Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Någonting har ju med absolut största säkerhet hänt i lgh, att sen två unga tjejer själva ska frakta iväg ett lik låter fullständigt osannolikt, det finns garanterat fler personer inblandade i just bortforslandet av henne. Ang vad grannar sett så kunde man tydligen gå ut via källare och även isf köra bil fram till den dörren.
Grannarna säger att de hörde
rejäla dunsar, inga vanliga ljud, vid 03-tiden. Jag kan ju bara utgå från mig själv iofs, men hör jag något sånt vid den tiden så får det mig att reagera och vara extra vaksam.
Jag är ingen skvallergubbe som står bakom gardinerna för minsta lilla, men såna ljud mitt i natten gör att jag definitivt tror att något allvarligt kan ha hänt. Jag är van vid alla möjliga sorters ljud från grannarna i det hyreshus jag bor, men är det något som sticker ut och dessutom sent på natten så är jag nog inte ensam om att reagera.
Det hus jag får fram om jag googlar på JJ's adress är inte något standardhyreshus, det är ett mindre hus med några fåtal lägenheter och en inhägnad tomt, om jag nu fått fram rätt hus. I ett sånt hus lär dessa kraftiga dunsar väcka uppmärksamhet. Då bör man också lägga märke till om någon springer i trappen efteråt.
Backar det sedan upp en bil på baksidan av huset, bara någon timme efteråt så känns det ju ganska naturligt att även detta skulle uppmärksammas av grannar. Motorljudet förstärks dessutom på en sån tomt och speciellt på natten.