2022-10-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Fick höra ett rykte idag om att en av MGM, eller båda, har setts köpa rengöringsmedel under söndagen. Men som sagt, mycket rykten som florerar. Om det är något dem behövt städa undan får man hoppas att polisens tekniker ändå kan hitta några bevis.

Är det blod så kan de skura tills fan själv avlöser dem, för det är OMÖJLIGT att försöka dölja blodspår för en krim.tekniker. Teknikernas LUMINOL avslöjar allt.
Citera
2022-10-24, 13:19
Medlem
Tycker det är väldigt märkligt att det inte söks mer kring JJs pappas gård. Mycket terräng + vatten runt i kring och är man uppvuxen där (något jag tror folk tidigare nämnt hon är) borde det området vara något hon mycket väl själv känner till.
Citera
2022-10-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag får bara en känsla av att dessa 2 inte är kapabla att stycka en bekant tjej/vän.
Jag tror inte heller de misstänkta fick hjälp med en styckning.
Jag tror T lämnade lägenheten i ett stycke. Levande, medvetslös eller död.

Nej nej. Detta handlar inte om styckning, utan ett svartsjuke/avundsjuk gräl som spårat ur i lägenheten. Och medans hon är på donken så går någon in i hennes lägenhet och kör iväg med kroppen och dumpar den i skogen eller en sjö nånstans
Citera
2022-10-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ok. Detta är lite förvirrande. Det bor två killar på Gränsgatan 16 som har förnamn på E och är 20 år gamla. Båda har bott i Linköping tidigare. Den ene spelar innebandy och den andra bandy.
Men du menar alltså att det var ES som var med på eventet och inte EN.

Vet ej om EN bott där. Men eftersom det va Vetlanda IB och FC Vetlanda dam som medverkade på eventet antar jag att det va ES som va med där. 🤷‍♂️
Citera
2022-10-24, 13:21
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Vet inte riktigt, borde ju finnas ÖV-bilder och synas på deras kontoutdrag om dem nu var på MCD och köpte mat eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag tror tjejerna bråkade och de gav henne rejäl med stryk så hon dog , kanske inte va med flit , kanske knuffa henne så hon slog i sig hårt i nacken. Tror inte dessa snorungar är kapabel till mord direkt …

Tydligen är de kapabla till mord om hon är död och de har knuffat eller sparkat henne.
Folk tror ofta att de kan slå och sparka mer än en människa klarar av.
Den jobbiga biten är att flytta en död kropp och det undrar jag hur de har klarat av.
Självklart har de dödat annars skulle hon gett sig till känna nu och det är svårt att förstå att två så unga tjejer tiger som de gör och inte talar om vad som har hänt.
Det kanske tar några dagar till innan någon av dem pratar ( vi vet inte allt)
Att de håller tyst visar ju också vilken inställning och personlighet de har.
Inte så najs.

Vad hände med grepen ?
Är det någon som hjälpt dem att flytta kroppen ? Bil? Hur hann de till MC danalds?
Det här är ju inget man gör på några minuter om man är i 20-års åldern.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-10-24 kl. 13:25.
Citera
2022-10-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Någon som har insyn i hur polisen arbetar under förhör i såna här lägen? Har dom tillgång till lögndetektor/polygraf? .

Används inte i Sverige.

Förhören kommer nog följa det vanliga mönstret. Skapa ett förtroende.
Och lite senare; good cop, bad cop.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-24 kl. 13:26.
Citera
2022-10-24, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
På adressen där TT:s cykel hittades bor även en bandyspelare i samma ålder som TT. Han spelar i Vetlanda BK som har sin hemmahall bara ett stenkast från Biltema där ju TT:s mobil kopplade upp sig mot en mast. Slump?

Ja.
Citera
2022-10-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Hur står det till med mobilmaster i en stad som Vetlanda? Svårt att tänka mig att halva stan täcks av en enda "mast vid biltema".
Ett mindre samhälle är också glesare. Många har bara en eller ett par master. I ett tätare samhälle så vill man av flera skäl (inkl prestanda) dela ned i mindre celler och har därför också flera master tätare.

Enligt tidigare kommentarer i tråden så tycker inte heller polisen att data från masten ger någonting.
Citat:
Från efterlyst. Rickard Finndahl, Grova Brott intervjuas och åker runt i Vetlanda
Men klart är att Toves mobiltelefon har varit igång och troligen stängts av vid fyratiden på morgonen.
”- Den sista pejlingen vi har är från runt 03:50 på natten , den 16 oktober, det har hunnit bli söndag. Telefonen är i norra delen av Vetlanda.”
Masten som registrerade Toves mobiltelefon finns norr om stan. Men utredarna är osäkra på vad det betyder.
”- Grejen är den att man inte ska förlita sig helt på en pejling. Vi väntar på bekräftelse, att få det riktigt bekräftat är ju en tömning av hennes telefon. Då kan vi få det bekräftat att det här var sista masten.”
Citera
2022-10-24, 13:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?

Ja chansen att hon vart mördad i lägenheten är inte så stor, dom där tjejerna skulle aldrig kunna stycka en kropp heller tror jag. Inte heller dumpa en kropp på så bra ställe.
Citera
2022-10-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Vet ej om EN bott där. Men eftersom det va Vetlanda IB och FC Vetlanda dam som medverkade på eventet antar jag att det va ES som va med där. 🤷‍♂️

Ja det är ES som är mest intressant. Här är en länk till eventet som hölls av Holmgrens Bil 15-16 Oktober.

https://www.holmgrensbil.se/om-oss/nyheter/ford-oppet-hus

Där står det Vetlanda Innebandy och FC Vetlanda. ES har själv en bil från Holmgrens Bil, en röd MG5 Electric som kanske kan vara av intresse.
Citera
2022-10-24, 13:30
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Hoppas det har fastnat på en videokamera i så fall.

Annars finns ju kvitton som kan matchas med kontokort som i Adriana fallet
Där ser man ju exakt vilka gäster man haft på macken samt mc Donalds och vad de har köpt samt vilket bankkort de har.
Allt finns att tillgå så det är dumt att ljuga i dagens övervakade samhälle.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-10-24 kl. 13:40.
Citera
2022-10-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Någon som har insyn i hur polisen arbetar under förhör i såna här lägen? Har dom tillgång till lögndetektor/polygraf?
Känns som att detta skulle kunna vara en rimlig teknik att använda sig av på MGM för att få ut ytterligare information.

När det är 2 misstänkta personer så brukar polisen spela dom mot varandra av vad man läst på tidigare fupar. Samt jobbar mycket i att försöka bryta ner dom psykologisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in