2022-10-15, 18:30
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hade någon vänsterut skrivit om detta uppenbara i t.ex. Aftonbladet hade det inte varit ngt problem. Det är avsändaren som är problemet, inte budskapet.

Ja? Om en representant för ett parti vars största problem är nazistiska koppilngar kallar en ung judisk flicka som skriver om förintelsen för kåtheten själv, så är det mer graverande än om det kommer upp i ett annat sammanhang. Särskilt när hon nyligen har naziflörtat på ett sätt som uppmärksammats i media. Grodan: helg seger, var värre än detta men nu ser vi ju att hon inte bara var full och glad vid det tillfället. Det går inte att ha en så gränslös och rent ut sagt kortkad person på en framskjuten position i politiken.
Senast redigerad av Dharmabum 2022-10-15 kl. 18:33.
Citera
2022-10-15, 18:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Men…

Kårringen måste ha blivit galen!

Uppenbart att ”hissen går inte ända upp”

Lite som att svära i kyrkan.
Om möjligt berusad vid tillfället för skrivelsen?
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-15 kl. 18:52.
Citera
2022-10-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbbjRE/fallenkvist-sd-tagen-ur-tjanst

Ur ovanstående samt nypublicerade helt färska länk;

"Rebecka Fallenkvist, frontfigur för SD:s tv-satsning Riks och nyligen invald ledamot i Stockholms regionfullmäktige, har tagits ur tjänst efter ett uttalande på sociala medier om Anne Frank.

”Vi ser allvarligt på Rebeckas okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågår”, skriver SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman i ett skriftligt uttalande till TT.

I ett händelseinlägg på Instagram kallade Fallenkvist Anne Frank, som dog i koncentrationsläger under andra världskriget, för ”sedeslös” och ”kåtheten själv”, något som flera medier rapporterat om. Publiceringen har väckt starka reaktioner från bland annat Judiska Centralrådet. ”Fallenkvist uttrycker en anmärkningsvärd respektlöshet för Anne Frank som Förintelseoffer. Normaliserande av ett förråat språkbruk och skamlös trivialisering av Förintelseoffers lidande är oanständigt och ovärdigt, desto allvarligare från en folkvald politiker som åtnjuter stort inflytande”, skriver Judiska Centralrådet i ett uttalande."

Slipper vi hennes nuna och jobbiga rök-kärring-hesa-röst framledes? För gott kanske?
Vad säger övriga flashbackare om saken?
Hoppas inte det.

Jag är inget jättefan av mellanmjölkspartiet SD men tom jag kan sympatisera åtminstone lite med personer som har en skön anti PK humor.

Uttrycket "Helg Seger" är redan kultförklarat 🤣 och det behövs friska fläktar inom SD som vågar driva med saker.
Citera
2022-10-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Läs boken själva, så begriper ni att hon har rätt.

Ändå oerhört märkligt att tycka att det är det som man tar med sig från den boken, då är man en djupt empatistörd människa.
Citera
2022-10-15, 18:33
Avslutad
Många meningar och varierande åsikter i tråden som sej bör
på ett forum som detta.

För R.F del så gäller nu damage - control och inget annat . Hoppas verkligen att hennes omgivning
hjälper henne i detta och att återtåget får ta den tid som behövs.
Priset kommer att bli högt men det går att ordna, alla är vi människor så även R.B.
Citera
2022-10-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Det handlar väl om kontext. Hade Fallenkvist skrivit en universitetsuppsats om Anne Franks dagbok ur ett sexuellt tonårsperspektiv, så kanske det hade kunnat passera.

Men nu är det en helt rumphuggen story på insta, ivrigt vädjande om likes och kommentarer, från en radikal ung kvinna som för ett par veckor sedan ”skojade till det” med att göra en parafras på Hell Seger i direktsändning från SD:s valvaka.

Bara att inse, hon är ett blysänke för partiet och det är nog bäst för alla om hon fortsätter sin resa mot nazismen via AfS eller liknande.

Ja, framföralltdet här jävla trollandet. Man ska hela tiden ligga på gränsen, samma skit som en massa vänsterdebattörer sysslar med. Ovärdigt och tröttsamt. Borgerligheten borde bete sig bättre.
Citera
2022-10-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nej, Anne Frank hade varit helig även om hon var ett kristet barn som mördades av Boko Haram i Nigeria eller en yasidisk flicka som brändes levande av ISIS.

Man skriver inte så om ett mördat barn helt enkelt. Det är folkvett.

Sånt kan man säga till sina närmsta vänner efter några öl möjligtvis.

Om man ska vara petig så mördades hon inte...
Citera
2022-10-15, 18:40
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
I mina öron låter det så gammalmodigt och religiöst att kalla en ung dam för omoralisk

Precis, jag saknar den feministiska vinkeln. Om Anne Frank ville vara en kåtslyna har hon givetvis rätt att vara en kåtslyna! Hon skulle säkert gått i SlutWalk. Inget fel med det!
Citera
2022-10-15, 18:41
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Helg förlust.

Skämt åsido så har det här fått onödigt stora proportioner. Hon får väl tycka vad fan hon vill om en bok. Vad har det med politik att göra?
Citera
2022-10-15, 18:42
Medlem
Det värsta brottet: kritisera Juden.
Citera
Medlem
Blev paff när jag läste att hon är rom, vad kallas syndromet hon och Jackie Arklöv har?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Bara tidsfråga innan man kliver fel om man skoja som hon gör.
Jag fattar inte ett skämtet bara. Har inte läst boken men jag har ju läst om henne och hon satt ju inlåst på gömd vind i flera år.

Vad är humor i ett säga att hon är sedeslös och kåtbock. Det kanske man hade skojat om en oskuld nunna men nu är det väl 14 åring barn har jag för mig.
Det var kanske inte ett skämt? Hon verkar vara en riktig idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in