2022-10-26, 10:11
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
De tycker kristna går till överdrift med religion och begrepp.

Skulle aldrig resonerat så när någon säger att min "profet" inte är den riktiga.

Citat:
När vi har Jesus så Som Han är. Var. Som Han måste vara? Det är svårt att köpa

Men tänk lite då. Gudarna gör massa konstiga saker. Inte konstigt att dom inte ens ger en honourable mention till Jesus i islam.

Citat:
Jag håller med om så mycket i Koranen. Mycket fina saker.

Cuckvarning här asså. Hatar när kristna ska försöka framstå som kunniga och pålästa och frossa in sig i islam.

Citat:
Sen har jag fått förklarat för mig att det är viktigt att vi har Jesus som han är.. Treenigheten. Vår religion. Vad är det för tro annars?
Hur ska vi annars vara med Gud?
Om vi inte tror gott. Vet gott.

Ja det finns ju protestantismen oxxå. Allt kretsar inte bara kring din treenighet och katolicismen.

Citat:
Men det är viktigt att människor får vara barn också.

På tal om det så har det ju funnits mycket pedofiler i katolska kyrkan, hehe.
Citera
2022-10-26, 10:21
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Man bör inte lova vad man inte vet

Gud har inte misslyckats. Gud misslyckas aldrig. Tvärtom går allt enligt planen, och detta kan vi se i Bibelns profetior.

Det är Gud som drar människor, eller inte drar dem. Gud drar alla som söker Honom, men eftersom att alla ser till sitt eget söker ingen Honom. Därför har Gud bestämt att frälsa dem Gud utvalt, och ge dem ett nytt hjärta som älskar Gud och söker Honom.

"7Ty om det förra förbundet hade varit utan brist, så skulle väl plats icke hava sökts för ett annat.

8Men nu förebrår Gud dem och säger: »Se, dagar skola komma, säger Herren, då jag skall sluta ett nytt förbund med Israels hus och med Juda hus;

9icke ett sådant förbund som det jag gjorde med deras fäder, på den dag då jag tog dem vid handen till att föra dem ut ur Egyptens land. Ty de förblevo icke i mitt förbund, och därför frågade icke heller jag efter dem, säger Herren.

10Nej, detta är det förbund som jag skall sluta med Israels hus i kommande dagar, säger Herren: Jag skall lägga mina lagar i deras sinnen, och i deras hjärtan skall jag skriva dem, och jag skall vara deras Gud, och de skola vara mitt folk.

11Då skall den ene medborgaren aldrig behöva undervisa den andre, icke den ene brodern den andre och säga: 'Lär känna Herren'; ty de skola alla känna mig, från den minste bland dem till den störste.

12Ty jag skall i nåd förlåta deras missgärningar, och deras synder skall jag aldrig mer komma ihåg."
https://sv.bibelsite.com/swe/hebrews/8.htm
Ok tack för rättelsen. Jag kände att det gick till så att Jesus fanns där för mig. Jag blev döpt som liten om det spelar roll. jag ville även bli vuxendöpt och blev det på senare år.

Jag förstår inte det där riktigt,
hoppas alla ska få hjälp bara. Nej alla är väl inte designerade för Jesus direkt bara. Handlar ju mycket om var man råkar befinna sig?
Citera
2022-10-26, 10:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ok tack för rättelsen. Jag kände att det gick till så att Jesus fanns där för mig. Jag blev döpt som liten om det spelar roll. jag ville även bli vuxendöpt och blev det på senare år.

Jag förstår inte det där riktigt,
hoppas alla ska få hjälp bara. Nej alla är väl inte designerade för Jesus direkt bara. Handlar ju mycket om var man råkar befinna sig?
Ja, när vi har fått en stor gåva är det väl naturligt att önska hela skapelsen samma gåva. Vi är ju en del av jorden också.

Men Gud kallar oss ut ur den här världen, och om Gud hade kallat allt skapat ut ur världen hade allt skapat följt Jesus Kristus.

Vad Gud gör med Hans Egen skapelse, och vad Gud gör med det fallna, det är ju upp till Gud. Vi vet att Gud älskar oss därför att Gud har givit oss tron på Jesus och Jesu uppståndelse.

