2022-10-23, 22:30
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast det mordet var ju planerat redan på förhand. Dessutom var BO och MGM bästa vänner, inte ytligt bekanta eller i konflikt. Tror knappast det var planerat att röva bort TT
Jo, fast "skulle knappast tro det var planerat" tänkte nog alla om det fallet jag länkade, tills dom erkände att dom planerat i ett halvår.
Citera
2022-10-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
TT har aldrig gått ifrån lägenheten troligtvis.
Sett till vad vi fått bekräftat och verkligen vet så finns det heller ingenting alls som binder TT till lägenheten vid något tillfälle. Det enda vi vet är att polisen anser sig säkra på att telefonen befunnit sig där sent under natten. Det är fullt rimligt att TT aldrig befunnit sig i lägenheten alls.

Dunsarna gör det väl dock troligt att någonting har inträffat där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
En hund hade ju markerat om det låg kroppsdelar i lägenheten. Håller det som osannolikt

Inte i lägenheten. Jag tänkte på källarförråd eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det stod ju att den ena släpptes på fri fot, så helt uteslutet är det inte. Om han då kände JJ och MH så finns det inget som säger att han inte kan vara inblandad, högst intressant skulle jag säga.

Dem kände garanterat inte JJ eller MH. Dem hyrde lägenheten i andra hand, var inte härifrån överhuvudtaget och har som jag förstått det inte var här i stan efter heller. Det är alltså inga Vetlanda-bor, ingen här som känner dem.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag tror dig!
Men det kanske dröjer lite om kroppen är instoppad i någonting. Plastsäck i resväska t.ex.
Om dom virat in nån plast, sen en resväska, men det skulle ändå sippra igenom lukt tror jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Och därför är det märkligt att cykeln dyker upp där den dyker upp. Om hon var på väg hem.

Och nu uppgifter om personer som går med ficklampa på spåret vad ska man tro? Exakt var sågs de längs spåret kan man tänka?

Jag tänker som någon annan skrev, att den helt enkelt stod utanför Storgatan 71 till någon kom på att den inte borde stå där och bara drog iväg med cykeln för att "gömma" den.
Citera
2022-10-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
OK, tack för infon.

BARA TEORI

Frågan är ju om tjejerna(JJ&M) lämnade lägenheten efter kl 03 och dunsarna lät när dem lämnade lgh. När dem begav sig till MCD.

Vet ju ej vilka som bor i trapphuset men det skulle ju kunna vara någon annan som kommer hem efter kl 03. Som har varit ute och festat också.

Men den här grannen verkar ju specificera att det är just JJ lgh. Undra vad hen gjorde uppe så sent eller om det är väldigt lyhört där.
För att observera det.

Finns det ens bevis förutom det MGM sagt att de var på McDonalds??
Jag tror hela McDonalds historian är fabricerad för det är då de mördade och gjorde sig av med Tove.
Citera
2022-10-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Om nu M,J och T var överens och de tre lämnade lägenheten tillsammans. Samtidigt som M och J skulle till mc Donalds och T skulle hem.
Varför skulle då T svänga av med sin cykel för att hamna vid Gränsgatan? När det borde vara enklare att gå Storgatan fram och svänga av vid Borgmästaregatan för att ta sig till vintergatan ?

Hände något vid Vetlanda kyrka som gjorde att cykeln till slut hamnade på Gränsgatan ?

Ett longshot är att hon var osäker på vägen trots local? Hur ofta var hon hemma hos JJ och skulle tillbaka till pappa? Och full och trött?
Citera
2022-10-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, det är svårt att beskriva lukten, men det går helt enkelt inte att missa.
M kvalmigt och pepprigt på samma gång, den etsar sig fast går inte att ignorera, man kan förnimma stanken som om den fastnat på en själv ett bra tag. Motbjudande varenda cell i ens kropp vet instinktivt vad det är frågan om.
Citera
2022-10-23, 22:36
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilken neger?
Har du läst tråden? Om inte kanske läge att göra det i stället för att ställa idiotiska frågor..
Citera
2022-10-23, 22:36
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Dem kände garanterat inte JJ eller MH. Dem hyrde lägenheten i andra hand, var inte härifrån överhuvudtaget och har som jag förstått det inte var här i stan efter heller. Det är alltså inga Vetlanda-bor, ingen här som känner dem.

Jag skrev att det var en vetlandabo som skrev om den händelsen tidigare i tråden. Att det skedde i huset som TT cykel stod parkerad.
Citera
2022-10-23, 22:38
Medlem
Skulle en exempelvis strypt människa kunnat sättas på cykel. Med två GM som stöd för att rullas bort till området kring församlingsgården/Vetlanda kyrka för tillfällig förvaring. För att senare fraktas bort i bil ?

Området ligger ju bara tvärs över gatan där J bor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in