2022-10-24, 14:24
Medlem
Skrivfel: klockslag 03 då MGM uppgett att T cyklade hem

Står i Expressen att det finns luckor i misstänka kvinnans berättelse
Bland annat:
Hon uppger att TT cyklade hem vid 03-tiden
Dock har vittnen sett den stå kvar vi 04
För att senare under dagen vara flyttad
Senast redigerad av hemmatant 2022-10-24 kl. 14:26. Anledning: Skrivit fel klockslag
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det har väl varit huvudteorin den senaste veckan. Men det finns flera saker som talar emot den. Den viktigaste är väl att det inte verkar som att polisen hittar mer i lägenheten och att flickorna inte verkar ha gjort några medgivanden. Dessutom är det ju inte så lätt att bara hitta någon som ställer upp på att forsla bort en kropp. Jag tycker heller inte att dessa båda tjejer verkar vara kapabla till att göra något sådant.

Jag att deras story är korrekt. T var hos dem en stund och sedan lämnade de lägenheten. JJ och eventuellt MH gick till donken och T fortsatte på egen hand. sedan har något hänt med T.

Jag tror att MH och JJ kommer att släppas ganska snart.

Saken är dock den att de sitter häktade på den högre misstankegraden. Det räcker inte med att tro att de kan ha gjort något, utan polisen vet något mer som vi inte vet om. Om det är i lägenheten, från övervakningskameror eller att MGM ger olika versioner på historierna vet vi inte.

Sedan kan man slå ihjäl en person utan att "vara kapabel till det" i grunden, dvs det kanske inte ens var meningen att dräpa T och det behöver heller inte ha varit överdrivet mycket våld.

Det som talar emot att T lämnat lägenheten och att något annat har hänt är den låsta cykeln samt tidsfönstret på de ca 3-5 minuter det tar att cykla från JJs lägenhet till pojkvännen.
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tydligen är de kapabla till mord om hon är död och de har knuffat eller sparkat henne.
Folk tror ofta att de kan slå och sparka mer än en människa klarar av.
Den jobbiga biten är att flytta en död kropp och det undrar jag hur de har klarat av.
Självklart har de dödat annars skulle hon gett sig till känna nu och det är svårt att förstå att två så unga tjejer tiger som de gör och inte talar om vad som har hänt.
Det kanske tar några dagar till innan någon av dem pratar ( vi vet inte allt)
Att de håller tyst visar ju också vilken inställning och personlighet de har.
Inte så najs.

Vad hände med grepen ?
Är det någon som hjälpt dem att flytta kroppen ? Bil? Hur hann de till MC danalds?
Det här är ju inget man gör på några minuter om man är i 20-års åldern.
Om jag inte missat något i tråden så finns det väl oss veterligen inga direkta bevis utan det är indicier? Hon kan ju ha blivit utsatt för brott efter hon lämnat tjejerna. Cykla ensam missinassen har ju sina risker.

Sen har vi självklart inte alla fakta. Det känns märkligt att de inte börjat tala om de är skyldiga. Å andra sidan har jag två i bekantskapskretsen som satt 6 månader i häkte innan de gav med sig och en erkände. De var då 18 respektive 20 år och det var ett mycket mindre brott (slutade med att de blev dömda men häktestiden motsvarade fängelsetiden så de slapp sitta längre)
Citera
2022-10-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lögndetektor/polygraf används inte i större delen av världen pga att den inte är vetenskaplig och därmed rättsosäker. Jag tror inte ens de är godkända som starkt bevis i amerikanska domstolar.

Jag tror inte polisen riktigt har förhört dessa MGM:s ännu, jag tror de låter dem sitta i häktescellen och "ruttna". De borde ju ha en stor abstinens nu, från social media om inte annat, oro för vad folk ska säga om dem i den lilla staden där "alla känner alla", hur ska JJ:s hyra betalas, m.m. MH:s pappa som är pastor, driver/drivit HVB-Hem.......m.m. Jag tror polisen tar in andra på förhör, den unga väninnan, Ts pojkvän (vad han vet om konflikten), vittnen som var på Nöjet, och så väntar de på resultat från masttömning m.m.

Om de nu inte vågar prata pga ev flera medhjälpare så är det ju bättre då att "ta på sig" brottet själv så är de ju i alla fall "fria" från ev hot/repressalier i framtiden.

Varför skulle inte 2 tjejer kunna begå ett brott som detta?? Båda unga, vältränade, starka. Tjejer kan vara riktigt elaka mot varandra, sprida otrevliga rykten, snacka en massa skit om någon helt enkelt, och hata, de kan verkligen hålla liv i ett hat de fattat för någon.

Tokfeministerna råkade tydligen glömma att när kvinnor ska bli exakt lika som männen, så blir de även lika även på dåliga sätt också.

Den där Jonna klarade ju av att både mörda, stycka, städa och gömma undan kroppsdelarna alldeles själv, och på typ en dag.

Någon som vet vilka advokater de har fått?

GW har ju uttalat sig om fallet och han säger att det är mycket ovanligt. Det finns knappt några liknande exempel, i alla fall inte i Sverige, så det är ju inte så konstigt om många tvivlar på att dessa flickor har begått ett så brutalt brott. Att de sedan skulle ha fått med ytterligare en person för att frakta bort liket gör det bara ännu mer osannolikt. Har de haft telefonkontakt med någon annan part så borde polisen se det.

