2022-10-22, 20:28
Medlem
Självklart skall samtycke finnas vid sex. Lagen om samtycke ger dock kvinnor en otrolig makt och bygger helt och hållet på att hon inte missbrukar den (vilket vissa kvinnor gör). Lagen kan exempelvis inte användas av män mot kvinnor utan är kvinnors egna gräddfil för att kunna sätta dit män som dom ogillar om dom skulle önska. Det ger henne möjlighet att hävda våldtäkt om ett samlag som hon i efterhand ångrar. Eller hävda våldtäkt om ett samlag som kanske inte ens har hänt i syfte att få ut skadestånd exempelvis.

Då jag själv blivit oskyldigt anklagad för våldtäkt av en tjej som inte klarade av att jag nobbade henne så blir jag extra provocerad av feminister som tycker att en kvinnas berättelse skall räcka som enda bevis för att få en man fälld för våldtäkt. Tjejen som anklagade mig hade jag inte ens varit i fysisk kontakt med. Detta var långt före metoo och samtyckeslagar som tur var men i dagens läge hade jag legat betydligt mer illa till om hon hade valt att gå vidare med det.

Alla män bör vara medvetna om riskerna det för med sig att ha sex med kvinnor och verkligen fundera innan om det är värt risken att bli oskyldigt anklagad.
Citera
2022-10-23, 02:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har läst domar och ser inte sällan i dessa domar att förövaren/förövarna inte sällan säger saker som gör att de i princip sätter dit sig själva. Det ihop med bevisning och vittnesmål som styrker offrets uppgifter, leder till fällande dom.

Och jo: det krävs bevis. Det räcker inte med "ord står mot ord och då dömer vi den MGM". Det krävs mer än så.
Använd inte abbreviationer du inte vet vad de betyder. MGM står för MedGärningsMan.
Att du läst "några" domar säger ingenting om vad du förstår ur dem.
Det jag letar efter är vad man faktiskt kan bevisa och ställer det mot "skyldig bortom rimligt tvivel.
Rimligen borde inte ens så många som 5% dömas i en rättsstat med de oddsen att två personer gått in i ett rum och "sovit" tillsammans.
Med de nya sorternas våldtäkter där flera personer våldtar en kvinna i timmar och dunkar hennes huvud i betongtrappor och liknande och sen spottar och pissar på henne som avslutning, borde det vara lättare att visa våldtäkt. Så länge ma slipper advokater som Elisabeth Massi Fritz som förlorar alla sina case.
Och då hade hon ändå frispår till den sortens fall och fakturerade miljoner för dem.

Hon var inte heller där för flickorna egentligen utan för att salta notan lite extra.
Citera
2022-10-23, 02:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Använd inte abbreviationer du inte vet vad de betyder. MGM står för MedGärningsMan.
Det jag letar efter är vad man faktiskt kan bevisa och ställer det mot "skyldig bortom rimligt tvivel.
Rimligen borde inte ens så många som 5% dömas i en rättsstat med de oddsen att två personer gått in i ett rum och "sovit" tillsammans.
Med de nya sorternas våldtäkter där flera personer våldtar en kvinna i timmar och dunkar hennes huvud i betongtrappor och liknande och sen spottar och pissar på henne som avslutning, borde det vara lättare att visa våldtäkt. Så länge ma slipper advokater som Elisabeth Massi Fritz som förlorar alla sina case.
Och då hade hon ändå frispår till den sortens fall och fakturerade miljoner för dem.

Hon var inte heller där för flickorna egentligen utan för att salta notan lite extra.

MGM = Misstänkt Gärningsman, inte Medgärningsman

"Använd inte abbreviationer du inte vet vad de betyder."
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-23 kl. 03:35.
Citera
2022-10-23, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

MGM = misstänkt gärningsman.

Ja, jag har läst några domar av de 31 domar som finns kring oaktsam våldtäkt. Finns inte en uppsjö av domar som gäller oaktsam våldtäkt, då det är ovanligt att någon döms för detta brott. Så, ja, några domar av de 31 stycken. Och det har krävts bevis.

Enligt en av dessa domar gällande oaktsam våldtäkt, blev förvisso inte kvinnans huvud dunkat i en betongvägg. Men de två förövarna (som sedan friades, medans hennes ex dömdes för oaktsam våldtäkt, då han visste om att hon inte ville ha sex med de två, men ändå lämnade henne ensam i ett rum med de två i ett utsatt läge då de hade börjat tafsa på henne) körde upp bilnycklar i underlivet på henne. Måste gjort riktigt ont. Tänk dig själv om någon kör upp bilnycklar analt på dig. Mot din vilja. Märkligt att de överhuvudtaget blev friade, men så är vår lag gjort. Bevis krävs att det var mot hennes vilja och inget hon gjorde på sig själv (vilket männen hävdar att hon gjorde). Men som sagt: vem fan skulle ta upp bilnycklar på sig själv analt eller i annan kroppsöppning? De två männen var dessutom kriminella och hade tvivelaktig bakgrund.
Citera
2022-10-23, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hur många rumpkläm ledde till ligg dock? Till giftermål? Vi behöver ju inte gå till extremer utan en snygg 25 årig man och snygg 25 årig kvinna.

