Sista spiken i kistan för
Marpet1 som den
anonyme tipsaren som ringde in till polisen mellan
jul och nyår om
beställningsjobbet.
kramiklon från
2016-12-14, 20:34 länkEva Jagebo har jag för mig
echoesofglory från
2016-12-14, 20:37 länk Ja det är Eva Jagebo som har ansvar över utredningen, hon är märkligt osynlig i ärendet, visst har BÖ bättre kunskaper om fallet rent allmänt men borde inte nya ögon granska fallet?
Dags för EJ att visa vem som är boss?
Marpet1 från
2016-12-15, 06:35 länk
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 . Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka . Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll . Tycker att det borde vara en offentlig handling. Främst ville jag veta namnen på dom som förhörde mig och ifrågasätta deras agerande vid förhöret
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 .
Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka .
Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll .
kramiklon från
2016-12-15, 06:51 länkJättebra initiativ av dig, polisen behöver ha lite av blåslampa på sig nu!
MissDetective från
2016-12-15, 08:02 länkBra initiativ!
LÄNK
PUBLICERAD 17 MARS 2017
”Evamordet var ett beställningsjobb”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...stallningsjobbMellan jul och nyår kommer tipset in till polisen via telefon.
Tipsaren som är anonym uppger att hen för ett antal år sedan fått ta del av en bekännelse av Evamordet.
Det som sedan händer, ett par veckor efter det att tipset ringts in till polisen, är att uppgifterna på andra vägar också når SVTs redaktion.
Patric Sellen
Publicerad17 mars 2017 kl 05:00
Marpet1 mailade Eva Jagebo som svarade att hon hade semester t.o.m.
måndag den 2 januari 2017.
Eva Jagebo gav
Marpet1 ett
telefonnummer och ett annat namn ifall det var akut.
Marpet1 kände dock att hon ville vänta till dess att
Eva Jagebo kom tillbaka från sin semester.
Marpet1 skrev att hon återigen ville berätta om
lördagsmorgonen den 26 september 1987.
Marpet1 frågade även om hon kunde få tillgång till sitt tidigare förhörsprotokoll enär det enligt hennes tycke borde vara en offentlig handling.
Marpet1 syfte med det var att få ut namnen på de som tidigare hade förhört henne för att ifrågasätta deras agerande vid det förhöret.
Marpet1 första inlägg i tråden handlade mycket riktigt om vad som hände
lördag morgon den 26 september 1987 samt om förhörsledarnas
sexuella anspelningar gentemot henne.
Marpet1 från
2016-12-08, 06:59 länk
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
Kan ge er svar på många frågor här. Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas . På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall. Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten. När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där. Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen. Var lite irriterad över att Eva inte var där då vi bestämt träff för jag skulle iväg till Sundsvall själv för att se ett hästevenemang på näset . Ringde PAJ och frågade om Eva sovit över där men han sa att hon åkt hem på kvällen. Han kom och jag frågade om han ringt hon som skjutsade hem Eva , men han sa att han skulle prova det och att jag kunde åka iväg så skulle han stanna kvar och hjälpa Eva när hon dök upp . Han verkade inte speciellt orolig att hon inte var hemma och sa inget till mig om att han varit ute och letat på natten så när jag såg FBI - programmet så blev jag chockad över hans beteende . Jag blev förhörd av polisen och sa allt detta men verkade inte som dom tog det på allvar utan satt mest och gjorde en massa sexuella anspelningar☹️ Bl.a. frågade han som förhörde mig om jag ville gå ut privat med honom nån kväll 😖 Nog om detta! Vad det gäller Evas hästar så hämtade jag hem dom till mig på söndan i samförstånd med Anneli eftersom det var så mkt folk som sprang runt mordplatsen. Exakt 1 vecka senare när jag skulle ta in hästarna på kvällen så kom inte Evas föl in så jag rustade mig med ficklampa, högaffel och hund för att leta efter honom. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv . Hittade honom död i hagen utan synbara skador så jag ringde polisen som sa att jag skulle kontakta en veterinär , vilket jag gjorde och efter obduktionen så konstaterades att fölet hade ett medfött hjärtfel som gjorde att han kunnat dö när som helst .
Jag blev förhörd av polisen och sa allt detta men verkade inte som dom tog det på allvar utan satt mest och gjorde en massa sexuella anspelningar☹️ Bl.a. frågade han som förhörde mig om jag ville gå ut privat med honom nån kväll 😖
Marpet1 visste hur man
mailade en mottagare samt att hon fick ett
direktnummer till polisen veckorna före
jul och nyår.
Finns det fortfarande någon kvar i tråden som tvivlar på
VEM den
anonyme tipsaren är som ringde in till polisen om
beställngsjobbet mellan
jul och nyår?