2022-10-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Men herregud, din nuvarande HOX-punkt är sista Augusti. Det vill säga den månad när marknaden drog iväg, likt det gjort alla Augusti någonsin - speciellt under fallande trender. Jag kan lova att HOX inte är så bra att fördelen eliminerar 1.5 månaders data.

Som sagt är detta meningslöst och du kommer få siffror i HOX också. Jag vet bara inte vad din plan med detta är egentligen, spela dum tills det inte går längre? Säga "HAHA, det blev bara -16% i September, jag vann!"? Hela grejen är väldigt oklar.

Jag påpekar det absurda många i tråden babblar om som hindrar en korrekt återgivning av läget.

Jag VILL att priserna sjunker så mycket som möjligt. Men det är uppenbart att den senaste räntehöjningen inte påverkat nämnvärt vilket tråden var övertygad om skulle slå ned som en bomb.

Jqg har inte träffar EN ENDA människa som är annat än obrydd om nuvarande situation utom möjligen någon som ska sälja. Läser man i denna utflippade tråd skulle man tro att hela Sverige sitter och skakar när det i själva verket till 99% enbart sker i några förvirrade fbares huvuden.

Det är lika absurt som när 99% av fb idiotförklarade alla som inte förstod att 100 000 tals svenskar skulle dö i covid på ett år
Senast redigerad av flanders 2022-10-17 kl. 14:49.
Citera
2022-10-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Å nej jag var 0,2% ifrån. Tur att du påpekar sånt så du slipper sakfrågan
Sakfrågan var att du ljög om att hox inte visar några prisfall över 10%.

Sanningen är att vi sett siffror över både 10% (lgh) och 11% (villor).

"Den mest trovärdiga sidan, valueguard, visar inte ens -10% någonstans"

Bokstavligen alla siffror och all statistik du postar har visat sig vara rena lögner. Jag förstår inte hur moderatorerna tillåter detta förstörande av tråden. De senaste sidorna handlar bara om dina pajassiffror som visar sig vara rena lögner när man går in på källan och läser.

Med vad kan man förvänta sig av en debattör som avrundar 0,3 till 0,003.
Citera
2022-10-17, 15:04
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Jag påpekar det absurda många i tråden babblar om som hindrar en korrekt återgivning av läget.

Jag VILL att priserna sjunker så mycket som möjligt. Men det är uppenbart att den senaste räntehöjningen inte påverkat nämnvärt vilket tråden var övertygad om skulle slå ned som en bomb.

Jqg har inte träffar EN ENDA människa som är annat än obrydd om nuvarande situation utom möjligen någon som ska sälja. Läser man i denna utflippade tråd skulle man tro att hela Sverige sitter och skakar när det i själva verket till 99% enbart sker i några förvirrade fbares huvuden.

Det är lika absurt som när 99% av fb idiotförklarade alla som inte förstod att 100 000 tals svenskar skulle dö i covid på ett år
Förstår inte varför en BLT som du skriver i denna tråd och offrar din dyrbara tid på alla enligt dig förvirrade fb:are. Tråden kunde vara intressant om du inte kom med en massa icke underbyggda påståenden helt separerade från omvärlden..
Du verkar ha noll på vad som hänt senaste tiden runt omkring dig med räntor, inflation, energikris och krig. Och vad det har och kommer innebär framöver på bopriserna.
Citera
2022-10-17, 15:06
Medlem
Citat:
Jag VILL att priserna sjunker så mycket som möjligt.
Om det är så, så är det så. Jag kan tyvärr garantera att ingen tror dig.

Sen finns det absurda inlägg i den här tråden, men väldigt, väldigt få pratar om några massiva -50% på kort tid osv. Det är någon enstaka användare.
Citera
2022-10-17, 16:34
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQQQQQQQQQQQQQQQQ
Sakfrågan var att du ljög om att hox inte visar några prisfall över 10%.

Sanningen är att vi sett siffror över både 10% (lgh) och 11% (villor).

"Den mest trovärdiga sidan, valueguard, visar inte ens -10% någonstans"

Bokstavligen alla siffror och all statistik du postar har visat sig vara rena lögner. Jag förstår inte hur moderatorerna tillåter detta förstörande av tråden. De senaste sidorna handlar bara om dina pajassiffror som visar sig vara rena lögner när man går in på källan och läser.

Med vad kan man förvänta sig av en debattör som avrundar 0,3 till 0,003.
När har då HOX fallit mer än 10%?