Ingen aning. Om rumpklämmaren var snygg och charmig, så kanske det ledde till giftemål eller ligg eller både ock. Men hur många snygga och charmiga personer går och klämmer andra på rumpan? Verkar rätt ocharmigt att göra så.
Citera
2022-10-23, 05:34
Medlem
Citat:
Ingen aning. Om rumpklämmaren var snygg och charmig, så kanske det ledde till giftemål eller ligg eller både ock. Men hur många snygga och charmiga personer går och klämmer andra på rumpan? Verkar rätt ocharmigt att göra så.

Så det är inte rumpklämmare i sig du ogillar utan bara om de inte är snygga.
Citera
2022-10-23, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så det är inte rumpklämmare i sig du ogillar utan bara om de inte är snygga.

Jag har aldrig blivit klämd på rumpan, så jag vet inte. Men jag tänker mig att jag skulle finna det som rätt otrevligt om någon främmande person klämde mig på privata delar. Oavsett om den var snygg eller inte. Jag föredrar att folk raggar på mig med ord. Och jag föredrar att ragga på folk med ord.

Men nu handlar det inte om mig. Utan JordenIsPlatt skrev om hur många ligg/giftemål som tillkommit av kläm på rumpan. Och vad gäller den biten så kan jag tänka mig att det tillkommit något enstaka, om rumpklämmaren är snygg och charmig och faller den som blir klämd på rumpan, i smaken. Risken är dock stor att andra, precis som jag, finner rumpklämmande som ocharmigt, även om det är en snygging som klämmer till.

Hur tänker du själv? Om en snygg, ung charmig kvinna kom och klämde dig på kuÄken? Hade du blivit glad då? Eller hade du tänkt att hon var en gränslös störd kvinna som du bör akta dig för? Eller hade det blivit ligg och giftemål? Eller anmälan?

Hur hade du känt om en ful rugguggla till dam kom och klämde dig på kuÄken? Ligg och giftemål? Eller anmälan?

Om en stor stark man klämde dig på rumpan? Ligg och giftemål? Eller anmälan?
Citera
2022-10-23, 06:01
Medlem
Citat:
Jag har aldrig blivit klämd på rumpan, så jag vet inte.

Jag kan förstå varför.
Citera
2022-10-23, 06:03
Medlem
Citat:
Hur tänker du själv? Om en snygg, ung charmig kvinna kom och klämde dig på kuÄken? Hade du blivit glad då? Eller hade du tänkt att hon var en gränslös störd kvinna som du bör akta dig för? Eller hade det blivit ligg och giftemål? Eller anmälan?

Det har hänt och jag blev inte upprörd över det, mest kul.
Skulle aldrig blanda in polisen för en sådan skitsak, om jag inte gillade det skulle jag bara undvika den kvinnan så är saken ur världen.
Citera
2022-10-23, 06:07
Medlem
Citat:
Jag kan förstå varför.

Nej, det betvivlar jag.
Jag har i princip väldigt sällan varit på krogen. Kanske endast 12 gånger i hela mitt liv. Och då är AW inräknat i detta, vilket brukar avrundas vid 22-tiden innan folk blir dräggfulla och tafsande. Därtill är jag lång och stark.

Jag har alltid föredragit hemmafester, med folk jag känner väl eller privata evenemang, också med personer jag känner väl och med musik jag uppskattar att höra. Eller gå till någon mysig kvartersbar med någon dejt. Det är väl det som jag främst har gjort.

Men du svarade inte på mina frågor.

Hur hade du känt om en ful rugguggla till dam kom och klämde dig på kuÄken? Ligg och giftemål? Eller anmälan?

Om en stor stark man klämde dig på rumpan? Ligg och giftemål? Eller anmälan?
Citera
2022-10-23, 06:09
Medlem
Citat:
Det har hänt och jag blev inte upprörd över det, mest kul.
Skulle aldrig blanda in polisen för en sådan skitsak, om jag inte gillade det skulle jag bara undvika den kvinnan så är saken ur världen.

Och om en man gjorde det? Vad skulle du känna då?
Citera
2022-10-23, 06:10
Medlem
Citat:
Och om en man gjorde det? Vad skulle du känna då?

Jag skulle inte gilla det men totalt överdrivet att blanda in polisen och dra igång ett åtal mot personen. Rent fjantigt och slöseri med skattepengar och resurser som bör användas bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in