Citat:
Invaderade USA Kuba och krävde att få halva landet? Måste ha missat den delen i mina historialektioner. Och Chrustjov gav bort halva Kuba till USA? Jag antar att det var vad dom gjorde upp om?Är du naiv? Under Kubakrisen som har likheter med Ukrainakrisen, så gjorde Kennedy och Chrusttjov upp om saken för att undvika direkt konfrontation. Fidel Castro var andrefiolen precis som Zelensky är idag.
Zelenskys armé och nationalekonomi är totalt beroende av USA, de fungerar som en satellitstat idag.
Om du vill veta vem som har makten -follow the money.
Zelenskys armé och nationalekonomi är totalt beroende av USA, de fungerar som en satellitstat idag.
Om du vill veta vem som har makten -follow the money.
Jag hade väldigt gärna sett att det blev exakt samma händelseförlopp nu i Ukraina som det blev med Kuba. Hela världen utom Ryssland hade gärna sett det. Ryssland låter bli att invadera mot att USA inte placerar kärnvapen i Ukraina. Alltså exakt så som det alltid har varit. Och det är extremt enkelt för Ryssland att få till ett exakt likadant avtal, det är bara att åka hem från Ukraina så är det fixat.
Nu är det dock inte så som det ser ut. Ryssland har redan invaderat. Ryssland har ockuperat och kräver att få stora delar av Ukraina. Så vad tycker du att Biden ska göra åt det? Ge bort delar av Ukraina till Ryssland? Eller som sagt, kanske ge bort Gotland? Det är ungefär lika vettigt.
Som sagt, Zelensky är den demokratiskt valde presidenten i Ukraina. Du får tycka vad du vill om det, men det är Ukrainas folk som har valt honom, då är det han som bestämmer i Ukraina. Vill Ukraina ha en annan president så får dom välja den. Varken du eller Putin har något som helst med det att göra.