2022-10-23, 13:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, bara för att du kör på ettan betyder inte att du på eget bevåg kan växla upp till tvåan hur som helst. Båda måste vara med på det.

Siljan fallet gällde det bara munnen. Hon suger, dom knullar, han drar ut och kör in i hennes mun igen och det var oaktsam våldtäkt. Så skall man hårdra det så även vid samma hål kan du åka dit. Du kan inte byta från missionären till doggy hur du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, hon var ok med jag gav henne en verbal komplimang, hon var ok med att gå fram till mig, sätta sig i min famn och kyssas med mig. Hon hade inte varit ok med att jag tog mina 3 meter långa armar och klämde på hennes rumpa och tog henne på snippan. Så pass väl kände jag henne, att jag med säkerhet kan veta detta. Nu känner jag henne förvisso inte längre. Men hur hon var då vet jag.

Nja, de fall jag läst om handlar inte om att "byta ställning", utan snarare om att "byta hål" utan samtycke. Där har det blivit fällande dom. Tex. att gå från vaginalt till analt samlag, utan att inhämta samtycke till byte av "hål". Även här har förövaren satt dit sig själv, vid förhör.

Fast i det scenariot var du redan i henne.
Citera
2022-10-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej inte alls. Att debattera hur lagarna ser ut gagnar inte en klient för mi ett mål tillämpas de lagar och prejudikat som finns. Debatt om hur lagarna bör förändras är alltså ovidkommande i ett existerande mål.

Det är klart du har annars skulle du inte vara så obsessed av detta.
Du får acceptera att det aldrig hände dig och nu är du för fet, ful och gammal så det kommer aldrig hända dig. Du kan inte kräva sexuella handlingar av någon, sex ska vara frivilligt.

Nej, det är det inte. Att advokater ger sig in i debatter = blir känt namn = får fler fall = får mer pengar = bra för advokaten. Får advokaten som debatterar dessutom klienter friade = ännu bättre publicitet = mer klienter = mer pengar. Så. Jag skulle inte lita för mycket på debatterande advokater om jag vore dig. Deras vinstintresse går inte att förneka.

Det är du som är besatt av det. Lägg av.
Jag är inte intresserad av att bli tafsad på av främmande människor och har aldrig varit intresserad av det. Däremot hade det varit trevligt om mitt ex skulle röra lite vid mig, det hade jag uppskattat. Mycket. Men givetvis är det inget jag kräver, det skulle vara olagligt, precis som du skriver. Och det är heller inget jag krävt av exet under de år som exet inte ville. Jag är laglydig och empatisk och inser den utsatthet mitt ex skulle känna om jag tog mig friheter mot exets vilja.

Kan du förstå den utsatthet en människa kan känna om denna blir utsatt för ett brott? Det är den utsattheten som får kvinnor att anmäla sexuellt ofredande. Nämligen.
Citera
2022-10-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Det hade hon som sagt var aldrig tillåtit, innan vi känt varandra. Två meter av min arm hade rykt. Hon var en väldigt feminin kvinna, men hård när det kom till sådant. Det hade hon aldrig godtagit. Tro mig på mitt ord.
Citera
2022-10-23, 13:55
Medlem
Citat:
Siljan fallet gällde det bara munnen. Hon suger, dom knullar, han drar ut och kör in i hennes mun igen och det var oaktsam våldtäkt. Så skall man hårdra det så även vid samma hål kan du åka dit. Du kan inte byta från missionären till doggy hur du vill.

Länka gärna! Skulle vilja se om det bara var att han liksom föreslog det eller om det fanns något mer tvingande eller oaktsamt inslag.

Hon kanske inte ville ha sitt eget fittslem i käften? Lite som att många inte gillar att hångla med en brud som fortfarande har hela ens sats kvar i käften. Kanske ville hon inte suga kuk just då. Hade du blivit putt om någon körde in en kuk i munnen på dig när du inte ville ha en kuk där?

Japp, givetvis kan det bli våldtäkt om man ligger med någon missionären och sen, mot hennes vilja, knullar henne doggy-style. Säger sig självt. Kan lätt se ett scenario där bruden är blyg och snubben vill ha nåt mer visuellt, 'face down, ass up". Som bäddat för en oaktsam våldtäkt.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-23 kl. 14:00.
Citera
2022-10-23, 13:57
Avslutad
Citat:

Trams, finns många som byter ställning eller "drar ut och kör in igen" utan att det är det minsta olagligt..
Citera
2022-10-23, 13:57
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte. Att advokater ger sig in i debatter = blir känt namn = får fler fall = får mer pengar = bra för advokaten. Får advokaten som debatterar dessutom klienter friade = ännu bättre publicitet = mer klienter = mer pengar. Så. Jag skulle inte lita för mycket på debatterande advokater om jag vore dig. Deras vinstintresse går inte att förneka.

Inte i detta fall nej. Efter att Sargon förklarat läget skulle ingen man vilja välja honom som storvuxen man till försvarare som inte ens tror på en rättvis rättegång, då väljer man mycket hellre en späd kvinnlig advokat.

Citat:
Det är du som är besatt av det. Lägg av.
Jag är inte intresserad av att bli tafsad på av främmande människor och har aldrig varit intresserad av det. Däremot hade det varit trevligt om mitt ex skulle röra lite vid mig, det hade jag uppskattat. Mycket. Men givetvis är det inget jag kräver, det skulle vara olagligt, precis som du skriver. Och det är heller inget jag krävt av exet under de år som exet inte ville. Jag är laglydig och empatisk och inser den utsatthet mitt ex skulle känna om jag tog mig friheter mot exets vilja.

