2022-10-24, 14:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Polisen håller förhör och ställer relevanta frågor. Att sitta häktad med fulla restriktioner i dygn efter dygn är förstås pressande i sig. Det hinner sväva många tankar genom huvudet där inne.

Kan som det antytts i tråden också gå dagar mellan förhören, timmarna är oerhört långa då, har de dessutom fulla restriktioner får de inte ens se tv, vilket de nog har nu eftersom fallet tas upp i olika program.
Citera
2022-10-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Om det nu är rätt GM som sitter, är det inte då ganska riskabelt att blanda in en 3:e person i fallet? Både för GM och person nr 3.
Jag tänker på om en chaufför finns med i bilden. Nu vet man ju i och för sig vilka gökar det finns på denna planeten men ändå.

- Tja, har du lust att agera chaffis och dumpa en kropp i skogen?
- Tja, ja den risken kan jag ta! Jag kommer om 3 min.

Vill personen i fråga inte vara delaktig i detta så är det ju god natt direkt och en polispatrull är där inom 5 min. Eller klarar man av att ställa sig mitt emellan? Avböja men heller inte ringa polisen?

Detta fallet är frustrerande..

Jo, det är väldigt riskabelt och förekommer väldigt sällan om det inte handlar om yrkeskriminella. I detta fall hade väl tjejerna tillgång till både lägenhet och bil. Tror inte att en tredje person är inblandad, och tvivlar faktiskt på att tjejerna som sitter häktade är inblandade över huvudtaget.
Citera
2022-10-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Tack, har du insyn i varför detta inte används?
-Tänker att en så enkel fråga som "Vet du vart Tove befinner sig" öppnar upp rejält vid både svar "Ja" och "Nej".

Får hoppas att polisen lyckas öppna upp förhören med deras nuvarande taktik.

Ursäkta om jag lägger mig i, men polygrafen är en alldeles för osäker metod. Även en helt oskyldig kan bl.a svettas och bli nervös, något som polygrafen noterar. En som är skyldig och är tillräckligt kall kan också lura polygrafen.
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-24 kl. 14:26.
Citera
2022-10-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tänk om fallet inte är svårare än så att T slogs ihjäl i lägenheten, MGM möter upp någon med bil som kan hjälpa till att frakta bort kroppen. Kroppen bärs ut och fraktas bort runt 04-snåret, efter att ha MGM hämtat hjälp vid McD. På vägen tillbaka kommer de på cykeln som flyttas lite sporadiskt bara så den inte ska stå precis utanför. Och att sista pejlingen mot masten vid Biltema faktiskt tydde på att de har fört kroppen "åt det hållet". Nord/nordväst.

Ibland behöver saker och ting inte vara mer komplicerade än så. Frågan är bara vem medhjälparen med bilen var/är och hur långt de kan ha forslat kroppen.

Ja det har väl varit huvudteorin den senaste veckan. Men det finns flera saker som talar emot den. Den viktigaste är väl att det inte verkar som att polisen hittar mer i lägenheten och att flickorna inte verkar ha gjort några medgivanden. Dessutom är det ju inte så lätt att bara hitta någon som ställer upp på att forsla bort en kropp. Jag tycker heller inte att dessa båda tjejer verkar vara kapabla till att göra något sådant.

Jag att deras story är korrekt. T var hos dem en stund och sedan lämnade de lägenheten. JJ och eventuellt MH gick till donken och T fortsatte på egen hand. sedan har något hänt med T.

Jag tror att MH och JJ kommer att släppas ganska snart.
Citera
2022-10-24, 14:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Som sagt, masten som registrerade Toves mobiltelefon finns norr om stan, och "telefonen är i norra delen av Vetlanda".

"Norra delen av Vetlanda" täcker en hel del, inklusive JJs bostad och platsen där cykeln hittas. Men visst, telefonen är troligtvis inte på MacDonalds vid det här tillfället.

