2022-09-30, 15:33
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Tränar runt 5 ggr i veckan, brukar värma upp med 20-30 minuters intervall kondition o sen kör ja antingen en rygg eller bröst.
Men jag bygger inte mycket muskler alls, de endå jag ökat på bra är dipps som jag klarar väldigt lätt nu.
Går dock inte ner alls i vikt haft problem med testo under längre tid vet inte om de har med det o göra.
Annars försöker ja äta nyttig mat, som kycklingbullar röda linser o nån kokos sås.
Vet inte riktigt vad som är felet, rör mig inget på jobbet men är ju folk där som aldrig tränar nått o äter värre än mig l inte går upp.

Hur vet du att du haft problem med testo? Vilka värden har du fått?
Citera
2022-09-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed90
Hormonell obalans kan definitivt vara anledningen.

Jag rekommenderar ett hormontest paket på werlabs eller liknande.
Gjorde de för många år sen, polactine var väldigt högt ett tag men är nu normalt, testo var 12 innan för många år sen men nu ändå runt 14-15 så är ju normalt det med.
Dock hade jag runt 30 nmol vid 22 års ålder sen efter 23 så låg de runt 10 nmol (tog dianabol i två veckor, aldrig tagit nått sånt innan eller efter sen) sen gått upp stegvis o hamnat på Runt 15.
Så helt klart mitt eget fel, men ska ju vara normalt värde nu iaf, tog många år dock, var helt slut kommer jag ihåg o fick anti depp med, så min livsstil var inte så bra på den tiden, jobbade kväll o så.
Citera
2022-09-30, 15:50
Medlem
abvs avatar
Det hjälper inte om maten är "nyttig" om du fortfarande vräker i dig ett ton om dagen, hur mycket äter du egentligen? Mer än vad du tränar i alla fall
Citera
2022-09-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det hjälper inte om maten är "nyttig" om du fortfarande vräker i dig ett ton om dagen, hur mycket äter du egentligen? Mer än vad du tränar i alla fall

Ex linser med kyckling bullar som jag har i thai kokos sås, o sen grönsaker, det äter jag som frukost dagen efter o sen som middag, eller så äter jag grekisk yourgut som frukost eller kvällsmat.
Maten brukar räcka i 2-3 dagar.
Men kan hända att jag rör mig för lite, men hur många tränar 4-5 dagar i veckan? Alltid varit smal innan, inte en endå tjock i min släkt.
Citera
2022-10-11, 18:27
Medlem
Citat:
men hur många tränar 4-5 dagar i veckan?

Alldeles för få men det är ju bara att titta på hur folk ser ut. Varenda man 30+ i det här landet har purmage
Citera
2022-10-11, 18:45
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
frukost
middag
kvällsmat

Två problem: frukost, kvällsmat. Skippa dessa till att börja med. Det underlättar om du drar ned på socker och snabba kolhydrater. ref

Citat:
Men kan hända att jag rör mig för lite, men hur många tränar 4-5 dagar i veckan?

Man kan inte träna bort övervikt, i alla fall inte permanent. Kosten är det viktiga, att ligga på underskott i förhållande till BMR, säg 1000–1200 kcal per dag. Om du är aktiv, lägg på 500 kcal. De flesta underskattar hur mycket man äter, och överskattar hur mycket man gör av med i motion.

Men man behöver träna av andra skäl, och man behöver ta sina 15000 steg om dagen för att hålla sig frisk. Det skadar inte med cardio och HIT, men det är inte ett krav. ref
Citera
2022-10-11, 21:48
Medlem
Hegamons avatar
Varför konstant vikt, istället för bestående viktnedgång på 4-5 kg?

Varför väger jag konstant lika mycket, jag vill bara få 4-5 kg att försvinna. Jag tycker vågen visar samma och lyckas jag gå ner 2 kg då går jag upp 2 kg igen. Så har det varit i många år. Varför?

För att kroppen under lång tid måste anpassas till sin nya vikt eller?
Citera
2022-10-11, 21:53
Medlem
Crabbofixs avatar
sluta ät tjockis
Citera
2022-10-11, 21:56
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
sluta ät tjockis

Jag är inte tjock utan vill deffa. Mitt BMI är 23.8. Så om jag är en tjockis då undrar jag vad andra personer omkring mig är.

Ämnesomsättningen sjunker när vi bantar, sedan verkar den bli bestående. Så därför hjälper det inte att äta mindre och motionera mera.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/overlakaren-darfor-ar-det-sa-svart-att-ga-ner-i-vikt
Citera
2022-10-11, 21:58
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag är inte tjock utan vill deffa. Mitt BMI är 23.8. Så om jag är en tjockis då undrar jag vad andra personer omkring mig är.

Ämnesomsättningen sjunker när vi bantar, sedan verkar den bli bestående. Så därför hjälper det inte att äta mindre och motionera mera.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/overlakaren-darfor-ar-det-sa-svart-att-ga-ner-i-vikt

tror du är tjock
Citera
2022-10-11, 21:59
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

När jag tänker på det så är nog gränsen för övervikt BMI 25, så jag är ju inte långt till dit.
Citera
2022-10-11, 22:01
Medlem
Ät proteinrik mat, träna mer. Överdriv inte med konditionsträning.

Det enkla svaret är kalorier in vs kalorier ut, men riktigt så lätt är det inte i praktiken. Vill du ha full kontroll så börja räkna kalorier och se var ditt dagliga behov ligger. Det kommer sjunka om du äter mindre, men följer du upp det kan du hitta var gränsen går och var du börjar ligga på ett kaloriunderskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in