2022-10-15, 14:06
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jag har flera SVT-länkar som beskriver bokens innehåll som mycket sexuella fantasier och att innehållet är sådant. Ska SVT läggas ned då eller vad menar du?
En toppkandidat för Sverigedemokraterna som redan ligger i blåsvädret för att en månad tidigare gapat helg seger kan väl ge fan i att skriva något alls om Anne Frank?
Citera
2022-10-15, 14:06
Medlem
Citat:
Tjena på dig, har du läst boken? För du vet ju att beskrivningen är felaktig, så jag antar att du läst dessa sidor och stycken?

Du återkommer till samma menlösa frågeställning. Du missar helt poängen. Hon slarvar med sitt hell seger och nu ska hon helt plötsligt ge sig på en bok om en judinna. Jag vet heller inte varför du försvarar henne. Jag tror inte SD är emot judar? Jag tror däremot att Fallenkvist valt fel parti. Hon är nog ett par.steg över. Om det är AFS eller Nordisk front kan nog bara hon svara på.
Citera
2022-10-15, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Precis. Som Krimkoll tjatar om här ovan, har du läst boken, har du läst boken?

En väldigt intressant fråga i sammanhanget, men du har inte läst den det är ju uppenbart.

Sammanhanget? SVT skriver samma sak, mycket sexuellt innehåll och sexuella fantasier. Var det också att skända henne och antisemitiskt osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
jag har läst boken. dock länge sedan nu. Men visst finns det detaljer där Rebecka har rätt. Men frågan är om det just nu är politiskt korrekt att göra dessa uttalanden totalt tvärt emot den gängse uppfattningen. Jag menar, sanningen gör ont och just nu är det inte läge för SD att säga alla sanningar på en gång utan portionera ut dem, bit för bit.
ALLA läste vi den för länge sedan. Att den ens dyker upp i debatten är märkligt. Anne Frank har blivit odödlig genom sin dagbok och de flesta av oss skäms som hundar när vi läser ngt vi skrev i den åldern. Det hade sannolikt Anne också gjort om hon inte dödats jämte familj och släkt. Vem var Pappa Frank? Mamma? Lämnade de inget efter sig?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
En toppkandidat för Sverigedemokraterna som redan ligger i blåsvädret för att en månad tidigare gapat helg seger kan väl ge fan i att skriva något alls om Anne Frank?

Toppkandidat, som vanligt då det gäller ju tydligen alla Sverigedemokrater.

Hon har en lägre plats i en region.
Citera
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Kan det vara så att Anne Frank gömde judar på grund av ett själviskt begär att bli gängbängad i torpargrunden av kroknäsorna?
Anne Frank gömde inte judar. Hon gömde sig men hittades och dödades av Fallenkvists idoler.
Citera
2022-10-15, 14:08
Medlem
HLundborgs avatar
Ja det är väl inte Anne själv som skrivit utan hennes pappa, vilket bara gör honom till ännu en perverterad jude. Knappast spektakulärt att han satt där på kammaren och skrev sexfantasier om sin dotter.
Citera
2022-10-15, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju sant. Jag läste den boken när jag var lika gammal som Anne Frank när hon skrev den (runt 14 år), och jag blev chockad över att en ung flicka i min egen ålder kunde ha så fula tankar. Bland annat tog hon hankatten och tittade på dess könsorgan, och beskrev detta i dagboken på ett obehagligt sätt. Vid ett annat tillfälle skrev hon att hon föll i extas över en staty föreställande en naken kvinna. Hon spekulerade hela tiden i de sexuella relationerna bland andra gömda.

Det fanns bara en ung man i det där gårdshuset, och från början beskrev hon honom i mycket negativa ordalag. Men eftersom det bara fanns han, så blev Anne och hennes syster rivaler om denne man. Anne blev tillsammans med honom, och då blev systern alldeles galen, eftersom hon "inte hade möjlighet att träffa någon". Hon var bara 18, och hade ju tid. (Eller - nu hade hon inte det eftersom hon dog i ett koncentrationsläger, men det handlade inte om det. Hon var kåt helt enkelt.)

Dessutom kom det fram för bara några månader eller något år sedan, att det fanns ÄNNU fulare saker i dagboken. Forskarna hade hittat sidor som hon hade klistrat ihop, och som de hade öppnat.

Man kan väl ha två tankar i huvudet samtidigt? De här systrarna var uppenbarligen översexuella på ett osunt sätt - vare sig detta beror på att de var judinnor eller inte, det lämnar jag osagt. Det gör ju inte, att man för den sakens skull tycker att det var rätt att de skulle dö i ett koncentrationsläger. Men alla som dog i koncentrationslägret var naturligtvis inte helgon, och att ge en förskönande bild av dem är inte heller rätt.

Anne Frank var inte "a pale virgin shrouded in snow" eller "a fair maiden with quiet eyes". Live with it!

Referera till källa var ytterligare detaljer i hennes dagbok kommit fram kan handla om/hur de kommit fram efter så många år eller så existerar inte källan du hänvisar till.

"Har man sagt A får man säga B…"
Citera
2022-10-15, 14:11
Medlem
Älskar Rebecka, hon är grym, säger vad hon tycker och tänker precis i min smak. Men hon får tänka sig för nu när hon är invald i Stockholms stad, då går de inte att vara lika frispråkig som man är van vid, då får man ta ansvar och tänka på vad man skriver på sina sociala medier och lägger upp, man har hök ögon på sig av både lätt kränkta människor och gammel media som hugger på allt nu
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Toppkandidat, som vanligt då det gäller ju tydligen alla Sverigedemokrater.

Hon har en lägre plats i en region.
Hon går väl i sin kränkthet över till AFS så vad är problemet, gissar att det är dom du röstar på så då får ni ju en topptjej med huvudet på skaft.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Hur mycket man än sminkar en gris, så är det fortfarande en gris!

Uppenbarligen tyckte SD det var en poäng i att ha hennes längst fram?

Nu tutar väl SD på längs motorvägen och låter hennes ligga kvar vid sidlinjen i den torraste öken av de alla?

Eller?
Citera
2022-10-15, 14:12
Avslutad
Inte mycket konsekvenstänk på den människan.

"Kan man inte bara kicka ut den jävla horan?"
Clas Månsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in