Kan du förstå den utsatthet en människa kan känna om denna blir utsatt för ett brott? Det är den utsattheten som får kvinnor att anmäla sexuellt ofredande. Nämligen.

Det dina tankar är fyllda med visar dina verkliga önskningar, detta är som en stor Freudian slip från dig.
Men du får acceptera att ingen man vill tafsa på dig, spelar ingen roll hur mycket du bönar och ber om det. Acceptera att sex ska vara frivilligt!
Citera
2022-10-23, 13:58
Medlem
Citat:
Japp fick 12 år dirr. Det finns ju egentligen inget mer ärligt än att köpa sex och dom åker ju för oaktsam våldtäkt trots att det är det mest frivilliga och planerade sexet som kan hända. Du spelar helt klart rysk roulett som man om du håller på för mycket med byte av ställningar och hål 2022.

Man kan ju också säga "jag vill ta dig analt" och om hon då ler och ställer sig på alla fyra med rumpan i vädret och säger "ta glidmedel först", så är det ett samtycke om "hål"-byte om du tar på glidmedel först. Och säger hon "ta mig hårt vaginalt i doggystyle" och du gör det, så har du samtyckt till byte av ställning. Kommunikation, du vet. Kan vara jädrigt sexigt också.
Citera
2022-10-23, 14:01
Avslutad
Citat:
Inte i detta fall nej. Efter att Sargon förklarat läget skulle ingen man vilja välja honom som storvuxen man till försvarare som inte ens tror på en rättvis rättegång, då väljer man mycket hellre en späd kvinnlig advokat.

Det dina tankar är fyllda med visar dina verkliga önskningar, detta är som en stor Freudian slip från dig.
Men du får acceptera att ingen man vill tafsa på dig, spelar ingen roll hur mycket du bönar och ber om det. Acceptera att sex ska vara frivilligt!
Vad tänker du om åklagare som till skillnaden från försvarare tycker att det är för få som döms?

(Du glömde att skriva att TomatKungen var fet, ful och gammal.)
Citera
2022-10-23, 14:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du kunde inte backa upp ett enda av dina tomma påståenden och det visar din kapacitet.

Så du är totalt jävla oförmögen att leta upp statistik på ämnet?

Jag har länkat statistiken förr, men jag är innerligt trött på alla jävla autister som bara sitter och rapar samma skit i tråd efter tråd.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

Som sagt, du kan ta ut tummen ur röven och leta statistik på nätet själv. Finns en hel del vid detta laget om både falska anmälningar osv.
Citera
2022-10-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad tänker du om åklagare som till skillnaden från försvarare tycker att det är för få som döms?

(Du glömde att skriva att TomatKungen var fet, ful och gammal.)

Har du exempel på det eller fantiserade du bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du är totalt jävla oförmögen att leta upp statistik på ämnet?

Jag har länkat statistiken förr, men jag är innerligt trött på alla jävla autister som bara sitter och rapar samma skit i tråd efter tråd.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

Som sagt, du kan ta ut tummen ur röven och leta statistik på nätet själv. Finns en hel del vid detta laget om både falska anmälningar osv.

SVTs artikel styrker inte dina påståenden men bra försök stumpan.
Citera
2022-10-23, 14:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Länka gärna! Skulle vilja se om det bara var att han liksom föreslog det eller om det fanns något mer tvingande eller oaktsamt inslag.

Hon kanske inte ville ha sitt eget fittslem i käften? Lite som att många inte gillar att hångla med en brud som fortfarande har hela ens sats kvar i käften. Kanske ville hon inte suga kuk just då. Hade du blivit putt om någon körde in en kuk i munnen på dig när du inte ville ha en kuk där?

Japp, givetvis kan det bli våldtäkt om man ligger med någon missionären och sen, mot hennes vilja, knullar henne doggy-style. Säger sig självt. Kan lätt se ett scenario där bruden är blyg och snubben vill ha nåt mer visuellt, 'face down, ass up". Som bäddat för en oaktsam våldtäkt.
`
Ja så den som ligger med svenskor är uppenbarligen dum i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Trams, finns många som byter ställning eller "drar ut och kör in igen" utan att det är det minsta olagligt..

?
Att det är totalt godtyckligt nonsens är liksom min poäng här....

Citat:
Man kan ju också säga "jag vill ta dig analt" och om hon då ler och ställer sig på alla fyra med rumpan i vädret och säger "ta glidmedel först", så är det ett samtycke om "hål"-byte om du tar på glidmedel först. Och säger hon "ta mig hårt vaginalt i doggystyle" och du gör det, så har du samtyckt till byte av ställning. Kommunikation, du vet. Kan vara jädrigt sexigt också.

Nej, snack sabbar sex. Vem fan orkar hålla på sådär.
Citera
2022-10-23, 14:08
Medlem
Citat:

Ja, han kan mycket väl ha bränt sina skepp. Han blev väl för känslomässigt engagerad. Och det håller inte för en advokat.

Du tror alltså att mitt ex är en man? Jag säger varken bu eller bä om den saken. Exet kanske är man. Exet kanske också är kvinna. Mitt ex är hur som helst den sexigaste människa jag någonsin sett, välsvarvad kropp, blont långt hår, blå ögon, mycket fina drag i ansiktet, fylliga läppar, naturlig solbränna, långa smala fingrar, mycket välskötta relativt långa naglar. Exet är den enda jag känner att jag skulle uppskatta om denna tog på mig, på ett sexuellt sätt. Den enda. Så är det med den saken. Och som jag skriver: jag accepterar absolut att sex ska vara frivilligt. Jag har för fasiken accepterat det i flera år, när jag och exet var ett par och exet inte ville ha sex. Sluta nu upp med att spela extremt lågbegåvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in