2022-10-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Cykeln var nog låst av TT tidigare, den går ju bära när den är låst så
Om man antar att den som brukade cykeln är den som ställde cykeln där den hittades. Vad finns det på den adressen som gjort att Tove cyklade dit?
Citera
2022-10-24, 11:23
Medlem
FruEds avatar
ES som ska vara innebandykillen som befunnit sig på ett event under dagen delar troligtvis bostad med en F*l*ip L*ngmerth (även han va med på eventet) som inte står skriven på adressen. Efter lite efterforskning kan ses att dom följts genom innebandyn och delade bostad i Linköping där dom flyttat ifrån (kan därför anta att dom delar bostad även nu?) Dom beskrivs som oskiljaktiga.

2022-10-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ofattbart för mig att de inte lyckats knäcka så unga tjejer under förhör.
Behöver polisen i Vetlanda hjälp utifrån?

De kan faktiskt vara oskyldiga!
Citera
2022-10-24, 11:24
Medlem
Var är sammanfattningen till varför man tror tjejerna är iblandade? Och varför man tror en kan vara psykisk sjuk? Svartsjuka misstanke? Varför kan det inte vara hennes pojkvän. Flashback skitdåligt på att sammanfatta
Citera
2022-10-24, 11:25
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Oklart. Som allt annat.

Ljudet och dunsarna behöver dock inte bero på ett mord. Huset beskrivs som mycket lyhört. Kan tänka mig att 2-3 halvfulla tjejer kan låta en del. Speciellt i ett lyhört hus mitt i natten.

Jag hade själv en granne ovanför mig för över 15 år sedan. Det lät som att han möblerade om lägenheten när han kom hem från helgens festande var och varannan helg.

Å andra sidan lär grannarna ha hört tjejerna festa innan och nu beskrev dem dessa som "ovanliga" dunsar.

Det som är lite märkligt i det hela är att man inte har hört skrik/bråk, alltså om handgemäng bryter ut så brukar det inte ske speciellt tyst (om nu man inte sänker en person mer eller mindre omgående).
Citera
2022-10-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Får upp samma som dig på Er*ik Stenqvi*st. 12 veckor sen han flyttade till den adressen.
någon i tråden sa att cykeln såg ut att vara låst av någon vänsterhänt.. denna E är han vänsterhänt?
försöker utröna från foton där han håller i klubbor av olika slag.. bandy/golf.
han ser nästan lite vänsterhänt ut? obs detta är troligtvis ett sidospår utan relevans.
Citera
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
De kan faktiskt vara oskyldiga!
Men då tycker man att polisen borde insett det rätt så fort och fått tag i ett nytt spår.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Var är sammanfattningen till varför man tror tjejerna är iblandade?
Och varför kan det inte vara hennes pojkvän. Flashback skitdåligt på att sammanfatta
För de har hängt med henne under den sista tiden man såg Tove. Bläddra tillbaka några sidor så finns det en väldigt bra sammanfattning.

Edit: (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-24, 11:27
Medlem
Kände på mig tidigt att hon inte kommer hittas. Detta kommer bli ett Cold case. Jag hoppas givetvis det är fel
Citera
2022-10-24, 11:28
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Kände på mig tidigt att hon inte kommer hittas. Detta kommer bli ett Cold case. Jag hoppas givetvis det är fel
Hon ligger säkerligen i en avloppsbrunn. De hittas men det tar väldigt lång tid.
Citera
2022-10-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Du har rätt, de kan ha ramlat in halvfulla och fört oväsen och dansat, inte alls säkert TT var kvar, utan hon cyklade hemåt när de gick till Donken, då har nåt hänt under cykelturen

Dunsar från lägenheten tror jag tvärtom tyder på handgripligt våld.
Citera
2022-10-24, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tycker ändå det är märkligt! Pojkvännen agerar precis tvärtom emot hur en orolig person agerar.
Det verkar precis som att han vet vad dom hänt T och det är därför som han gör som han gör.
Enligt de uppgifter jag fått så är han ovanligt loj just nu. Jag TROR och noterar TROR att både pojkvännen OCH hans mamma vet mycket mer än de har uppgett.
Det ligger en hund begraven här TROR jag.
Jag kan ha fel men utifrån det jag fått reda på nu på morgonen så TROR jag att pojkvännen är inblandad på något vis!!!
Det kan dock vara så att han är chockad och därför agerar som han gör...MEN det är mycket mycket märkligt.

Jo, mamman är nog involverad troligen, och likhunden har man nog grävt ned med potatisgrepen, det är däför det luktar så illa i Danmark! Mediumet i tråden har vaccum mellan öronen, precis som övriga, det tomma utrymmet fungerar som en medial antenn mellan Vetlanda via FB, och upp genom hennes musarm kommer signalerna från Vetlandas andra sida!

Jävla idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in