2022-10-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej hen skrev faktiskt inte att J.J sålde droger till elever- hon skrev att J använder droger själv,

Det var min egen spekulation på inlägget och inte referat till någon artikel.

Det jag mena var mer en tanke om TT kände till något om det här med drogerna och ev om JJ sålde som hon var emot.

Många missbrukare börjar sälja själva för att finansiera sitt eget drogmissbruk. Det är en dyr livsstil.

Det är bara en teori om motivet till konflikten.
Citera
2022-10-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Jag har svårt att se att det skulle vara på något annat sätt.
Säg nu att det var nån gång efter 11 på söndagen som pojkvännen ringer till JJ.
Hur nojig hade hon blivit isåfall om cykeln hade stått kvar? Och kånka runt på den 200m bort till Gränsgatan mitt på dagen.
Stor risk att någon skulle uppmärksamma henne. Vill minnas att det finns uppgifter om att cykeln låg på marken på morgonen och att någon ställde den mot huset.
Missade att söka efter det inlägget men jag utgår från att den personen pratat med polisen om detta och kan ange tid för detta.

Att JJ skulle flytta en cykel vid 11, låter högst otroligt då hon både riskerar att bli upptäckt samt att grannarna säkerligen varit ute och traskat innan dess (behöver så klart inte vara så eftersom det är helg).
Under den 200m långa promenaden med en cykel som vi får anta redan är låst hos JJ, bärandes/dragandes på bakhjulet drar många nyfikna ögon till sig, så det kan vi nog helt utesluta eftersom även polisen bad om iakttagelser som rörde TT cykel under lördagsnatten-söndags fm om jag inte missminner mig.

Sen vet vi INTE säkert om denne boende på Gränsgatan som ska ha ställt cykeln mot väggen då den låg slängd existerar, eftersom det inte är något polisen har gått ut med. Om så är fallet bör polisen följt upp det.
Har denne då angett tid som cykeln ställdes upp har vi en bättre tidslinje över när cykeln forslats bort, men jag känner mig nog rätt säker på att det är kring 4 snåret det görs.
Ja om den förflyttas av JJ så är det troligen någon gång runt 4-tiden på natten. I alla fall efter att JJ har kommit hem från donken. Troligen även efter att de har transporterat bort kroppen.
Om hon har haft ihjäl TT så borde hon ha cykelnyckeln, men teoretiskt så kan hon ju ha glömt att ta med den och då fått bära eller släpa cykeln på något sätt.
Troligen var det hon som ställde cykeln mot väggen eftersom det inte går att hitta någon källa till påståendet om att någon skulle ha rest cykeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det underliggande är ofta en drivande faktor i folks handlande och intressant att spekulera vidare i när vi inte har mer information att gå på.

Att ventilera tankar som vi gör på FB är långt ifrån att tro på något.

Var och en är kapabel till sin begränsning.

Nej jag pratar om denna ”Anna ” som var med i annonsen .
Och frågade oxå om denna på bild var Anna vilket jag fick svar på redan då .
Har aldrig skrivit att JJ är kompis med reportern utan med ”ANNA ”
Är det fel med det ?
Och att reportern har setts på Brinell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Nej jag pratar om denna ”Anna ” som var med i annonsen .
Är det fel med det ?
Och att reportern har setts på Brinell.

Inte annons utan tidningsklipp
Citera
2022-10-28, 09:34
Medlem
[quote=modig39|82201968]Nej jag pratar om denna ”Anna ” som var med i tidningsklippet
Är det fel med det ?
Och att reportern har setts på Brinell.[/QUOTE

]

Tidningsklippet menar jag
Citera
2022-10-28, 09:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
[...]
Polisen om hämtningar och förhör:
Flera personer har tagits in till förhör. Vissa vittnen har blivit kallade upp till 4 gånger. (AB 28 okt)
[...]

Man kanske kan gissa sig till att JJs far är en av dem som har blivit kallad till förhör flera gånger. Möjligtvis även bartendern på Nöjet.

