2022-10-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifa16fut85
Testade lenghtly-laget lite igår. Märkte stor skillnad på framförallt Zaniolo som kom ifrån sina ytterbackar på ett bra sätt men sen var klart mer begränsad än t.ex. Diaby när det kom till att dra nästa försvarare eller vrida upp för inspel. Abraham och Sörloth otroligt kantigt där inne. Alla spelare är i princip UT så blir att gå tillbaks. Spelare som Sörloth IF med 84 lär knappast sjunka i värde, snarare stiga en del när det kommer fler sbc'er som kräver totw med lite högra värden längre fram. Borde ju gälla Muriel också. Har 600k-isch men de stålarna känns värdelöst att investera nu. Håller på dem och kör UT fram till jul är min tanke eller iaf tills jag vunnit 100 rivals med minst 7 förstägda. Om man vill investera cashen i spelare som stiger framöver, vad är era bästa tips då? Förra året kunde man ju köpa t.ex. Ruben Dias den här tiden för 3-4k och sen sälja för 17k typ när det gått ett par månader.

Tycker det är svårt att sia om investeringar nu

Discard if kan man ju aldrig gå back på, men e svårt att göra coins på också

Kommer ju ett VM läge snart också,är det länkat med FUT kontot så kan marknaden gå bananas
Citera
2022-10-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Vet inte riktigt hur reglerna är kring detta, men kan man sälja sina mynt? Jag har 1,4 miljoner som jag funderar på att sälja, säljer man då hela kontot?

Ingen? Really. Behåller det nog ändå känns riktigt fint med OGs som Ronaldo och Messi i laget.
Hur tror ni värdet kommer vara på de lirarna? Får lite ångest när jag inte är inne o kollar varje dag. Mbappe förlorade jag 200k på över en natt bara då han på något vis steg med med så mycket
Citera
2022-10-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Tycker det är svårt att sia om investeringar nu

Discard if kan man ju aldrig gå back på, men e svårt att göra coins på också

Kommer ju ett VM läge snart också,är det länkat med FUT kontot så kan marknaden gå bananas

Det förra VM läget vill jag minnas inte var kopplat till FUT kontot. Men att man i typ var fjärde, femte pack fick ikoner.

Tror du att det blir någon ändring från det konceptet?
Citera
2022-10-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ingen? Really. Behåller det nog ändå känns riktigt fint med OGs som Ronaldo och Messi i laget.
Hur tror ni värdet kommer vara på de lirarna? Får lite ångest när jag inte är inne o kollar varje dag. Mbappe förlorade jag 200k på över en natt bara då han på något vis steg med med så mycket

Misstänker att priserna på vanliga guldkort bara kommer sjunka

Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Det förra VM läget vill jag minnas inte var kopplat till FUT kontot. Men att man i typ var fjärde, femte pack fick ikoner.

Tror du att det blir någon ändring från det konceptet?

Har för mig att coins var samma, så alla sålde av sina spelare och marknaden sjönk som en sten
Citera
2022-10-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Misstänker att priserna på vanliga guldkort bara kommer sjunka

Har för mig att coins var samma, så alla sålde av sina spelare och marknaden sjönk som en sten

Ja, jag kommer inte ihåg med coinsen, men en skillnad nu är ju att VM inträffar under vintern. Sist var det på sommaren, då spelet redan var ”dött”. Blir spännande i vart fall.
Citera
2022-10-20, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Ja, jag kommer inte ihåg med coinsen, men en skillnad nu är ju att VM inträffar under vintern. Sist var det på sommaren, då spelet redan var ”dött”. Blir spännande i vart fall.

Yes, därför är dwt lite svårt att förutse vad som skall hända

Men jag tycker redan att man ser tendenser till att priser sjunker och att spelare är billigare än tidigare år

(Behöver ju såklart inte alls ha med VM att göra)
Citera
2022-10-20, 05:36
Medlem
Citat:

Har ingen erfarenhet kring att sälja coins men har sett folk skrivit de kunde få 100+ euro för 1 mille i början. Om du inte är grym på att trejda så tycker jag det är småpengar för 1m+

Alla guld kommer gå mer, Mbappe är den som kommer hålla bäst värde. Ett normalt år borde han hålla ca 1 mille till TOTY. Vad VM kommer innebära är väldigt svårt att veta.

Tror du att Mbappe/R9 gör så du kommer på en bättre nivå i tex WL? Att du typ får ihop 14 vinster istället för 11?

Jag gillar att köpa spelare till lågt pris på fredagar, spela WL och sälja av på lördag eller hålla någon dag till om de är live kort eller precis försvunnit ur packet.

