykeln?
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-28 kl. 09:30. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om polisen har fått in anmälan på försvunnen person och vetskap var hon sist befann sig och beger sig dit. De hittar blod i lägenheten men ingen förklaring till detta. Tror du då att dessa tjejer skulle bli häktade för människorov?

Jag tänker att det beror på mängden blod
Citera
2022-10-28, 09:31
Medlem
Viva-ts avatar
Förmodade "Anna" kommenterar i Expressen:

Mirj*m Ol**on:
"Expressen hur kan ni tillåta alla dessa kommentarer?? Spekulerar om deras föräldrar dessutom? 😡"

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02UtYoxr4eDnnfhT2pefRiGG HkzWF96BNdJ424xX7fiVHFDcXq7d47aw1hG9YF2u7Bl&id=371 34975344
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in