2022-10-16, 10:57
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nja det är osäkert nån som vet har romer en religion?

Zigenare är ofta orthodoxt kristna, men finns t.ex. även muslimer.
Citera
2022-10-16, 10:58
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esprade
Bakgrunden är alltså att det har släppts en ocensurerad version av boken.

Som alla tonåringar så utforskar Anne Frank sin kropp och sen väljer hon att skriva om det i sin dagbok.

Så tweeten i sig är odramatisk men den intressanta frågan är varför det blev en så stor nyhet. Rimligtvis så vet ju de mer seriösa debattörerna om att boken har släppts i nyutgåva, det är dessutom ganska länge sen den kom ut.
Allt är förstås egentligen odramatiskt.

Dramat består bara av att det gavs en chans att hoppa på en ung tjej som är Sverigedemokrat.

Hade boken diskuterats i Babel hade sexualiteten och hennes grafiska utforskande av sin fitta och våta drömmar om grannen Peter och hennes fars besök hos prostituerade förstås också tagits upp.

Det stora här är faktiskt att Israel lägger sig i vad vi får och inte får säga i Sverige.

Inte bättre än muslimerna när vi inte får kritisera deras bok.

Kan omvärldens alla jävla haverister, aktivister och fundamentalister fatta att vi har yttrandefrihet i det här landet.

Det är en av världens äldsta lagstadgade yttrandefrihetslagar.

Hur fan kan någon ens bli upprörd över att man säger att Anne Frank var fokuserad på sex? Det är ett av bokens huvudteman. En av sakerna som gör boken bra. Att hon var en normal tjej som just börjat utforska sin sexualitet.

Vilka fler historiska figurer får vi inte säga något om?
Citera
2022-10-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag skulle vilja psykolgisera hennes beteende genom att säga att hon lider av flashback syndromet.

Flashback syndromet betyder i det här fallet att personen vill vara "värst"

Så om anvöndare ett säger att han inte gillar invandrare, så säger användare två att han hatar invandrare och den tredje säger att han vill gasa alla invandrare. Dvs man försöker alltid vara värst.

Det finns inom de olika ungdomsförbunden där man t ex tävlar om att vara "värst" inom sin ideologi. I detta fall vill hon ge sig på en stor pk person och på så sätt vara värst. När de blir avslöjade och ställs mot väggen så springer de gråtandes därifrån och oftast är deras karriär över. Det vill säga de vågade vara hårda på nätet eller i sin trygga miljö, men utanför är de inte lika tuffa.

Tror hennes karriär kommer ta ett stort steg nedåt efter detta.

Rasisten avslöjade sig själv.

Ingen identitetskris?
Citera
2022-10-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerenceMcKenna
Jag läste nu att båda hennes föräldrar var flyktingar från Rumänien som kom hit på 80-talet. Märkligt...
När det gäller SD så är det sjukt obehagligt med makten de har fått. Jag kollade nyligen på
"Dokument Inifrån - Bevararna" från år 2000 som handlar om SD, det var likson bara 20 år sen de gick runt med rakade huvuden och hakkors överallt och heilade på gatorna. Nu ska de vara med och styra Sverige.
Fast det stämmer inte. Det var inte 20 år sedan. Då kan man lika gärna säga att strax dessförinnan så mätte socialdemokrater skallar och steriliserade folk
Citera
2022-10-16, 11:00
Bannlyst
Varför måste sliddjur oavsett politisk tillhörighet. Posta om exakt allt de gör eller klagar om på nätet? Jävla narcissister, herrejösses.
Citera
2022-10-16, 11:01
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
Otroligt korkat gjort. Efter hela "helg-seger"-skandalen kunde man väl ha tänkt sig att hon hade velat ligga lågt. Detta visar på otrolig omdömeslöshet. Alla borde veta att om man går på Judar i politiken så är det över, kolla bara på Kanyes senaste utspel och efterspelet. Jag försöker leva mig in i hennes situation. Hon är ung, attraktiv och ansiktet utåt för SDs Youtube-organ. Hennes parti har precis vunnit valet. Framtiden ligger framför henne, bara hon kan hålla sig på banan. Istället för att sitta lugnt i båten och åtnjuta politisk gagn åtminstone de fyra nästkommande åren så tabbar hon sig så grovt. Jag skulle tro att alkohol var med i bilden. Hon verkar ha problem med druvsaft. Jag tycker detta tyder på avsaknad av självbevarelsedrift, ett slags impulsivt självförstörande. Lycka till med att hitta arbetsprospekt i framtiden. Den enda platsen jag kan tänka mig att hon skulle kunna omfamnas är längre högerut på den politiska skalan, där sådana här debakel behövs för att frammana medial uppmärksamhet.

Bra av SD att klippa banden. Sådant här trams behövs inte just nu. Jag tror inte att hon är ointelligent men jag tror att hon är så omhuldad av sociala medier, klick och provokation att hon knappt kan skilja på verklighet och webben. Hon kommer nog förpassas till 4chan.

