2022-10-16, 17:25
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Äcklig, vidrig och respektlös pappa! Men det fanns väl pengar att tjäna på den döda dottern och hennes privata dagbok.

Jag läser inget som någon har stulit från en privat dagbok.
Om du inte har läst den så har dina åsikter om innehållet inget värde som du kanske förstår.
Citera
2022-10-16, 17:25
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Namnet Fallenkvist låter taget. Har hon bytt namn från ett vanligt -son namn eller är hon, eller åtminstone pappan, en finlandsvensk?

Om något universitet har svårt med att hitta teman för diskussioner eller för en avhandling så har de nu ett bra ämne för detta nu när Rebecka har uttryckt sin åsikt om Annes kåthet.
Citera
2022-10-16, 17:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Visst, men SD verkar vara extremt mycket mer drabbat än andra partier av pannskott =>
SD har gjort en del blunders.

Fan jag gillar verkligen Dick Erixon och jag tycker synd om honom nu, men jag skulle verkligen velat vara en fluga på väggen när Dick fick reda på Fallenkvists senaste blamage, det skulle vara kul att se hans min. Rix får kolla sig efter en mer lämplig person, det var nog tur att detta kom nu och inte sen.
Citera
2022-10-16, 17:26
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Namnet Fallenkvist låter taget. Har hon bytt namn från ett vanligt -son namn eller är hon, eller åtminstone pappan, en finlandsvensk?

Om något universitet har svårt med att hitta teman för diskussioner eller för en avhandling så har de nu ett bra ämne för detta nu när Rebecka har uttryckt sin åsikt om Annes kåthet.

Jugge. Serb skulle jag tippa.
Citera
2022-10-16, 17:29
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Jugge. Serb skulle jag tippa.

Nä, Rumän. Pröva google.
Citera
2022-10-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Beslutet togs när hon var död, av hennes far vad jag förstår.

Den dagboken är ett vittnesmål om nazismens ondska och värdefull att läsa.

Det finns 1000-tals dagböcker publicerade från 1500-talet och framåt. Prova att läsa någon.

Hälsa till Rebecka.

Vad menar du med att jag ska hälsa till Rebecka? Jag känner inte henne?

Jag vet hur det känns att få sin privata dagbok läst av andra! Fy för den lede! Det är som ett övergrepp på ens själ! Så skämmigt! Så pinsamt och ledsamt långt in i hjärtat. Man gör inte som Anne Franks pappa gjort. Jag tvivlar starkt på att hon hade velat det..
Citera
2022-10-16, 17:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vad menar du med att jag ska hälsa till Rebecka? Jag känner inte henne?

Jag vet hur det känns att få sin privata dagbok läst av andra! Fy för den lede! Det är som ett övergrepp på ens själ! Så skämmigt! Så pinsamt och ledsamt långt in i hjärtat. Man gör inte som Anne Franks pappa gjort. Jag tvivlar starkt på att hon hade velat det..
Du vet bättre vad Anne Frank ville än hennes pappa. Då vet vi.
Citera
2022-10-16, 17:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tjejen verkar otroligt korkad och saknar vad som krävs för att ens kalla sig sverigedemokrat.
Med tanke på den approach som SD har idag så nj hon är knappast lämplig. Jag tycker personligen hon är stel och kall person, jag gillar nog till och med Julia Kronlid bättre.. för att inte tala om Paula Bieler..men sistnämnda har tyvärr lämnat politiken fivilligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hon är vidrig och har aldrig varit speciellt rolig trots att jag sympatiserar med SD. Hoppas att hon förblir borta och skaffar sig ett vanligt jobb.
Hon är tvär och lite rå, inte alls så sympatisk och nu ser vi hur klumpig Fallenkvist faktiskt är. Jag har inte ens fattat att alla tycker att hon är så förbaskat snygg, hon liknar en transa tycker jag. Inget fel på transor, men den där extrema kvinnligheten en del gubbar tjatar om kan jag inte se.

Som sagt, Dick Erixon har en del jobb nu framöver.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-16 kl. 17:34.
Citera
2022-10-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är motbjudande och stillöst att skriva så som Fallenkvist gjorde. Speciellt då hon ska företräda en stor del av svenska väljare.

Ja, precis. Det är del av det hela, beteendet faller tillbaka på väljargruppen. Och det är också ganska respektlös och onödigt, kräver ju inte så mycket av henne att bara inte skriva så.
Citera
2022-10-16, 17:36
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljus2000
Vad håller ni på med? Läser vi ens samma version? Hur många uppdateringar av dagboken finns det?
Det finns väl tre olika utgåvor.

Den första utan något sex eller hemsnickrade biologilektioner i kvinnlig anatomi och inte några bordellbesök och dylikt ”snusk”.

En mer modern version med allt det man förmodade att pappan tog bort med snusk och bordellbesök och ”ung kvinnlig sexualitet i utveckling” och intimt undersökande av sin egen anatomi.

Samt ytterligare en version med de ”hemliga sidor” som upptäcktes vara gömda med diverse burdusa snuskskämt bland annat om tyska kvinnor som soldaternas madrasser eller vad det nu var.

Du har säkert läst den första versionen.
Den som hennes pappa bestämde vad den skulle och inte skulle innehålla.
Citera
2022-10-16, 17:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Regionfullmäktige inte kommunfullmäktige om jag förstått det rätt. Ja lite odygdigt vad tagen ur tjänst innebär? Tagen ur tjänst från Riks borde vara Dicks beslut inte SDs? Dick är nog ganska irriterad på Rebecka nu.
Jadå, jag tror nog att Dick är fly förbannad på Fallenkvist. Han har ju kämpat med både Samtiden och Riks och så kommer en av hans medarbetare med denna vansinniga pungspark mitt i bästa läget då både SD och Riks går som tåget.

Helt absurt, helt absurt...
Citera
2022-10-16, 17:37
Medlem
415brushans avatar
När det gällde Jan Guillou och Erdogan då vart det yttrandefrihet, då är det frihet att kalla en person getknullare.

Men nu är det helt plötsligt förbjudet att ha en åsikt när det handlar om vissa andra människor

Hur ska ni ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in