Beroende på aktuell mottagning så kan telefonen ha växlat mellan olika master, men varje mast mäter också avståndet till telefonen samt dess signalstyrka så man kan se vilken del av ett täckningsområde telefonen fanns just då. Det man vet är att telefonen stängdes av där.
Citera
2022-10-24, 14:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
När det är 2 misstänkta personer så brukar polisen spela dom mot varandra av vad man läst på tidigare fupar. Samt jobbar mycket i att försöka bryta ner dom psykologisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Tack, har du insyn i varför detta inte används?
-Tänker att en så enkel fråga som "Vet du vart Tove befinner sig" öppnar upp rejält vid både svar "Ja" och "Nej".

Får hoppas att polisen lyckas öppna upp förhören med deras nuvarande taktik.

Lögndetektor/polygraf används inte i större delen av världen pga att den inte är vetenskaplig och därmed rättsosäker. Jag tror inte ens de är godkända som starkt bevis i amerikanska domstolar.

Jag tror inte polisen riktigt har förhört dessa MGM:s ännu, jag tror de låter dem sitta i häktescellen och "ruttna". De borde ju ha en stor abstinens nu, från social media om inte annat, oro för vad folk ska säga om dem i den lilla staden där "alla känner alla", hur ska JJ:s hyra betalas, m.m. MH:s pappa som är pastor, driver/drivit HVB-Hem.......m.m. Jag tror polisen tar in andra på förhör, den unga väninnan, Ts pojkvän (vad han vet om konflikten), vittnen som var på Nöjet, och så väntar de på resultat från masttömning m.m.

Om de nu inte vågar prata pga ev flera medhjälpare så är det ju bättre då att "ta på sig" brottet själv så är de ju i alla fall "fria" från ev hot/repressalier i framtiden.

Varför skulle inte 2 tjejer kunna begå ett brott som detta?? Båda unga, vältränade, starka. Tjejer kan vara riktigt elaka mot varandra, sprida otrevliga rykten, snacka en massa skit om någon helt enkelt, och hata, de kan verkligen hålla liv i ett hat de fattat för någon.

Tokfeministerna råkade tydligen glömma att när kvinnor ska bli exakt lika som männen, så blir de även lika även på dåliga sätt också.

Den där Jonna klarade ju av att både mörda, stycka, städa och gömma undan kroppsdelarna alldeles själv, och på typ en dag.

Någon som vet vilka advokater de har fått?
Citera
2022-10-24, 14:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jo, det är väldigt riskabelt och förekommer väldigt sällan om det inte handlar om yrkeskriminella. I detta fall hade väl tjejerna tillgång till både lägenhet och bil. Tror inte att en tredje person är inblandad, och tvivlar faktiskt på att tjejerna som sitter häktade är inblandade över huvudtaget.

Tror tvärtom, är de MGM har de fått hjälp med att göra sej av med kroppen.
Sen borde någon av dem brutit ihop och erkänt vid det är laget, så att detta tydligen inte hänt skulle kunna visa på att de är oskyldiga. Ett mycket speciellt fall (än så länge).
Citera
2022-10-24, 14:18
Medlem
Tekniker i lägenheten just nu..
Citera
2022-10-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Detta fallet börjar mer och mer likna Maline i Landskrona som försvann men hittades efter någon vecka nära en järnväg. Fullt med villospår. Barkillen och en massa skumma kompisar. Vet inte om det konstaterades som mord, självmord eller förfrysning. Precis som detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det har väl varit huvudteorin den senaste veckan. Men det finns flera saker som talar emot den. Den viktigaste är väl att det inte verkar som att polisen hittar mer i lägenheten och att flickorna inte verkar ha gjort några medgivanden. Dessutom är det ju inte så lätt att bara hitta någon som ställer upp på att forsla bort en kropp. Jag tycker heller inte att dessa båda tjejer verkar vara kapabla till att göra något sådant.

Jag att deras story är korrekt. T var hos dem en stund och sedan lämnade de lägenheten. JJ och eventuellt MH gick till donken och T fortsatte på egen hand. sedan har något hänt med T.

De kommer att bli omhäktade
Citera
2022-10-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klostergatan
Tekniker i lägenheten just nu..
hur vet du det? är du på plats?
Citera
2022-10-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Var läste du det?

Siggi hette visst hunden, o ägaren Kenneth, enligt en annan användare här inne
Citera
2022-10-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Exakt så tror jag med, nåt hände under cykelturen, hoppas se lusar av cykeln med DNA
mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in