*smack*

Hon är helt enkelt omogen.
Citera
2022-10-16, 11:01
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cagancho
Först några basala fakta till de som inte ens orkar läsa en wikipedia-artikel om Anne Frank. Dagboken skrevs under 2 år då Anne och hennes syster och några till hölls gömda i ett lönnrum på firman där fadern Otto arbetade Dagboken slutar augusti 1944 då Gestapo hittade de gömda som skickades till koncentrationläger. Anne dog 15 år gammal efter ett halvår våren 1945 i tyfus i Bergen-Belsen. Dagboken är alltså skriven före lägerperioden.

SD har nu möjlighet att reelt påverka svensk politik. Det hänger dock på en skör tråd. 2 liberaler som övertalas av den massiva anti-SD opinion som byggs av mediaetablissemanget gör allt om intet. En Rebecka F. som hånar Anne Frank och anspelar på Sigh Heil kan vara droppen. Sparka ut fanskapet ur partiet nu!
Anne Frank skickades till Auschwitz där de påstådda gasningarna pågick som bäst. Varken hon eller hennes sjuke far gasades. Otto blev dessutom inlagd på sjukhuset i Auschwitz till "befrielsen". När hon ådragit sig skabb evakuerades hon till Bergen-Belsen istället för att gasas. Där avled hon i SKABB.

Mot Skabb hade man vid den tiden inget botemedel. Med försvagat immunförsvar kan man få en svår variant.

"Människans skabbdjur infekterar bara människor och sprids oftast genom lite längre direktkontakt hud mot hud. Smittsamheten är till exempel stor vid sexuell kontakt och för personer som delar säng"

Kanske inte så märkligt att en kåt sedeslös judinna drog på sig skabb.
Senast redigerad av blamage 2022-10-16 kl. 11:03.
Citera
2022-10-16, 11:03
Medlem
TerenceMcKennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Fast det stämmer inte. Det var inte 20 år sedan. Då kan man lika gärna säga att strax dessförinnan så mätte socialdemokrater skallar och steriliserade folk
Tror knappast de slutade göra det direkt efter dokumentären som gjordes år 2000, men ok 22år sen då.
Senast redigerad av TerenceMcKenna 2022-10-16 kl. 11:10.
Citera
2022-10-16, 11:06
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Komisk tråd, ingen är väl överraskad längre när SDare blottar sig som rasister, judehatare eller idioter?

Men visst har deras rensning från ett brunt parti till ett pk parti varit imponerande effektiv.

Det hela är ett prakt exempel på hur man jagar SD med blåslampa.

Alla som läst boken vet att det stämmer med diverse sexfantasier och annat "sedeslöst" dravel.

Poängen är att här spelar det stor roll VEM som säger det.

Av 100 politiker som uttalar samma mening så är det enbart SD anknutna som kommer kritiseras för uttalandet övriga som uttalar exekt samma mening kommer ingen notera ens vad de sagt.

Så här är det verkligen att leta efter möjligheter att kritisera någon enbart för att de tillhör SD eller sympatiserar för SD. Det blir så genomtydligt att det enbart handlar om att kritisera och dra ned folk för att de tillhör ett visst parti.

Som att leta efter Stalin uttryck för att kritisera S och V

Så löjligt och så kontraproduktivt att SD med detta kommer få än fler väljare då folk inte är dumma i huvudet och inte förstår att det handlar om ren häxjakt utan substans alls.
Citera
2022-10-16, 11:06
Medlem
Studsbolls avatar
Fallenkvist är en typisk belastning. Man kan inte ha en person som saknar självcensur och säger och skriver allt de tror eller tycker. Det handlar inte ens om ha rätt eller fel; man ska hålla käft om man kan räkna ut med röven att det kommer bli tråkigheter. Låt Helg Seger-donnan få foten ut ur offentlighetens ljus.
Senast redigerad av Studsboll 2022-10-16 kl. 11:14.
Citera
2022-10-16, 11:07
Medlem
LKKINGENs avatar
Nu vet jag inget om denna flickan och hennes livsöde mer än den allmänna historian om hur hon gömde sig och ändå hamnade i ugnen.
Men att människor inte får skriva vad dom vill om vem dom vill är rent groteskt.
Men sen får jag absolut hålla med om att det är hål i huvudet på många SD företrädare, synd för partiet men är svårt att utreda alla som vill bli medlemmar.
Citera
2022-10-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fast det stämmer ju att anne frank var en lösaktig slinka. Förstår inte heller denna enorma uppståndelse runt denna judinna.

Nej, antisemitiska autist-nationalister verkar ha svårt att förstå realpolitik. Därför ska de ut från SD med huvudet före. Tidöavtalet hänger på en skör tråd och kan vara avgörande för nationens framtid. Kretiner, foliehatt-boomers och 4chan-troll måste skoningslöst städas ut i SD om Sverige ska ha en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in