Kan inte låta bli att fundera på om JJs far kan vara insyltad i det hela på nått vis.
Citera
2022-10-28, 09:36
Medlem
Citat:
Vem vet, de kanske de har
Men i så fall borde nog Polisen vara mycket tacksam om vi här på Flashback kan bidra med bra värdefull information som kan bidra till att utredningen får en bra skjuts framåt.
Citera
2022-10-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Har någon funderat på varför bara den ena av de två MGM ska genomgå en personutredning?

Var ju cirka 50 sidor om huruvida väg X eller Y gick förbi det där naturreservatet och gud vet vad för irrelevant, så jag kan ha missat det.

Själv utgår jag från att personutredningen avser JJ och tänker att beställningen av personutredningen för bara en av de två bör vara väldigt indikativt för vem de anser som drivande/utförande.

Jag tänker att det då kanske är så att MT bara misstänks hålla inne med information alt. bara varit medhjälpare efteråt, men inte den aktiva, dvs JJ.

Vad jag tycker mig tyda i bilagorna så är det JJ som ska göra en persunutredning.
En personutredning görs för att ha en grund i hur en ev påföljd är lämplig för den dömde.
Det kan tex göras om man misstänker/har grunder för att den åtalade har psykiska besvär, alkoholmissbruk, narkotika eller kriminalitet.
Som vi fått höra här på FB så florerar det lite narkotika bland många i "gängen" så det kan tänkas vara därför hon ska genomgå detta.
Citera
2022-10-28, 09:40
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Vilken avdelning på Eksjö Lasarett/Höglandssjukhuset sommarjobbade Tove på ?
och vilken skola i Vetlanda jobbade Tove på innan hon försvann?
Och den lila cykeln av modell Neptun Atlantica som också figurerar i utredningen
Är den cykeln är inköpt på Bengtssons fritidsbutik i Korsberga någon som känner Tove har pejl om cykeln?

Hon arbetade inte på en specifik avdelning utan med att transportera patienter och sängar mellan olika avdelningar.

Vet inte vad skolan heter, men en låg/mellanstadieskola i Vetlanda. Framgår även av Aftonbladet som intervjuat folk där.

Har ingen aning om var cykeln är köpt eller vilken relevans det har i sammanhanget
Citera
2022-10-28, 09:41
Medlem
Citat:
Vad jag tycker mig tyda i bilagorna så är det JJ som ska göra en persunutredning.
En personutredning görs för att ha en grund i hur en ev påföljd är lämplig för den dömde.
Det kan tex göras om man misstänker/har grunder för att den åtalade har psykiska besvär, alkoholmissbruk, narkotika eller kriminalitet.
Som vi fått höra här på FB så florerar det lite narkotika bland många i "gängen" så det kan tänkas vara därför hon ska genomgå detta.

Kan det vara så att man har drogtestat JJ och MH? Och fått positivt svar på det.
Citera
2022-10-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Hon arbetade inte på en specifik avdelning utan med att transportera patienter och sängar mellan olika avdelningar.

Vet inte vad skolan heter, men en låg/mellanstadieskola i Vetlanda. Framgår även av Aftonbladet som intervjuat folk där.

Har ingen aning om var cykeln är köpt eller vilken relevans det har i sammanhanget
Tack för svaret BörjeBandit och då vet vi det och hur länge hade Tove planerat att plugga till läkare på läkarutbildningen i Linköping?
Citera
2022-10-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Tack, och ja, jag mindes att det var en uppskattning men i mina ögon också en trolig sådan. Orkade bara inte leta åt det 100-tals sidor bak i tråden då det viktiga inte var det spekulerade antalet, bara att den personen jag citerade felaktigt påstod något annat.

Ja precis, har sett alla dessa inlägg om felaktiga påståenden.
Det är därför viktigt att både nya och gamla i tråden tydligt skriver vad man TROR/SPEKULERAR/FUNDERAR så inget blir som i viskleken. Är också viktigt att man försöker i den mån det går att använda SAMMA ord som polisen gått ut med eller som man på ett eller annat sätt kan bekräfta.
Dvs bilen är RÖD, inte rosa och inte vinröd.

Vi alla vill förmodligen att TT hittas och i stundens hetta är det lätt att blanda ihop, sväva ut i massa trams vilket är mänskligt, men i det här sammanhanget är det nog väldigt bra att man ändå är noggrann med hur man formulerar sig och VAD man faktiskt skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in