2022-10-16, 08:44
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Alltså gick det att yppa. Förtjänar därmed Fallenkvist mer klander än Reinfeldt? Ska konsekvenserna bli större?

Att prata om en judinna i nedlåtande ton faller inte i god jord. Det förstår alla. Även du.
Citera
2022-10-16, 08:44
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Nu är de ju du som är ute och skadad, kan jag tycka. RF är/var nyinvald i region Stockholm och dessutom programledare för Riks. Självklart ska hon bort efter det hon har uttryckt om Anne Frank. Nån jäkla självinsikt måste man ha när man är offentlig person.
Ingen självbevarelsedrift = bort?
Senast redigerad av RogerRoger 2022-10-16 kl. 08:45. Anledning: "v"
Citera
2022-10-16, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Ett storm i ett vattenglas. Sedan dog Anne Frank av sjukdom i något polskt arbetsläger, inte av hon blev ihjäl gasad. Så varför detta satans martyrskap? Pappan blev dessutom stenrik på kuppen, vilket varje jude skulle ha gillat.

”PalmeKILLER”, en person som alltså visar stöd för mordet på en svensk statsminister, skriver att det inte betyder ett skit att ett barn ska ha dött i ett polskt koncentrationsläger. Avslutar sedan med antisemitism. Detta ska stå bakom Rebecca ”Fallenqvist” respektlöshet mot Anne Frank.
Alltså. Jag som tyckte Per Bolund överdrev, plötsligt fattar jag varför folk mått så dåligt över SDs siffror i detta val och deras inflytande. Jag röstade blankt i detta val då jag inte ville låta S leva på att om man inte röstade på dom så blev det en indirekt röst på SD, jag tyckte att S behövde skärpa sig när det gällde gängkriminaliteten och trodde inte att SD var såna nazister och högerextrema som det låter som när folk pratar om dom. Men Rebecka Fallenqvist har nu tydligt visat vad det handlar om. Hon och dom som försvarar henne har tydligt visat varför SD inte är ett parti som andra.
Citera
2022-10-16, 08:46
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
I Sovjet visste alla att det som staten sade var tom propaganda. De tänkte det, men ingen sade något.

Levt i sovjet eller?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Att prata om en judinna i nedlåtande ton faller inte i god jord. Det förstår alla. Även du.
Så, mer klander?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Likväl var det en "skandal".
Någon skandal var det inte. Vad som är en skandal bestäms av media oavsett om det är sant eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Programledaren Laila Neagu mer känd under namnet som Rebecca Fallenqvist är inte etnisk svensk utan en rumänsk zigenare. Hennes mamma gifte sig med en jude i Malmö och därmed bytte hela familjen namn och efternamn"
Var hon tvungen att byta förnamn också?? Känns som en persona
Citera
2022-10-16, 08:48
Medlem
Om det var en muslim hon pratade om, hade media inte ens gjort nyheter av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Nu är de ju du som är ute och skadad, kan jag tycka. RF är/var nyinvald i region Stockholm och dessutom programledare för Riks. Självklart ska hon bort efter det hon har uttryckt om Anne Frank. Nån jäkla självinsikt måste man ha när man är offentlig person.

Vad du rycker är egalt. Och vad Rebecca tycker likaså. Det kallas yttrandefrihet. Men behöver inte gilla vad folk säger men de har rätt att säga vad fan de vill i ett lans som påstår sig ha yttrandefrihet. Om inte så har vi inte yttrandefrihet. Det finns inga mellanting.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Levt i sovjet eller?
Jag har studerat Sovjet en del, både självmant och formellt, och umgåtts en del med folk från gamla östblocket. Vadå, har du en annan bild?
Citera
Medlem
Det har ev nämnts i denna snabbt växande tråd...men vad är Sedeslös?
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Hmmm intressant Indeed. Ja, judarna vill man inte ha på sitt samvete direkt så hon kan nog vara körd. Trist dock då hon är en klipsk kvinna som vi behöver i vårt annars tråkiga medielandskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in