2022-10-16, 17:38
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Får jag fråga om det är så DU tolkade inlägget, och i så fall hur du kom fram till det?

En vuxen kvinna kritiserar offentligt vad en 15 årig flicka skrivit i sin dagbok, eftersom där finns osmakligt erotiskt innehåll.
Samma flicka har skrivit om livet i koncentrationsläger och tyskarnas vidrigheter och världen fann det intressant eftersom det var från en 15-årig flickas perspektiv.

Genom att kalla Anne Frank sedeslös... kan man inte se det på annat sätt än att Rebecka ifrågasätter henens trovärdighet... en sådan omoralisk flicka kan ha ljugit ihop hela historien om de hemska upplevelser i koncentrationslägret.

Rebecka flörtar här med antisemiter som ifrågasätter hela holocaust och med tanke på SD-s nynazistiska rötter ser det inte bra ut.

Speciellt nu när Jimmy äntligen släppts fram i finrummet av de etablerade partier så börjar de få panik.... och sossarna gnuggar händerna,
den nya regeringen har inte hunnit sväras in och vi fick den första antisemitiska skandalen i SD.
Citera
2022-10-16, 17:39
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nä, Rumän. Pröva google.

Det ska fan hålla reda på alla tattarfolk.
Citera
2022-10-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det finns väl tre olika utgåvor.

Den första utan något sex eller hemsnickrade biologilektioner i kvinnlig anatomi och inte några bordellbesök och dylikt ”snusk”.

En mer modern version med allt det man förmodade att pappan tog bort med snusk och bordellbesök och ”ung kvinnlig sexualitet i utveckling” och intimt undersökande av sin egen anatomi.

Samt ytterligare en version med de ”hemliga sidor” som upptäcktes vara gömda med diverse burdusa snuskskämt bland annat om tyska kvinnor som soldaternas madrasser eller vad det nu var.

Du har säkert läst den första versionen.
Den som hennes pappa bestämde vad den skulle och inte skulle innehålla.

Var träffade hon tyska kvinnor när hon satt gömd i Holland?
Citera
2022-10-16, 17:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Inte mycket konsekvenstänk på den människan.

"Kan man inte bara kicka ut den jävla horan?"
Clas Månsson

Fel att kalla henne hora, mycket fel. Men jag kan tro att det eventuellt är alkohol bakom Fallenkvists bravader, det såg vi ju vid Helg Seger-hälsningen på valkvällen. Om Fallenkvist var full vid tillfället då hon skrev inlägget om Frank så kan jag förstå henne, även om det är still crazy.
Citera
2022-10-16, 17:41
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
När det gällde Jan Guillou och Erdogan då vart det yttrandefrihet, då är det frihet att kalla en person getknullare.

Men nu är det helt plötsligt förbjudet att ha en åsikt när det handlar om vissa andra människor

Hur ska ni ha det?
Nej, det är inte förbjudet. Rebecka får säga precis vad hon vill, men då kanske hon inte ska företräda ett parti som inte alls delar hennes värderingar? Det är ingen mänsklig rättighet att företräda vilket parti man vill. Hon borde sluta vara ett sänke för SD och byta till AfS istället.
Citera
2022-10-16, 17:42
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
En vuxen kvinna kritiserar offentligt vad en 15 årig flicka skrivit i sin dagbok, eftersom där finns osmakligt erotiskt innehåll.
Samma flicka har skrivit om livet i koncentrationsläger och tyskarnas vidrigheter och världen fann det intressant eftersom det var från en 15-årig flickas perspektiv.

Genom att kalla Anne Frank sedeslös... kan man inte se det på annat sätt än att Rebecka ifrågasätter henens trovärdighet... en sådan omoralisk flicka kan ha ljugit ihop hela historien om de hemska upplevelser i koncentrationslägret.

Rebecka flörtar här med antisemiter som ifrågasätter hela holocaust och med tanke på SD-s nynazistiska rötter ser det inte bra ut.

Speciellt nu när Jimmy äntligen släppts fram i finrummet av de etablerade partier så börjar de få panik.... och sossarna gnuggar händerna,
den nya regeringen har inte hunnit sväras in och vi fick den första antisemitiska skandalen i SD.
I alla fall innan denna SD-kvinna gjorde sin korta recension har bokens sexuella tema givit boken tyngd och trovärdighet eftersom det speglar hennes normala hormonstinna tonårsliv i bjärt kontrast mot allt det hemska hon råkar ut för.

Inget av det du ”ser” är alls självklart.

Det är förstås bara ett klumpigt drev.

Israel bestämmer inte vad vi får och inte får säga här.

(Inte Turkiet eller islam eller Expressens redaktion eller DNs kultursidor heller för den delen.)
Citera
2022-10-16, 17:44
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Namnet Fallenkvist låter taget. Har hon bytt namn från ett vanligt -son namn eller är hon, eller åtminstone pappan, en finlandsvensk?

Om något universitet har svårt med att hitta teman för diskussioner eller för en avhandling så har de nu ett bra ämne för detta nu när Rebecka har uttryckt sin åsikt om Annes kåthet.

Enligt wikipedia. så hette hon tidigare Neagu.

Hennes föräldrar var flyktingar från Rumänien som invandrade till Sverige på 1980-talet.

