2022-10-23, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är givetvis totalt godtyckligt nonsens. Kvinnor frias ju i detta landet när dom kör in dildos i röven på sovande män samtidigt som män döms för oralsex, oralsex som dessutom redan skett. Att någon någonsin har dömt för något så jävla sinnessjukt säger ju allt, det skulle aldrig ha hänt i ett vettigt demokratiskt land med rättssäkerhet.

Frågan är ju snarare hur många psykfall som orkar dra detta vidare. Joel Kinnaman, Josef Loco, IG bruden som blev gruppvåldtagen i 8 timmar, Cissi Wallin osv osv alla historier vi hör om våldtäkt är ju fejk. Bevisbart uppenbart ljug och svenskor vet att det är totalt riskfritt att falskanklaga män. När man har den dynamiken i ett samhälle är ju givetvis det absolut sista man skall göra är att ge kvinnor ännu mer luft och anledningar att fejkanmäla.
Fast det är ju alltså inte nån som dömts för ställningsbyte eller för att ha "dragit ut den och kört in den igen".
Citera
2022-10-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Rätt kasst sätt att försöka tjäna en slant på eftersom 95% av anklagelserna aldrig hamnar i domstol och att processen vanligtvis tar år från händelse till fällande dom.

Om det är frivilligt sex där mannen är känd blir det garanterat rättegång om tjejen kan fantisera ihop en bra saga.
Dessutom får hon skadestånd även om mannen inte blir fälld.
Lätta pengar för tjejen.
Citera
2022-10-23, 14:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det är ju alltså inte nån som dömts för att ställningsbyte eller för att ha dragit ut den och kört in den igen.

Jojo. Folk har dömts för VÅLDTÄKT när det handlar om att köpa sex tom. Varför sitter du och ljuger? Glöm ställning, glöm hål. Nu för tiden måste du veta att hennes ja kanske inte byter ja eftersom hon är ett traffickingoffer.
Citera
2022-10-23, 14:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
SVTs artikel styrker inte dina påståenden men bra försök stumpan.

Jo artikeln styrker ett av mina påståenden.

Artikeln var ett exempel jag gav dig. Meningen var att visa dig att det finns statistik och information om dessa ämnen.

Men eftersom du är totalt oförmögen att förstå de enklaste saker så är det helt lönlöst att diskutera något överhuvudtaget med dig.
Citera
2022-10-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo artikeln styrker ett av mina påståenden.

Artikeln var ett exempel jag gav dig. Meningen var att visa dig att det finns statistik och information om dessa ämnen.

Men eftersom du är totalt oförmögen att förstå de enklaste saker så är det helt lönlöst att diskutera något överhuvudtaget med dig.

Varför ljuger du, det är helt uppenbart att dina påståenden inte styrks av den artikeln, t.ex. andel falskanmälningar. Du gissade bara.
Citera
2022-10-23, 14:34
Medlem
Citat:
Helt klart kan karriären grusas av att inte vara woke och sosse ja, fakta spelar ingen roll då.

Jag skiter väl i ditt ex.

Du skrev själv att ingen man någonsin har tafsat på dig och jag förklarade att dina chanser inte ökar direkt när du bara blir äldre, fulare och fetare. Fick du inget tafsande när du var ung är det totalt hopplöst för dig nu oavsett hur mycket du bönar och ber om det.

Nej, karriären grusas av att visa en partisk sida som går över gränsen. Det gör att folk ser på advokaten som oseriös. Man ska vara vass och saklig som advokat (tänk Silbersk*y) utan att vara partisk.

Ja, det skrev jag, att ingen främmande kvinna eller främmande man har tafsat på mig. Men du fattar väl ändå utifrån det sammanhang jag skrev det, att det inte är vad jag vill ska ske? Jag börjar fatta vad Jenny9 menar med de "autistiska i tråden". Hon menar nog att du är en av dessa. Du uppvisar tydliga sådana tendenser, när du inte förstår vad man skriver. Men nu förtydligar jag det för dig: ingen främmande kvinna/ingen främmande man har tafsat på mig och det är jag glad över. Så. Förstår du nu?

Och hur som helst: du inser väl någonstans att det är utsattheten som får kvinnor (och män) att anmäla sexuellt ofredande? De vill sätta hårt mot hårt och slippa känna den där utsattheten.
Citera
2022-10-23, 14:35
Medlem
Citat:
Nej det är för mig som att man har sex med ett barn, så absurt osexigt att jag hellre skiter i det.

Alla har vi olika sexuella preferenser.
Citera
2022-10-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, karriären grusas av att visa en partisk sida som går över gränsen. Det gör att folk ser på advokaten som oseriös. Man ska vara vass och saklig som advokat (tänk Silbersk*y) utan att vara partisk.

Nej ska du göra karriär som jurist ska du vara woke, sosse och feminist.
Är du emot detta är du körd.
Citera
2022-10-23, 14:37
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte när fejkanklagser står som spön i backen. Vad du har gjort och inte är igen totalt irrelevant. Det är hennes upplevelse i efterhand och hörsägen du döms på och inte på vad som faktiskt har hänt. Du är ju naiv som en 10 åring helt seriöst.

Som spökar i backen? Kan du länka några? 95% når aldrig ens ett domstolsbeslut.
Citera
2022-10-23, 14:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Varför ljuger du, det är helt uppenbart att dina påståenden inte styrks av den artikeln, t.ex. andel falskanmälningar. Du gissade bara.

Har du någon läsförståelse överhuvudtaget? Påstod jag att artikeln gav underlag för mina påståenden?

Om man nu är ett troll som du är - fine. Men vad jag aldrig har förstått det är hur man trots det vill framställa sig som totalt urbota korkad. Har du ingen självrespekt överhuvudtaget?
Citera
2022-10-23, 14:38
Medlem
Citat:
Om det är frivilligt sex där mannen är känd blir det garanterat rättegång om tjejen kan fantisera ihop en bra saga.
Dessutom får hon skadestånd även om mannen inte blir fälld.
Lätta pengar för tjejen.

Man får inte skadestånd om ingen blir fälld.
Citera
2022-10-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Som spökar i backen? Kan du länka några? 95% når aldrig ens ett domstolsbeslut.

För att mannen är en neger som inte har identifierats ja, men kolla de fall där mannen är känd och båda är överens om att sex har förekommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in