Nej jag tror att man måste inse att T har lämnat lägenheten precis som de säger och att det är därefter något har hänt. Vilket öppnar upp många fler möjligheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Dunsar från lägenheten tror jag tvärtom tyder på handgripligt våld.
Ja att någon får på truten och ramlar in i möbler, dörrar, väggar.
Då brukar man också höra upprörda röster.

Jag tänker på mordet på Wilma. Där hördes dunsar när Tishko slog ihjäl henne med ett objekt.
Kanske var ett tungt objekt den här gången också.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salty-queen
Siggi hette visst hunden, o ägaren Kenneth, enligt en annan användare här inne
Har fått tips om att Zigges ägare är kontaktad och familjen är tipsade om möjligheten att kontakta dem.
Citera
2022-10-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klostergatan
Tekniker i lägenheten just nu..
Som någon skrivit tidigare, det är inte First 48 direkt när bonde-polisen jobbar. Efter en vecka, enbart kontorstid naturligtvis, börjar man med tekniker som skall kolla lägenheten och försöker hitta någon datakunnig som kan "dumpa telefonen"
Citera
2022-10-24, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Snyggt! Vad är det du markerat ut?
Jjs papas förråd i stan, och avstånd till mcd och jjs lägenhet
Citera
2022-10-24, 14:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Om jag inte missat något i tråden så finns det väl oss veterligen inga direkta bevis utan det är indicier? Hon kan ju ha blivit utsatt för brott efter hon lämnat tjejerna. Cykla ensam missinassen har ju sina risker.

Sen har vi självklart inte alla fakta. Det känns märkligt att de inte börjat tala om de är skyldiga. Å andra sidan har jag två i bekantskapskretsen som satt 6 månader i häkte innan de gav med sig och en erkände.

Det kan ju vara så att av de två häktade är det bara en av dem som vet vad som faktiskt hände och den andre är helt ovetande och oskyldig. Den som är den rätta MGM kan ha ett psyke som gör att hon tiger som muren. Vi har tidigare haft häktade mördare, dock män, som slagit ihjäl kvinnor och totalt nekat och spelat oskyldiga under en längre tid i häkte.

Det som talar emot att något annat har hänt under cykelturen är att det rör sig om 3-5 minuter som det "andra" ska ha inträffat. Det är ett ganska snävt tidsfönster ändå och dessutom om man färdas med cykel. Jämför med kvinnor som genar via en park promenerandes osv. Att cykeln dessutom återfanns låst, precis som den bör när man parkerar den, talar emot att någon överfallsvåldtäkt eller motsvarande skulle ha hänt på vägen. De två alternativa vägarna från JJs lägenhet och till pojkvännen är dessutom upplysta gator, en ena rentav lite större, samt genom villa- och bostadsområde.
Citera
2022-10-24, 14:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tänk om fallet inte är svårare än så att T slogs ihjäl i lägenheten, MGM möter upp någon med bil som kan hjälpa till att frakta bort kroppen. Kroppen bärs ut och fraktas bort runt 04-snåret, efter att ha MGM hämtat hjälp vid McD. På vägen tillbaka kommer de på cykeln som flyttas lite sporadiskt bara så den inte ska stå precis utanför. Och att sista pejlingen mot masten vid Biltema faktiskt tydde på att de har fört kroppen "åt det hållet". Nord/nordväst.

Ibland behöver saker och ting inte vara mer komplicerade än så. Frågan är bara vem medhjälparen med bilen var/är och hur långt de kan ha forslat kroppen.

JJ hade högst troligt tillgång till bil, hon greps ju på sin arbetsplats och bilen bärgades från skolans parkering. Hon måste ju ha kört till jobbet på måndagmorron.....
Citera
2022-10-24, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Någonting har ju med absolut största säkerhet hänt i lgh, att sen två unga tjejer själva ska frakta iväg ett lik låter fullständigt osannolikt, det finns garanterat fler personer inblandade i just bortforslandet av henne. Ang vad grannar sett så kunde man tydligen gå ut via källare och även isf köra bil fram till den dörren.
Grannarna säger att de hörde rejäla dunsar, inga vanliga ljud, vid 03-tiden. Jag kan ju bara utgå från mig själv iofs, men hör jag något sånt vid den tiden så får det mig att reagera och vara extra vaksam.

Jag är ingen skvallergubbe som står bakom gardinerna för minsta lilla, men såna ljud mitt i natten gör att jag definitivt tror att något allvarligt kan ha hänt. Jag är van vid alla möjliga sorters ljud från grannarna i det hyreshus jag bor, men är det något som sticker ut och dessutom sent på natten så är jag nog inte ensam om att reagera.

Det hus jag får fram om jag googlar på JJ's adress är inte något standardhyreshus, det är ett mindre hus med några fåtal lägenheter och en inhägnad tomt, om jag nu fått fram rätt hus. I ett sånt hus lär dessa kraftiga dunsar väcka uppmärksamhet. Då bör man också lägga märke till om någon springer i trappen efteråt.

Backar det sedan upp en bil på baksidan av huset, bara någon timme efteråt så känns det ju ganska naturligt att även detta skulle uppmärksammas av grannar. Motorljudet förstärks dessutom på en sån tomt och speciellt på natten.
Citera
2022-10-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jo, det är väldigt riskabelt och förekommer väldigt sällan om det inte handlar om yrkeskriminella. I detta fall hade väl tjejerna tillgång till både lägenhet och bil. Tror inte att en tredje person är inblandad, och tvivlar faktiskt på att tjejerna som sitter häktade är inblandade över huvudtaget.

"Hej pappa, vi har råkat göra nåt klantigt här..."

"Ok, men då gör vi så här att..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in