2022-10-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Men bor hon norr om stan då? Gick hon åt rätt håll?
Som sagt, masten som registrerade Toves mobiltelefon finns norr om stan, och "telefonen är i norra delen av Vetlanda".

"Norra delen av Vetlanda" täcker en hel del, inklusive JJs bostad och platsen där cykeln hittas. Men visst, telefonen är troligtvis inte på MacDonalds vid det här tillfället.
Senast redigerad av johann78 2022-10-24 kl. 13:51.
Citera
2022-10-24, 13:49
Medlem
Etrades avatar
Om det nu är rätt GM som sitter, är det inte då ganska riskabelt att blanda in en 3:e person i fallet? Både för GM och person nr 3.
Jag tänker på om en chaufför finns med i bilden. Nu vet man ju i och för sig vilka gökar det finns på denna planeten men ändå.

- Tja, har du lust att agera chaffis och dumpa en kropp i skogen?
- Tja, ja den risken kan jag ta! Jag kommer om 3 min.

Vill personen i fråga inte vara delaktig i detta så är det ju god natt direkt och en polispatrull är där inom 5 min. Eller klarar man av att ställa sig mitt emellan? Avböja men heller inte ringa polisen?

Detta fallet är frustrerande..
Citera
2022-10-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Som sagt, masten som registrerade Toves mobiltelefon finns norr om stan, och "telefonen är i norra delen av Vetlanda".

Norra delen av Vetlanda täcker en hel del, inklusive JJs bostad och platsen där cykeln hittas. Men visst, telefonen är troligtvis inte på MacDonalds vid det här tillfället.

Så Toves hem ligger på norra sidan ?
Citera
2022-10-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Det är för att det inte är 100% pålitligt finns en liten felmarginal därför kan det inte användas

Alright, det förklarar saken. Gjorde en googling tidigare och såg 72% success rate eller liknande och tänkte att det kanske var tillräckligt högt för att användas som ett verktyg trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
För att lögndetektorer inte har något stöd i forskning, den kan peka på att du talas sanning när du ljuger, och den kan peka på att du ljuger när du talar sanning. Dessutom går det att lura den, så är helt värdelöst att använda.

Synd, känns som att det hade kunnat vara ett bra verktyg om det fungerat ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Sen är det inte så att MGM förhörs i flera timmar per dag. Det kan gå dagar mellan förhör.

Tack för infon, trodde faktiskt att dom satte ordentlig press på MGM genom nitiska förhör för att bryta ner dem och få svar den vägen.
Citera
2022-10-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Om det nu är rätt GM som sitter, är det inte då ganska riskabelt att blanda in en 3:e person i fallet? Både för GM och person nr 3.
Jag tänker på om en chaufför finns med i bilden. Nu vet man ju i och för sig vilka gökar det finns på denna planeten men ändå.

- Tja, har du lust att agera chaffis och dumpa en kropp i skogen?
- Tja, ja den risken kan jag ta! Jag kommer om 3 min.

Vill personen i fråga inte vara delaktig i detta så är det ju god natt direkt och en polispatrull är där inom 5 min. Eller klarar man av att ställa sig mitt emellan? Avböja men heller inte ringa polisen?

Detta fallet är frustrerande..

Kan de ha lejt en hit man?
Citera
2022-10-24, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Har Tove bragts om livet i lgh så lär ju inte båda MGM varit direkt orsak till Toves död, därav borde rimligen den av dem som är "mindre skyldig" öppna sej och berätta vad som skett, för att sitta häktad med restriktioner är ingen dans på rosor.

Om grannar har haft koll på JJ den där kvällen, både hört dunsar från lägenheten, spring i trappen och dessutom sett henne lämna lägenheten, så tycker man ju att de borde ha sett henne släpa ut nåt därifrån också.
Citera
2022-10-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Så Toves hem ligger på norra sidan ?
Nej, eller nja. Pojkvännen i de södra delarna. Pappan centralt, vilket möjligen också skulle ge en uppkoppling på samma mast. Men dit kom hon som bekant aldrig.

Finns en del mer info med adresser i sammanfattningen på första sidan.

Bottom line här är nog att "utredarna är osäkra på vad det betyder", vilket gör att vi här i tråden nog bör släppa "Biltema" som ledtråd.
Senast redigerad av johann78 2022-10-24 kl. 14:02.
Citera
2022-10-24, 13:57
Medlem
På adressen där TT:s cykel hittas bor också en tjej i samma ålder som TT. En *lma *eiver. Hon är kompis med M.H på Facebook. Kan det ha något samband tro?
Citera
2022-10-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Om grannar har haft koll på JJ den där kvällen, både hört dunsar från lägenheten, spring i trappen och dessutom sett henne lämna lägenheten, så tycker man ju att de borde ha sett henne släpa ut nåt därifrån också.

Folk kanske låg och sov vid den tidpunkten, kan ju ha skett under natten. Tjejerna verkar ju vara ganska starka idrottstjejer också.
Citera
2022-10-24, 14:05
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Tack för infon, trodde faktiskt att dom satte ordentlig press på MGM genom nitiska förhör för att bryta ner dem och få svar den vägen.
Polisen håller förhör och ställer relevanta frågor. Att sitta häktad med fulla restriktioner i dygn efter dygn är förstås pressande i sig. Det hinner sväva många tankar genom huvudet där inne.
Citera
2022-10-24, 14:06
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Någonting har ju med absolut största säkerhet hänt i lgh, att sen två unga tjejer själva ska frakta iväg ett lik låter fullständigt osannolikt, det finns garanterat fler personer inblandade i just bortforslandet av henne. Ang vad grannar sett så kunde man tydligen gå ut via källare och även isf köra bil fram till den dörren.
Citera
2022-10-24, 14:07
Medlem
panzertaxs avatar
Tänk om fallet inte är svårare än så att T slogs ihjäl i lägenheten, MGM möter upp någon med bil som kan hjälpa till att frakta bort kroppen. Kroppen bärs ut och fraktas bort runt 04-snåret, efter att ha MGM hämtat hjälp vid McD. På vägen tillbaka kommer de på cykeln som flyttas lite sporadiskt bara så den inte ska stå precis utanför. Och att sista pejlingen mot masten vid Biltema faktiskt tydde på att de har fört kroppen "åt det hållet". Nord/nordväst.

Ibland behöver saker och ting inte vara mer komplicerade än så. Frågan är bara vem medhjälparen med bilen var/är och hur långt de kan ha forslat kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in