Men har ett helt UT lag som jag väldigt enkelt klarar 11 vinster med i WL , och kommer lägga alla mina coins på upgrade paket, Leauge SBC för att ha så många paket till TOTY som möjligt.

Det funkade bra förra året då fick jag ca 9 TOTY och efter sålt alla tradeble 9 mille.
Citera
2022-10-20, 06:56
Medlem
If-trading, bra eller anus?

Köpa 84-86 rated för discard?

Hur länge hålla dom?
Sälja till vilket pris?
Går de ens upp i pris?
Citera
2022-10-20, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majvor666
If-trading, bra eller anus?

Köpa 84-86 rated för discard?

Hur länge hålla dom?
Sälja till vilket pris?
Går de ens upp i pris?

Det kommer troligen inte bli som tidigare år att alla IF blir 50k+ . Med tanke på det varje vecka släpps IF upgrade. Men att köpa 84-86 gärna med bra nation eller att de är användbara typ muriel eller Sörloth kan inte gå fel.

Jag köper en av varje och glömmer bort dem, för eller senare kommer man kunna sälja dem för 20-30k.

Vill du göra snabba flips är der bättre att köpa promo kort som går ur packs på fredagar när det blir panik.

Sälja av fredaga kvällar eller testa dem och sälja lördagar.
Citera
2022-10-20, 20:35
Medlem
Har förlorat 28 av dom senaste 30 matcherna efter patchen. Innan det var det tvärtom. Dags sälja skiten och återgå till att låta bli att köpa det. Samma visa varje år, börjar bra, sen några veckor senare är det patch och tillbaka till arkad, kontringsspel och genomskärare.
Citera
2022-10-21, 09:14
Medlem
sonofnatures avatar
Jag å en polare har ett konto ihop
Vi kör varannan halvlek när vi ses
Vi ej kört så mycket i år
Men öppna det 100 k paketet igår
Untrade från 3 mål / vinster med köpt spelare från marknaden

Special lwb i franska ligan
Nice tönkte vi
Vi precis börjat liksom
Sen wtf benzema
Fan va skoj
Sen mbappe ser vi 😂

Så lwb , benzema å mbappe i samma
Bygger ihop ett lag fort å kör ett par matcher!
Helt ospelbart
Mbappe va som en snigel å kunde knappt springa ifrån någon
Spelet va så jävla segt
Visst säkert bättre nästa gång

Men så osmakligt detta när vi ska prova laget så . Man blir fan besviken
Spelet har inte funnits ute länge , brukar väl ändå va helt ok första månaden
Citera
2022-10-21, 10:15
Medlem
de verkar ha ändrat en del med patchar?

tycker spelet går fortare nu. målvakter inte lika värdelösa som de var i början, när de typ aldrig tog låga skott, nu är ett friläge inte alls garanterat mål

men flera buggar kvarstår:

radarn försvinner under match, krävs nån form av avblåsning för att få tillbaka den
menyer otroligt sega och kan hänga sig på "laddar", får starta om spelet
max 30 spelare till försäljning i webapp
dyker upp reklam för nåt paket varje gång jag startar UT, som jag redan klarat
settings nollställs rätt ofta, vilket märks när man stängt av timed finishing t.ex.

räknas det som en bugg att kemi är skitsamma? folk spelar CAMs som mittback och det går hur fint som helst, folk spelar med 3/33 kemi och det märks inte alls av

spelar old gen

sen vet jag inte om det är EAs servrar men tycker spelet är sjukt random som jag sagt förut:

det är svårare att göra mål nu, målvakterna är bättre och båda lagen har fem säkerhetsbälten före det öppna skottläget (du hinner ifatt forward med boll som försvarare), plus att skotten blivit lite sämre

spelarna växlar mellan otroligt långsamma i att utföra det man vill göra - vända, passa, skjuta - och att vara snabba som fan

AIn är värdelös, åtminstone när man anfaller.

2on1 mot en försvarare? inga problem. din medspelare springer offside, passningsskugga eller står på exakt samma kvadratmeter som försvararen.

medspelarna springer och gömmer sig, är ospelbara fast det finns fria ytor. tar värdelösa löpningar på ytan och är offside.

det slår åt båda håll men det är otroligt irriterande.

och en grej jag hatar, som EA låter vara: du är två mot en, du spelar pass och stick. försvararen behöver både gå på bollhållaren och stoppa passningen. spelaren stoppar helt enkelt din löpande spelare genom att stå ivägen, på så vis har han helt neutraliserat din löpare och kan enkelt gå på bollhållaren.

solklart gult kort i fotboll. i fifa är det bara smart, det är så du stoppar ett 2on1. du behöver inte ens göra något, försvarsAI gör det automatiskt åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in