Edit:
https://youtu.be/NS3OgXaHoyc

Heligt krig är inte för alla,, det förs som bekant med mörkrets andeväsen till Kristi återkomst (och vägen går genom korset, bokstavligen)
Senast redigerad av LadySweden 2022-10-26 kl. 10:33.
Citera
2022-10-26, 11:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucid124
Ballooonie, saken är att jag ser inte ens dig som en Kristen, för du är bara en produkt av det moderna svenska synen på kristendomen där Gud betyder ingenting, du sa med dina egna ord det är inget fel med homosexualitet, du tror verkligen att Gud skapade den här världen utan att säga till oss vad är gott och ont? Du tror inte på någon sorts moralitet, du är vilse och du har nekat Jesus, du har nekat moraliteten i Bibeln, du tror på din tolkning av specifika verser i bibeln är vad du tror på. Du kommer aldrig nå Paradiset, Jesus kommer inte rädda dig för han själv dyrkade Gud och han lydde faktiskt Gud och han trodde på rätt och fel och kan garantera dig att Jesus skulle aldrig säga homosexualitet är något bra i samhället. Du är inte kristen i mina ögon, många hävdar att de följer Jesus, men det är långt ifrån sanningen.
När Koranen säger att kyrkan är Sion menar Gud det. Andlighet är inte separerad från människan, utan är människans inre väsen. Sion har aldrig handlat om vem som bor i det bokstavliga Sion eller ej, utan Sion är det folk Gud utvalde och är bokstavliga ättlingar till Jakob.

Här är ett av många exempel på detta;
https://youtu.be/xqeosLFLqNg

(Ha gärna tålamod, det sker mycket på några tusen år)
Citera
2022-10-26, 13:46
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ja, när vi har fått en stor gåva är det väl naturligt att önska hela skapelsen samma gåva. Vi är ju en del av jorden också.

Men Gud kallar oss ut ur den här världen, och om Gud hade kallat allt skapat ut ur världen hade allt skapat följt Jesus Kristus.

Vad Gud gör med Hans Egen skapelse, och vad Gud gör med det fallna, det är ju upp till Gud. Vi vet att Gud älskar oss därför att Gud har givit oss tron på Jesus och Jesu uppståndelse.

Edit:
https://youtu.be/NS3OgXaHoyc

Heligt krig är inte för alla,, det förs som bekant med mörkrets andeväsen till Kristi återkomst (och vägen går genom korset, bokstavligen)
Vad är heligt krig? Vad menas? Kriget mot mitt eget mörka?
Fin sång där med Hillsong. Mäktigt! Och jäklar vad folk.

Vad betyder vägen går genom korset?
Citera
2022-10-26, 14:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad är heligt krig? Vad menas? Kriget mot mitt eget mörka?
Fin sång där med Hillsong. Mäktigt! Och jäklar vad folk.

Vad betyder vägen går genom korset?
"11Ikläden eder hela Guds vapenrustning, så att I kunnen hålla stånd emot djävulens listiga angrepp. 12Ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna. "
https://sv.bibelsite.com/swe/ephesians/6.htm

Alla folk har "sin egen furste" som står för dem inför Gud. Satan var i himlen men blev utkastad med alla sina änglar, tex. Persien hade en furste som på profeten Daniels tid stod emot den man som kom till Daniel för att för honom uttyda hans syner. Fler exempel finns.

Så länge vi lever kvar här i köttet är kriget mot begärelser i vårt kött. Ormen hatar nämligen Kristus och Guds planer.

... Men Kristus ska sedan återkomma följd av alla Hans heliga, från himlen och döda alla Hans motståndare.

Så korset är en död bort ifrån den här fallna världen och ett hopp om uppståndelse till Guds rike. Inte så att vi tar livet av oss eller hatar folk i världen, men så att vi har fokus på Guds rike som ska komma.
Citera
2022-10-26, 15:11
Medlem
Citat:
"11Ikläden eder hela Guds vapenrustning, så att I kunnen hålla stånd emot djävulens listiga angrepp. 12Ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna. "

Alla folk har "sin egen furste" som står för dem inför Gud. Satan var i himlen men blev utkastad med alla sina änglar, tex. Persien hade en furste som på profeten Daniels tid stod emot den man som kom till Daniel för att för honom uttyda hans syner. Fler exempel finns.

Så länge vi lever kvar här i köttet är kriget mot begärelser i vårt kött. Ormen hatar nämligen Kristus och Guds planer.

... Men Kristus ska sedan återkomma följd av alla Hans heliga, från himlen och döda alla Hans motståndare.