Noterar även att Rebecka är ett hebreiskt namn vilket får mig att undra ifall hon har någon judisk påbrå.
Citera
2022-10-16, 17:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Kanske dags för SD att frigöra sig från RIKS? Starta upp något seriösare, kan absolut finnas humor också, men med finess, inte sarkasm.
Tycker du att Riks har sett sina bästa dagar och att SD borde passa på att bryta nu i och med Fallenkvists fall?

Riks kan vara lite barnsligt ibland, känns som att dom flörtar med gubbar och grabbar med att ha "småbrudar" i studion hela tiden. Dick är den enda mogna.
Citera
2022-10-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag tror inte att Kreml supportar SD. Kreml supportar AFS som vill att SD är fientliga till NATO vilket de längre inte är och är man för NATO har man inte längre Kremls stöd.
Det ser snarare ut som att ryssen gör allt de kan för att sabotera för SD via sina media och influensers.
För att stödjas av Ryssland kräver det att du lyder annars startar de smutskastningskampanjer.

En anledning att Ryssland är så framgångsrika är att folk är precis som dig, att de tror att politik är som sport du håller på ett lag och ditt lag är felfritt och du stödjer det och alla dummisar håller på det andra laget.

Många tror sig förstå målen och tillvägagångssätten i Rysslands hybridkrigföring men det är ytterst få som kan se helheten på grund av sina ideologiska verklighetsfilter.

Det du beskriver är vad jag förväntade efter kursändringen i NATO-frågan och ja till vapensändning. Och först var det nog så men inte så mycket och länge som jag förväntade. Fick nog intrycket att de supportade SD i valet ändå, och drog slutsatsen att de kanske efter visst övervägande ändå ansåg att detta gynnade dem bäst då NATO-beslutet redan var fattat. Jag tycker nog att du tillskriver mig tankar som du inte känner till, lite smådrygt nästan, men låt gå, då du till skillnad från många andra verkar ta diskussionen seriöst i a f.
Om AfS hade chans till inflytande skulle de förstås föredragit dem, men det är ju orealisitskt. Tror du inte ryssen är pragmatisk? Och genom att supporta det narrativet invandringen, invandringen, invandringen - vänstern vänstern vänstern, så supportar de ju i praktiken SD även om de inte säger "Heja Jimi!".

När man gör reklam för ett litet märke så gynnas ofta marknadsledaren på den produktkategorin. Och folk vill inte kasta bort sin röst eller vara alltför extrema.

Vad gäller svenska influencers inom svensk politik så pallar jag inte riktigt... så det är möjligt att du har rätt. Nämn gärna något exempel! Jag går mer efter Flashback och kommentarsfält.

Men om vi ser över senaste 10 åren tex så är det ju SD som de supportat mest, det måste du ändå hålla med om? Dvs att de har sett en nytta för egen del i att SD går frammåt. Där är förstås NATO en viktig del men jag tror inte det är den enda. (Och hade SD varit lika mycket mot NATO om de inte fått stöd av ryssen? - kanske kanske inte.)
Jag tror inte de gillar eller "håller på" SD eller något annat parti. De skiter förstås i SD-arnas hjärtefrågor. Det de vill åstadkomma är att försvaga landet och skapa oreda, försvaga ledning, sammanhållning och försvarsvilja. Så hittills har man huggit på S-regeringen mest, C och MP. Nu förväntar jag mer angrepp på sittande regering och att man underblåser osämja och misstro inom den. Så att bruden som är trådens ämne skapar lite dålig stämning har de nog inget emot. Valets utfall där det inte finns något riktigt starkt alternativ är de säkert jättenöjda med. De ville säkert straffa SD men ur deras synpunkt bör detta vara ett mer gynnsamt resultat än att 3,5% från SD röstar på AfS, SD blir mindre och Magda sitter kvar.

Eller om Kristersson hade fått bilda regering med en starkare utgångspunkt som största parti.
Citera
2022-10-16, 17:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
Varför måste sliddjur oavsett politisk tillhörighet. Posta om exakt allt de gör eller klagar om på nätet? Jävla narcissister, herrejösses.
Jag vet inte om det är kvinnor just med Fallenkvist tillhör ju instagram-generationen, sådana som fotar "duckface" kanske sådana damer har större tendens att göra sådant som Fallenkvist gjorde nyss, men det skall jag låta vara osagt.

Hur som hlst, det händer ju hela tiden..
Citera
2022-10-16, 17:50
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
I alla fall innan denna SD-kvinna gjorde sin korta recension har bokens sexuella tema givit boken tyngd och trovärdighet eftersom det speglar hennes normala hormonstinna tonårsliv i bjärt kontrast mot allt det hemska hon råkar ut för.

Inget av det du ”ser” är alls självklart.

Det är förstås bara ett klumpigt drev.

Israel bestämmer inte vad vi får och inte får säga här.

(Inte Turkiet eller islam eller Expressens redaktion eller DNs kultursidor heller för den delen.)

Allt handlar om kontext... om någon bloggare kallat Anne Frank sedeslös eller omoralisk hade inget brytt sig om detta. Men säger det en känd SD politiker precis när hennes parti med nynazistiska rötter har släppts in i finrummet av de etablerade partier och ska vara med i den nya regeringen då får ordet sedeslös en helt annan tyngd.
Citera
2022-10-16, 17:50
Medlem
Hon är ju bara ännu en av alla tusen "enskilda galningar" i det där fina partiet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in