2022-10-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Östra Slottsgatan är en liten uppförsbacke. Den lutningen måste man ändå ta någonstans när man ska upp till rondellen vid korsningen Torngatan/Vasagatan, men jag ser ingen direkt anledning att ta smågatorna när det finns cykelbana.

Precis. Och därför är det märkligt att cykeln dyker upp där den dyker upp. Om hon var på väg hem.

Och nu uppgifter om personer som går med ficklampa på spåret vad ska man tro? Exakt var sågs de längs spåret kan man tänka?
Citera
2022-10-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med dunsar hörde vi om i fallet W i Uddevalla, och hon mördades.

Resväska är inte osannolikt.
Exakt det jag kopplar det till med, tänker att det är då hon blivit mördad.
Citera
2022-10-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Säkert väldigt noga. Ett lik luktar fan efter en vecka, jag har känt den lukten och det skulle lukta i hela huset
Luktar det lika starkt om den är blandad med låt säga hästskit?
Citera
2022-10-23, 22:27
Medlem
Polisen trappade ner sin särskilda sökinsats i fredags och meddelade att man inte skulle söka lika aktivt längre. Betyder det att man tror att hon är avliden?
Citera
2022-10-23, 22:27
Medlem
Om ingen kollat, kolla gruvan.. Den ligger 1.5 mil bort o det kan vara en möjlig plats att gömma ett lik på.
Citera
2022-10-23, 22:28
Medlem
Om nu M,J och T var överens och de tre lämnade lägenheten tillsammans. Samtidigt som M och J skulle till mc Donalds och T skulle hem.
Varför skulle då T svänga av med sin cykel för att hamna vid Gränsgatan? När det borde vara enklare att gå Storgatan fram och svänga av vid Borgmästaregatan för att ta sig till vintergatan ?

Hände något vid Vetlanda kyrka som gjorde att cykeln till slut hamnade på Gränsgatan ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hur lång tid tog det innan man hittade W:s huvud?
Jag vet inte, men jag har städat efter ett lik som varit död en vecka, det luktar, det går inte att missa. Kanske ett enda huvud inte luktar så mycket, det beror väl på att det bara är en hjärna i, men en hel kropp luktar. Starkt, och illa.
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-23 kl. 22:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Okej är det därför han har flyttat runt på olika adresser? I så fall tack för svar…
Vet man om de hade distansförhållande under denna tiden eller när blev dem tillsammans?

Förmodligen därför, ja.
Jag vet tyvärr inte. Det är lite knepigt när han inte har sociala medier, kan inte finna en enda bild på honom, känner igen namnet otroligt mycket och om det är den personen som dyker upp i huvudet så har jag faktiskt arbetat med honom förr, men svårt att avgöra när jag inte kan se en bild liksom. Vet somsagt bara folk som vet vem han är, och därför vet att han studerat iallafall.
Citera
2022-10-23, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Luktar det lika starkt om den är blandad med låt säga hästskit?
Ja, det är svårt att beskriva lukten, men det går helt enkelt inte att missa.
Citera
2022-10-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag funderade på det tidigare idag, och det har hänt mer än en gång att polisen har missat ett lik i den fastighet gm bor i.

Jag vet inte om det finns källare eller vind i huset.

Vind finns, men det är där JJ har sin lägenhet. Finns alltså två vindslägenheter med snetak och inget där över.
Citera
2022-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag vet inte, men jag har städat efter ett lik som varit död en vecka, det luktar, det går inte att missa. Kanske ett enda huvud inte lukter så mycket, det beror väl på att det bara är en hjärna i, men en hal kropp luktar. Starkt, och illa.

Jag tror dig!
Men det kanske dröjer lite om kroppen är instoppad i någonting. Plastsäck i resväska t.ex.
Citera
2022-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag tror dig!
Men det kanske dröjer lite om kroppen är instoppad i någonting. Plastsäck i resväska t.ex.

En hund hade ju markerat om det låg kroppsdelar i lägenheten. Håller det som osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in