Så korset är en död bort ifrån den här fallna världen och ett hopp om uppståndelse till Guds rike. Inte så att vi tar livet av oss eller hatar folk i världen, men så att vi har fokus på Guds rike som ska komma.
Menar du att han fysiskt ska döda människor av kött och blod?
Citera
2022-10-26, 15:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
"19Och jag såg vilddjuret och konungarna på jorden med sina härskaror, samlade för att utkämpa sin strid mot honom som satt på hästen och mot hans härskara.

20Och vilddjuret blev gripet, därjämte ock den falske profeten, som i dess åsyn hade gjort de tecken med vilka han hade förvillat dem som hade tagit vilddjurets märke, och dem som hade tillbett dess bild. Båda blevo de levande kastade i eldsjön, som brann med svavel. 21Och de andra blevo dräpta med ryttarens svärd, det som utgick från hans mun; och alla fåglar blevo mättade av deras kött."

https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/19.htm

"26Därför, om man säger till eder: 'Se, han är i öknen', så gån icke ditut, eller: 'Se, han är inne i huset', så tron det icke. 27Ty såsom ljungelden, när den går ut från öster, synes ända till väster, så skall Människosonens tillkommelse vara. -- 28Där åteln är, dit skola rovfåglarna församla sig."
https://sv.bibelsite.com/swe/matthew/24.htm
Citera
2022-10-26, 15:23
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:

Tack! Jag ville bara höra det "från dig" som mellanhand iaf
Nu är det mycket som har klarnat.

Det är vackert. Nu vågar man satsa. Av tro.. För livet.
Citera
2022-10-26, 15:29
Medlem
Citat:

Citat:
"19Och jag såg vilddjuret och konungarna på jorden med sina härskaror, samlade för att utkämpa sin strid mot honom som satt på hästen och mot hans härskara.

20Och vilddjuret blev gripet, därjämte ock den falske profeten, som i dess åsyn hade gjort de tecken med vilka han hade förvillat dem som hade tagit vilddjurets märke, och dem som hade tillbett dess bild. Båda blevo de levande kastade i eldsjön, som brann med svavel. 21Och de andra blevo dräpta med ryttarens svärd, det som utgick från hans mun; och alla fåglar blevo mättade av deras kött."

"26Därför, om man säger till eder: 'Se, han är i öknen', så gån icke ditut, eller: 'Se, han är inne i huset', så tron det icke. 27Ty såsom ljungelden, när den går ut från öster, synes ända till väster, så skall Människosonens tillkommelse vara. -- 28Där åteln är, dit skola rovfåglarna församla sig."
https://sv.bibelsite.com/swe/matthew/24.htm
Betyder det att du tror att han ska döda människor av kött och blod?
Citera
2022-10-26, 15:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Betyder det att du tror att han ska döda människor av kött och blod?
Det betyder att Gud först straffar den avfallna kyrkan medelst vilddjuret, och sedan vilddjuret medelst Guds heliga.

"15Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress. 16Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet: »Konungarnas konung och herrarnas herre.»

17Och jag såg en ängel stå i solen, och denne ropade med hög röst och sade till alla fåglar som flögo fram uppe i himlarymden: »Kommen hit, församlen eder till Guds stora gästabud, 18för att äta kött av konungar och krigsöverstar och hjältar, kött av hästar och deras ryttare, ja, kött av alla, både fria och trälar, både små och stora.»"

Så ja, självklart, och lika självklart är att Gud agerar medelst det skapade.
Citera
2022-10-26, 15:39
Medlem
Citat:
Det betyder att Gud först straffar den avfallna kyrkan medelst vilddjuret, och sedan vilddjuret medelst Guds heliga.

"15Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress. 16Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet: »Konungarnas konung och herrarnas herre.»

17Och jag såg en ängel stå i solen, och denne ropade med hög röst och sade till alla fåglar som flögo fram uppe i himlarymden: »Kommen hit, församlen eder till Guds stora gästabud, 18för att äta kött av konungar och krigsöverstar och hjältar, kött av hästar och deras ryttare, ja, kött av alla, både fria och trälar, både små och stora.»"

Så ja, självklart, och lika självklart är att Gud agerar medelst det skapade.
Så det är ett fysiskt svärd i hans mun med vilket han ska slå folken och det kommer då att finnas en fysisk eldsjö här på Jorden som han ska kasta folk i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in