2022-10-16, 06:57
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är dock inte PK att hata judar av någon som förknippas med högern. Huruvida det är PK eller inte för andra kan vi vara oense om, men vi är nog överens om att någon från SD absolut inte ska skriva sånt om en av judendomens moderna symboler. För sin egen och partiets skull, menar jag.

Nej vi är inte överens. Vad är problemet, menar du? Hur många "skandaler" har inte MSM kommit dragandes med om SD genom åren? Och ändå har opinionssiffrorna bara tickat uppåt. Nästan en fyrdubbling av stödet bara sedan järnrörsjakten på babbar 2012. Trump skulle kunna skjuta någon på 5th Avenue och ändå inte tappa stöd, och Jimmie skulle kunna spruta Zyklon B på en jude på Drottninggatan iförd SS-uniform och de skulle ändå öka i nästa val.
Citera
2022-10-16, 06:58
Medlem
Jag förstår inte problemet. Vad är det som säger att en judisk flicka jagad av nazister samtidigt inte har rätt att vara jävligt kåt? Jag menar att vara kåt är ju något väldigt positivt som gör en glad så vad är problemet?
Citera
2022-10-16, 07:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Nej vi är inte överens. Vad är problemet, menar du? Hur många "skandaler" har inte MSM kommit dragandes med om SD genom åren? Och ändå har opinionssiffrorna bara tickat uppåt. Nästan en fyrdubbling av stödet bara sedan järnrörsjakten på babbar 2012. Trump skulle kunna skjuta någon på 5th Avenue och ändå inte tappa stöd, och Jimmie skulle kunna spruta Zyklon B på en jude på Drottninggatan iförd SS-uniform och de skulle ändå öka i nästa val.

Problemet är väl att SD fortfarande förknippas med högerextremism? Och då är det nog bättre att inte förolämpa AF. SD har ju gått ett helt annat håll och slänger jämnt och ständigt ut de med antisemitistiska åsikter, så visst bryr man sig. Antagligen för att partiledningen fattar att de kommer kunna växa så mycket mer om så många som möjligt förstod att det inte är ett antisemitiskt parti.
Citera
2022-10-16, 07:19
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag förstår inte problemet. Vad är det som säger att en judisk flicka jagad av nazister samtidigt inte har rätt att vara jävligt kåt? Jag menar att vara kåt är ju något väldigt positivt som gör en glad så vad är problemet?
Ingen här har förnekat att det finns sexuala fantasier och tankar i dagboken.
Men det är riktigt bimbokorkat och empatistört att skriva "aaalltsåå jag har bara läst 50 sidor och hon framstår bara som kåt och sedeslös" när man vet vad som hände henne i slutändan.
Plus att man en månad tidigare snorpackad i tv har gjort sig känd genom att skrika helg seger.
Antingen har hon ett enormt bekräftelsebehov eller noll självinsikt.
Citera
2022-10-16, 07:25
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Problemet är väl att SD fortfarande förknippas med högerextremism?

Det är inte ett problem.
Citera
2022-10-16, 07:27
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Hon är historia. Vare sig du vill det eller ej.

Rebecka Fallenkvists dagar på Riks är över.

Kika kommentarerna hon får och återkom därefter.

En tabbe gör inget, men två och tre-åtskilliga gånger. Svensken tål inte hur mycket som helst.

Hennes dagar är förbi.
Svensken tål visst hur mycket som helst. Massinvandring, dagliga skjutningar, destruktiv energipolitik, covidhysteri, politiker som häcklar henne, politiker som från en dag till nästa byter fot i för landet avgörande frågor. Och så vidare.

Men jävlar om någon säger något oväntat om en 80 år gammal bok som inte har något med svensken att göra, då reser hon sig och ropar "Nog!".
Citera
2022-10-16, 07:31
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag tror också att det är medvetet. Hon är nog smartare än många tror.

Hon lade upp sin sågning av Anne Frank till Kanye West och gjorde därmed en subtil referens till en person som uttalat sig kritiskt om judar. Jag tror hon vet exakt vad hon gör.

Nja, jag tycker inte att Fallenkvist har ett vidare intellekt men hon agerar i en kontext, en strömning och/eller kultur som bär fram till agerandet. Skillnaden mot etablerade SD politiker är att, Fallenkvist inte kan hålla sig när det gäller, medan de etablerade ler för att inte sänka sig fastän de kunnat göra liknande.

Att ha Kanye West i bakgrunden signalerar att hon äger subjektet, precis som när hon sa: helg seger!
Hon vet att det finns gränser trots att SD bärs fram av brun undervegetation, provokationerna hon lärt sig på riks fungerar inte i rikspolitiken iaf inte ännu.
Citera
2022-10-16, 07:32
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Nix. Hoppas inte. Tycker nog Sd var värda en rejäl chans efter den här tiden. Nu var de blixtsnabba med att plocka bort henne. Kanske det hjälper men det här är mycket värre än helg seger.

Hur fick den här galna bruden fronta för Sd överhuvudtaget? Tror inte det här har blåst över på långa vägar men självklart kan jag ha fel. Det lär visa sig.

Ser du inte skillnaden mellan att ha svart städhjälp och att håna barn i koncentrationsläger så orkar jag inte förklara.
Vi kan lätt konstatera att det finns 2 olika sätt bland SD sympatisörer att se på detta.
Grupp 1 tycker det är helt OK att skriva att en politiker skriver utmanande och att det är rätt att utmana.
Grupp 2 tycker det är idiotiskt för att man minskar chanserna att påverka och få igenom sin politik.

En saker är säker, när det gäller att locka nya väljare till SD så är nog dom som gillar att Anne Frank beskrivs som kåt och sedeslös lätträknade.
Citera
2022-10-16, 07:34
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Det är inte ett problem.

Ok, det verkar dock som att du och partiet inte är överens eftersom partiet ständigt instämmer med att det är problematiskt genom att systematiskt utesluta partimedlemmar med antisemitiska åsikter.
Citera
2022-10-16, 07:36
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ok, det verkar dock som att du och partiet inte är överens eftersom partiet ständigt instämmer med att det är problematiskt genom att systematiskt utesluta partimedlemmar med antisemitiska åsikter.

Ja. DET är ett problem.
Citera
2022-10-16, 07:40
Medlem
goosehunters avatar
Rebecka Fallenkvist må vara en vacker kvinna. Jag hade kunnat gå på en dejt, gärna.

Men vad för slags dumheter som helst kan man inte acceptera. Hennes beteende (helg seger) och nu senast detta tyder på att hon inte förstår allvaret i sitt ämbete. Hon befinner sig, retoriskt, på en extremt låg nivå.

Som jag ser det kan hon inte stanna kvar i SD utan bör nog ta en time-out och återkomma med en större mognad. Om ens återkomma alls.
Citera
2022-10-16, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det måste till ett hopplöst svennepucko för att påstå att ett sanningsenligt uttalande ska klassas som korkat.. Är du ens medveten om vad du påstår, fittnisse?
Ja det är jag, visst fan kan det vara korkat att säga sanningen ibland- tex du tycker någon är fet så brukar du inte säga det till personen. Är du nykter nu ditt vinfyllo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in