Jag plockade hem HOX och lät excel räkna. Största fallet i HOX historia är dec 2008 när det är på 9%.
De senaste 2 månaderna är HOX back 4-5% för såväl småhus som BR som sammantaget.
Har du öht räknat?
Senast redigerad av liksom-fb 2022-10-17 kl. 16:40.
Citera
2022-10-17, 16:40
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Kul att du hänvisar till trådens största idioter. De flesta har varit överens om att ett fall på 20-30/40% kommer att vara en lång och utdragen process en bra bit in i 2023, tills den oundvikliga stigande arbetslösheten och recessionen är ett faktum pga penningpolitiken. Först därefter avtar fallet, när RB pivoterar räntebanan.
Det har sagts många ggr sedan 2010 när bubbeltråden startades.

Sedan vet inte jag om det är så många som talat om en lång och utdragen process.
Är det många som skrivit det?
Citera
2022-10-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Sedan vet inte jag om det är så många som talat om en lång och utdragen process.
Vet inte om det är så många som har talat om 20-30/40% fall på en vecka.
Citera
2022-10-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
3a på Birger Jarlsgatan för 73k per kvm. Raset är ett faktum.

Kan man ta reda på vad denna köptes för?

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-vasastan-ostermalm-stockholms-kommun-birger-jarlsgatan-103b,-bv-19158300

Citat:
Ursprungligen postat av foxxi
Wow fantastiskt fin lägenhet. Booli är bäst, sök upp objektet så hittar du historik för samma adress. Ser ut som att den köptes 2019 för 5,6 milj. Nu har de valt utropsprispris 5,25.
Så utropspris 350k under vad de gav.

Blir det inte budgivning på denna så rip Sthlm
Visst är det en fin lägenhet, men asså.. Den ligger på bottenvåningen här (alltså den gråa delen av byggnaden, inte gula) https://bilder.hemnet.se/images/1024x/f4/82/f482be4c0a15d5f8918184d735611beb.jpg

Folk går rakt utanför fönstren. Ställer sig någon på tå kan dom ju för fan nästan se rakt in från gatan. Är nog rätt ont om folk som kan tänka sig att bo så, så värdet på lägenheten är nog väldigt dynamiskt pga få potentiella köpare.
Citera
2022-10-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

I princip alla i denna tråd pratar om en lång och utdragen nedgång och detta är vad gemene man menar med en bostadsbubbla/krasch. Men forumets tomtar såsom Flanders försöker ge intrycket av att alla i denna tråden tror att vi kommer se en nedgång på 50% per halvår. Vilket börjar bli tröttsamt
Citera
2022-10-17, 17:44
Medlem
Så, nu har vi lagt 5+ sidor på att diskutera ifall priserna har planat ut eller fortsätter falla.

Över lag verkar de allra flesta överens om att priserna kommer fortsätta falla, även om det råder oenighet om hur mycket fall vi faktiskt sett de senaste månaderna (och hur man placerare decimalkomma)

Let's move on shall we
Citera
2022-10-17, 17:52
Medlem
foxxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Visst är det en fin lägenhet, men asså.. Den ligger på bottenvåningen här (alltså den gråa delen av byggnaden, inte gula) https://bilder.hemnet.se/images/1024x/f4/82/f482be4c0a15d5f8918184d735611beb.jpg

Folk går rakt utanför fönstren. Ställer sig någon på tå kan dom ju för fan nästan se rakt in från gatan. Är nog rätt ont om folk som kan tänka sig att bo så, så värdet på lägenheten är nog väldigt dynamiskt pga få potentiella köpare.

Hehe köper det du säger. En lägenhet som är kanon för ett par i rullator eller rullstol kanske. Hade aldrig bosatt mig så långt ner själv.
Citera
2022-10-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxxi
Hehe köper det du säger. En lägenhet som är kanon för ett par i rullator eller rullstol kanske. Hade aldrig bosatt mig så långt ner själv.

Barnfamiljer och hundägare också. Jag sparar minst 1h/v på att bo på bottenvåning med hund och slipper krångla med hiss och/eller trappa. En barnfamilj kan nog spara det dubbla i sluppet krångel med ungar, overaller, tappade vantar och barnvagn. 50-100h i sparad tid varje år är rätt lockande. Bara där har man sparat 1/5-6 av årets gympass i tid om man sparar 100h. Inte dåligt alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in